Full version: såråd passionsfrukt
Sonja.S
Vet inte om jag gjort rätt. Såråden kändes lite luddiga för mig som är ovan. Jag satte fröna för snart 2 veckor sedan och ser inte antydan till något. Har sandpapprat och lagt i blöt ett dygn före. Planterade i såjord och har det stående ljust i rumstemperatur. Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar för dessa frön? wub.gif
Dan i Nacka
Jag antar att det är lite olika men enligt min fröpåse för Passiflora alata står det du redan har gjort samt placering i 20-30 °C (undervärme är säkert ingen nackdel)

Om inget hänt efter 3 månader(!) skall fröna placeras i kylskåpet i ytterligare 3 månader. Därefter återgår man till ursprunglig temp och groning skall då ske inom 3 månader.
Det vill till att man inte är otålig. biggrin.gif
Som väl var behövdes ingen köldperiod för mina fröer men jag minns inte hur lång tid de tog på sig.

Vänliga hälsningar

Dan
Sonja.S
Ok, jag har ställt dom på köksgolvet, där det är golvvärme. Jag får nog ha tålamod verkar det som. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon