Full version: Ahhh
Ciczi
Jag vill börja jobba i trädgården igen. Kratta barr, gräva i jorden, rensa ogräs (nåja sleep.gif ) Men efteråt känner man sig så duktig och man kan lugnt luta sig tillbaka och beskåda sin duktighet! laugh.gif tongue.gif
Längtar verkligen tills jag får plocka fram trädgårdskläderna och handskarna längtar verkligen efter att få påta i jorden igen. Visst är det härligt!

Nu vill jag att vintern ska rasa ut...

Ciczi
Milex
Ja det vill jag med. Det kliar.

Trots ett par tre minusgrader så kändes det idag att våren är på gång. Fortfarande ljust vid kvart över fem på eftermiddagen. Snart så.... smile.gif
Sulawesii
För första gången ska jag ta hand om min rabatt ordentligt. Det ska bli spännande att se vad jag kan åstadkomma!
Malvia
Kände det som vår i söndags, efter några dagars regn och plusgrader så kom solen. I rabatten som anlade i höstes har lökarna kommit upp 3-5 cm och jorden sjunkit ihop lite. Visste att det skulle bli rejäl´t kallt nu i veckan så jag fyllde på med en säck kogödsel. Det var otroligt roligt att ha gjort nåt i trädgården, dessutom hann vi städa en hels del också. Grannen har i två dagar nu klippt sina äppelträd. Då är det vår.
Copycat
Vår!!! Här har dom ju utlovat snöstorm i morgon ohmy.gif . Fast jag längtar också efter våren wub.gif
fruberglund
Du är knappast ensam smile.gif

Nu har jag längtat efter våren så länge att jag nästan tröttnat så nu har jag istället fått för mig att så lite frön för första gången. Så får man i alla fall något att göra som har med plantering att göra.

Jag har till och med planterat om nästan alla mina krukväxter och det tycker jag inte ens är roligt smile.gif Allt för att få känna trädgårdskänslor igen, eller...
Diana
JAg längtar jag med och nu när vi köpt hus för första gången !! OJ vad det kliar. Vi har innan bara haft sommarställe och innan det så hade jag kollonilott. Men vad går upp emot sin egen trädgård ? wub.gif Vi är mitt under flytten nu så jag har fullt upp med den men så fort man får en lugn stund så kliar det i trädgårdsfingrarna och det snurrar av idéer ihuvudet tongue.gif
jendah
Diana: Så ni är mitt i flytten redan? Det gick fort! Jobbigt när man håller på men roligt efteråt biggrin.gif Lycka till!

Nu när man trodde det skulle bli vår är det plötsligt flera decimeter snö!!!
Jag som skulle ut och pyssla idag... sad.gif
Diana
Lika bra att börja i god tid. Vi bor i en etage våning så vi har massor med rum som skall tömmas, för att inte tala om vad som skall slängas! Så om vi gör det nu så kommer själva flytten att gå som en dans och man slipper stressa. Så varför inte packa reda nu det som ändå inte används daglifen smile.gif Dessutm hjälper det till att stilla väntan för jag vill dit NU!!!! biggrin.gif Trist med snön för man är trött på den nu och vill ha vår och fågelkvitter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon