Sulawesii
08-02-2005, 22:14
Min hibiscus som inte mådde nåt vidare torkade in helt. Jag klippte av den vid första förgreningen och den har fortfarande liv i sig. Ska sätta den i en plastpåse, så att den får ordentligt med fukt.
Nån som vet vad som hänt? Och har några förslag på vad jag ska göra så att den klarar sig?
Hej
Råkade ut för samma sak en gång och så här i efterhand så vet jag att jag skulle ha planterat om den.
Hur ser det ut i jorden på din hibiskus? Det är ju snart dags att plantera om dem.
Ciczi
Sulawesii
09-02-2005, 12:23
Kollade i krukan. Inte sådär supermycket rötter. Tyvärr var många av rötterna helt sladdriga. Antar att det inte går att göra något åt den.......?
Skulle kanske pröva att sätta den i ny jord i vilket fall som helst?
Dog din planta ciczi?
Jo tyvärr dog plantan, men prova med att plantera om den, beskära den och sedan låta den rota sig i sin nya kruka. En månad efter omplantering så kan du börja ge näringstillskott.
Lycka till och jag håller tummarna.
Ciczi
Du kanske skulle passa på att rotbeskära bort de dåliga rötterna? Detta är bara en fundering för jag har ingen aning om vad en hibiskus kan tänkas tycka om detta. Sladdriga rötter kan bero på att den fått för mycket vatten och att rötterna fått röta, om så är, tänk på att bara vattna lite när du krukat om den.
Mvh
Fenja
Sulawesii
09-02-2005, 16:51
Oki Doki!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.