Full version: Karlavagnen
Kathy
Tisdagkväll 8 feb......SR P4

....så var jag med. biggrin.gif
Caprice
Var, Hur, Varför...? unsure.gif

Nu blir man ju nyfiken... tongue.gif

Caprice
Kathy
CITAT (Caprice @ 09-02-2005, 01:32)
Var, Hur, Varför...? unsure.gif

Nu blir man ju nyfiken... tongue.gif

Caprice

Såhär står det på SR P4s hemsida:

Tisd 8 feb
HÅR

I Karlavagnen på tisdag vill vi prata hår.

För lite hår, för mycket hår, hår på ”fel” ställe, hårborttagning, hårförlängning, peruker och hårtransplantationer, grått hår, tunt hår, tappat hår, frisyren du helst vill glömma, lockigt hår och rakt, hår som symbol, rastaflätor, håranalys, skägg, hår under armarna, hår på ryggen...
Hår engagerar! Antingen har man det, eller så har man det inte. Eller så har man det men vill ta bort det...

Ring till Anna Stenberg
Kathy
....och jag var med i programmet...pratade om hur jag bytt frisyrer, färgat håret i både superblondt, rött och svart lite då och då....haft jättelångt hår till snaggat med rufs.....

Senaste bedriften var för ungefär 6 år sen, då jag fick för mig att jag skulle ha rastaflätor.
Och så blev det också... smile.gif
Det tog ungefär 16 timmar att få dessa flätor och jag hade dem i ungefär 3 månader.

När jag hade dessa flätor, så träffade jag min man....och med tanke på hur jag vet att han tänker, så är det otroligt att han fortsatte träffa mig, för han tyckte flätorna såg hemska ut. tongue.gif

Förmodligen så såg han något annat än bara flätor..... rolleyes.gif wub.gif
Malvia
Jaha, var det du! Kul! Brukar lyssna på Karlavagnen. Har själv försökt att ringa dit, men omöjligt att komma fram.
Kathy
CITAT (Malvia @ 09-02-2005, 14:36)
Jaha, var det du! Kul! Brukar lyssna på Karlavagnen. Har själv försökt att ringa dit, men omöjligt att komma fram.

*vink, vink*....yepps, det var jag. wub.gif
Berith
Tycker att Karlavagnen är det jobbigaste radioprogram som finns. Undviker det så långt det bara går men ibland är radion inställd på fyran när jag vill lyssna på nåt. Jag kallar programmet för "Ring och gnäll". Urjobbigt. huh.gif

Jag tycker också om att lyssna på radio när jag ska sova, men vad finns till mej på tisdag-onsdag-torsdag kväll? Ingenting! sad.gif
Kathy
CITAT (Berith @ 10-02-2005, 08:04)
Tycker att Karlavagnen är det jobbigaste radioprogram som finns. Undviker det så långt det bara går men ibland är radion inställd på fyran när jag vill lyssna på nåt. Jag kallar programmet för "Ring och gnäll". Urjobbigt. huh.gif

Jag tycker också om att lyssna på radio när jag ska sova, men vad finns till mej på tisdag-onsdag-torsdag kväll? Ingenting! sad.gif

Det finns en off-knapp på radion. tongue.gif
Berith
CITAT (Scrollan @ 10-02-2005, 13:58)

unsure.gif Kan ju ha missuppfattat... men om man trycker på offknappen hör man väl inga program alls? Vill ju höra på radio när jag ska sova men inte Karlavagnen.
Kathy
CITAT (Berith @ 10-02-2005, 18:14)
CITAT (Scrollan @ 10-02-2005, 13:58)

unsure.gif Kan ju ha missuppfattat... men om man trycker på offknappen hör man väl inga program alls? Vill ju höra på radio när jag ska sova men inte Karlavagnen.

Tips.....
....man kan vrida på den där lilla ratten (brukar oftast vara en ratt på radioapparaterna) så att man får in en annan frekvens...och förmodligen in en annan kanal, om man är händig. laugh.gif

Här finns flera radiokanaler att välja emellan: http://www.sr.se/
Berith
Det menar du inte!? Hade jag ingen aning om! ohmy.gif huh.gif
Kathy
CITAT (Berith @ 10-02-2005, 19:03)
Det menar du inte!? Hade jag ingen aning om! ohmy.gif huh.gif

Hoppsan! ohmy.gif

Men så bra då att jag tipsade dig. laugh.gif
anna_rispan

Apropå radiolyssnande innan insomning. Jag satte på radion och hade bara två kanaler som hördes bra. På den ena var de någe jobbigt pratprogram så då bytte jag till den andra och där var det ju faktiskt lite trevlig musik. Satte radion på automatisk avstängning o kröp ner. Sen tog den trevliga musiken slut och byttes till fri jazz. O det klarade jag inte av att somna till och ville inte kliva upp ure den varma sängen så jag la kudden över örat. Slöt? ja kankse men jag somnade tillslut iallafall tongue.gif

Puh.

Men visst är de svårt att hitta någe lagom avslappnande utan för mycket prat, prat så dags på dygnet. unsure.gif
Berith
Äntligen nån som förstår mej. biggrin.gif Går ju inte att somna till vad som helst. Varför tror ni annars att man läser sagor för barnen? Lite småmysigt prat, mjukt och fint.... Funkar säkert inte att sitta på sängkanten och gnälla om allt negativt i livet och tro att barnen ska somna av det.

Neej, fram för godnattsageläsning för vuxna varje kväll mellan 22 och 24 istället! laugh.gif
Ewa L
När jag flyttade hemifrån hade jag lite svårt att somna om det var alltför tyst. Spelade då in en musik-kasett med favvo-låtar. Hur mysigt som helst, bortsett från:

Mitt i alltihop hade jag lagt in 10CC med "Wall street shuffle". Då blev jag klarvaken!! rolleyes.gif laugh.gif

Men ni andra kanske kan ta lärdom av mina misstag och bränna ex.vis en egen CD med lugna fina låtar. Eller läsa in en saga.... ZZZzzzzzzzz
zaaritha
Har inte lyssnat på Karlavagnen på länge, eftersom jag sitter vid datorn eller TV:n på nätterna!
Men--när jag lyssnade fanns en hel del intressanta ämnen!
Kathy
CITAT (zaaritha @ 11-02-2005, 20:29)
Har inte lyssnat på Karlavagnen på länge, eftersom jag sitter vid datorn eller TV:n på nätterna!
Men--när jag lyssnade fanns en hel del intressanta ämnen!

Den här gången lyssnade jag på Karlavagnen via nätet.
Annars är det mycket sällan jag lyssnar på programmet...blir mer som en slump. smile.gif ...som i tisdags.
*Felix matte*
Jag fick en kassett ...avslappningsgrejs... av barnen, ett band på 30 minuter... men jag har ännu inte lyckats hålla mig vaken och höra hela ...somnar efter cirkus 10 minuter tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Effektivt insomningsmedel vill jag påstå! biggrin.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 11-02-2005, 23:09)
Jag fick en kassett ...avslappningsgrejs... av barnen, ett band på 30 minuter... men jag har ännu inte lyckats hålla mig vaken och höra hela ...somnar efter cirkus 10 minuter tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Effektivt insomningsmedel vill jag påstå! biggrin.gif wub.gif

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Ja, då funkar den ju i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon