Full version: Bokrean
pisanggoreng
Hej,

Man kan beställa sina reaböcker på www.akademibokhandeln.se och hämta ut dem i lugn och ro sedan. De har en hel del trädgårdsböcker. Kolla in deras katalog som är online.

"Handbok för Köksträdgården" för 179:- och "Din Trädgård" för 129:- blev det bland annat.
cic
Jag är lite feg och väntar på bokrean.. tongue.gif
pisanggoreng
Fast detta är ju bokrean! Fast utan trängsel och panik.
cic
Gud va trög jag är.. Tänk om jag kunde läsa ORDENTLIGT.. Hmm... Ska väl gå in på länken och kolla lite då.. wink.gif rolleyes.gif
Virgo
Den som har is i magen, väntar tills "rean" är över och köper när de rear ut rean rolleyes.gif till 50-75% rabatt på reapriset.
Betty
Fast då brukar de "bästa" trädgårdsböckerna redan vara sålda... huh.gif
Virgo
Det är inte säkert. Det finns ju många ställen där det finns bokrea och man får kolla in antalet böcker som finns av den sorten man vill ha.
Förra året köpte jag en bok som jag ville ha till 75% av reapriset.

CITAT
Fast då brukar de "bästa" trädgårdsböckerna redan vara sålda...

Jaa det beror ju på vad man menar med de bästa böckerna.
Betty
Jo, det förståss... det kan löna sig att reka först.
Jag köpte Botanicas Rosor för en 50-lapp på förra årets rea. Den var "slutspurt-sänkt" till 99:- och det var det sista exet, ganska tummad och lite skadad i omslaget, så jag prutade ner den till 50:- när jag kom till kassan. smile.gif
Cajo
Ett tips är att gå in på bokfynd.nu där kan man köpa böcker via internet till väldigt låga priser.
pisanggoreng
Fast tar bokfynd.nu hänsyn till den stundande bokrean..?

Och vill man ha det riktigt billigt Virgo så kan man ju vänta tills boken finns på något antikvariat... tongue.gif
Virgo
Då är risken att boken är för gammal och förmodligen dubbelt så dyr som på rean. biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Ja -d et är något lustigt! Inte för jag missunnar antikvariaten men visst tar vissa bra betalt? Ibland så man hisnar lite - jag jämför ju bokpriser i Sverige med bokpriser utomlands och visserligen så ahr bokpriserna sjunkit i Sverige men ibland tycker jag de är dyra i alla fall åsså verkar det som vissa antikvariat kör sina priser lite efetr vad de dyra Sverigepriserna var ( rabatt med påsentsats).
Nu menar jag inte gamla gamla rara böcker utan ganska så moderna böcker.....

Nått annat bra boktips ifrån rean? EDt kändes lit emagert i år - jag ha rju det mesta redan :-)
Ciczi
E det någon som har koll på vilken dag bokrean sparkar igång i affärerna?

Ciczi
pisanggoreng
Den 22:e.
KURT
Åhlens har lagt ut sina reaböcker nu (bla Jordens täppor för 119 kr) . Annars kommer näthandlarnas reaböcker ut veckan innan rean. De böcker som flera annonserar om kan man vara säker på att det finns gott om exemplar av.
KURT
Nu börjar också nätbokhandlarna lägga ut sina reaböcker (bokus är först ut) . Tar man Lena Israelsson bok "Jordens täppor" som exempel så kostar den 96 kr på bokus (frakt tillkommer).
Sylvia
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 09-02-2005, 17:24)
Nått annat bra boktips ifrån rean? EDt kändes lit emagert i år - jag ha rju det mesta redan :-)

Kika på Christel Kvants bok Trädgårdens rum om du itne har den redan. Fin!
fruberglund
Är jag helt dum eller? Jag hittade inga trädgårdsböcker på rea hos Bokus alls. Blev väldigt besviken. Nåväl, har skrivit i en beställningslista på Bokia istället.
Betty
Bokus rear Christel Kvants Trädgårdens rum och Den lilla trädgården, de rear även Yvonne Dengins Skapa din drömträdgård men det var visst det hela... magert verkligen! huh.gif
Eva St
CITAT (KURT @ 10-02-2005, 07:11)
Åhlens har lagt ut sina reaböcker nu (bla Jordens täppor för 119 kr) . Annars kommer näthandlarnas reaböcker ut veckan innan rean. De böcker som flera annonserar om kan man vara säker på att det finns gott om exemplar av.

Har Åhlens jordens täppor ------ för jag kollade Bokias reakatalog och där fanns den inte med
Betty
Ja, de säljer den för 119:- Länk
Eva St
WOAW Tack för tipset
KURT
CITAT (KURT @ 14-02-2005, 14:08)
Nu börjar också nätbokhandlarna lägga ut sina reaböcker (bokus är först ut) . Tar man Lena Israelsson bok "Jordens täppor" som exempel så kostar den 96 kr på bokus (frakt tillkommer).

Nu har även Adlibris lagt ut sina reaböcker

Jordens täppor
Katti med torpet
Bokrea eller inte men Ulla Hasselmarks "Glashuset" har länge varit slut på förlaget men nu finns den ïgen.
Adlibris säljer den för under hundralappen. Slog till direkt.
Kändes som en bra inspirationsbok för en blivande växthusägare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon