Full version: Rosor - tips
krellus
Hej!

Jag och frugan funderar på en pergola och vill ha vita/ljusa klätterrosor som klarar Zon IV. De behöver ju kunna bli några meter...

Vi har kollat diverse tidningar etc men har inte hittat något.

Förslag?
Kajsa
Rosa Helenae Hybrida är vit, blommar 1ggn doftar, men blir riktigt hög 6-7 m, titta runt på Flora Linneas hemsida, där finns många klätterrosor. Jag har just beställt Leverkusen en ljusgul zon 5 ros blir 3 m, titta på den mycket vacker och tuff. Annars två vackra Austinrosor med ljuvliga färger Leander 2 m zon 4 ( finns i mitt album) eller A Shropshire Lad 2,5 m zon 4
dessa doftar och skiftar i färgerna som Austinrosor gör. Annars en vit ros Trier egentligen en buskros den kan bli över 2 m zon 4, blommar till hösten doftar starkt ( finns i mitt album ) en moschatahybrid med få taggar.

Flora Linnea
Kajsa
krångel med länken www.floralinnea.com ,så får ni klicka runt
kerstin z5-6
Här nedan kommer en länk till-Aots roslista sökbar på färg o zon

Finns många tänkbara
är det en vit ni vill ha är White New Dawn en fin ros för z4

Här är rosllistan
Till listan
Länken går till gula klättrare där leverkusen kan vara ett alternativ med

En annan firma med bra postorder rosor/priser o urval är
Rosenposten
krellus
Tack för tipset!

rolleyes.gif
kerstin z5-6
Finns en hel del rosor i mitt o Kajsas album med -vi bor bägge i kalla zoner så de kan kanske ge tips de med smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon