Full version: Plast färg...
Annelie
Hej,

Jag har kommit över ett par fina plasttunnor (25 l) som jag kommer att plantera i. Tunnorna är vita med lite tryck på och jag hade tänkt att jag skulle måla dessa med snygga färger/färg. Är det någon som har erfarenhet angående målning på plast - som dessutom ska stå ute i ur och skur?

Skulle naturligtvis kunna fråga i en färgaffär, men finner det mer troligt att någon här på forumet faktiskt har erfarenhet av resultatet! smile.gif

Är det någon som kan ge mig ett bra tips?
Anni
Jag har använt Rustvaern (importör: Eskil Åkerberg AB, 212 25 Malmö, tel. 040-29 43 80) som grund. Den biter på "Allt"! Finns vit och svart. Sedan har jag Nordsjö Ready för färdigstrykning. Om du ska måla på plast så var noga med att alltid tvätta först med rödsprit.

Lycka till!
Annelie
Okey - visst har jag rätt om jag påstår att Nordsjö Ready kan brytas i vilken kulör man än önskar?

Tvätta - grunda - måla - plantera - beundra smile.gif

Det ska bli riktigt kul ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon