Bessie
Är det någon som vet om det fungerar att ordna en samplantering av en stamhibiskus och någon mer lågväxande planta? Det är en 30 cm upp till de lägsta grenarna på min, och jag kommer säkert att hinna ledsna på all den tomma jorden i krukan efter några omplanteringar. Vet ni någon som prövat?
Fenja
Det fungerar säkert! Tänk på att välja växter som har samma behov av näring och vattning som hibiskusen bara.
Mvh
Fenja
Bessie
CITAT (Fenja @ 09-02-2005, 18:03)
Det fungerar säkert! Tänk på att välja växter som har samma behov av näring och vattning som hibiskusen bara.
Mvh
Fenja

Jo, det var ju också det jag funderade på men jag glömde att skriva in explicit. Finns det förslag på växter? Tills vidare kommer jag inte på något som går ihop med ett så törstigt och solälskande matvrak. Jag funderade litet på att sätta någon sorts timjan i krukan, den är ju marktäckande och gillar solsken. Men å andra sidan trivs den bättre på kargare jordar.
Fenja
Flitiga Lisa, Lyckliga Lotta, blomsternässlor om du ska ha den ute översommaren så kanske: Petunia eller buskkrasse.
Mvh
Fenja
fairy
Det finns ju lågväxande och fina palettblad !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon