fruberglund
Det finns massor med fina blommor att titta på och mer blir det till våren/sommaren. Har ju en massa nytt som måste fotas och visas upp för världen smile.gif tongue.gif tongue.gif

Här är adressen för er som är intresserade biggrin.gif biggrin.gif

http://www.broddstorp.info

Bilderna från Australien är tyvärr inte färdiga än men då har ni något att se fram emot så ni kommer tilllbaka till sidan:)
Dzad
Trevligt. Lätt att hitta det man ska och fina bilder. smile.gif
Snöflinga
Vilken idyll, Jättefina bilder.... stenpartiet är ju superfint, önskar att jag hade ett likadant med gamla stenbumlingar wub.gif

Hur stor trädgård som helst verkar det vara, Mycket slit men roligt sådant kan jag tänka mig ..... Trevligt hus också, verkar vara äldre än det
är.... Kul när det byggs i gammal stil.

Lycka till och hoppas få se fler fina bilder framigenom rolleyes.gif
vickeva
Urfin sida, men jag skulle önska ett annat typsnitt, det är svårt att läsa det du har valt. Underbart hus och fin trädgård, men det visste jag ju innan... var det inte du som köpte det underbara växthuset, eller blandar jag ihop dig med någon annan? Och om det var du-varför ingen bild på det?
Annlo
Jättefint bor ni!
Och en jättefin hemsida också!
Lätt o överskådlig... rolleyes.gif

Annlouice
Kathy
Vilken otroligt fin hemsida.
Och vilken Sörgårdsidyll ni bor i!! wub.gif
fruberglund
CITAT (vickeva @ 09-02-2005, 21:11)
Urfin sida, men jag skulle önska ett annat typsnitt, det är svårt att läsa det du har valt. Underbart hus och fin trädgård, men det visste jag ju innan... var det inte du som köpte det underbara växthuset, eller blandar jag ihop dig med någon annan? Och om det var du-varför ingen bild på det?

Tack för era omdömen! Jag är själv jättenöjd med sidan, det enda jag skulle vilja vara bättre på är grafik, att kunna göra så att själva sidan inte ser så alldaglig ut! Men jag får ju fram det jag vill med den i alla fall smile.gif

Vickeva - Typsnittet har jag valt för att jag tycker de vanliga är så tråkiga men jag tycker inte det är så svårläst utan har valt det just för att jag tyckte det var lättläst. Men det kanske blir olika på olika datorer? Eller så är det så att din dator inte har typsnittet som jag valt och då får du ett standard istället.

Nä, du har nog blandat ihop mig med någon annan smile.gif Men ett växthus står på önskelistan och det blir nog ett framöver och då lägger jag självklart med det.

Snöflinga - ja, visst är det kul när det byggs i gammal stil och det hade jag gjort själv också om vi skulle byggt hus istället för köpt. Jag älskar nämligen gamla saker av alla sorter, har en förkärlek för gamla ruiner, slott & borgar. Är så spännande att stå i en gammal ruin och försöka föreställa sig hur de levde där för hundratals år sen (nu flummade jag visst bort från ämnet) smile.gif

Trädgården ser nog större ut än vad den är smile.gif Men vi jobbar på att få köpa loss lite en del av ängen av markägaren, det vi har kommer inte räcka till allt jag vill köpa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Stenpartiet var en stor anledning till att vi fastnade för huset. Vi har ett till som jag ska "avtäcka" som bara har en massa ogräs och gamla dåliga hallonbuskar på sig. Får väl se hur det går med det smile.gif
amaira
Jättetrevlig hemsida!!
Snyggt teckensnitt som går lätt att läsa. Fina foton och lätt att navigera.
Hinner inte titta på alla bilderna nu, men fjärilen på kärleksörten är en "amiral".
Betty
Vilken idyll, ni bor jättefint! smile.gif Trevlig hemsida, saknar bara en gästbok att skriva glada tillrop i. biggrin.gif
*Felix matte*
Jättefin hemsida men jag måste hålla med Vickeva....jag har också svårt att läsa texten... testade att markera den och då var det snäppet bättre men fortfarande jättejobbigt... Kanske är ni alla andra i besittning av full syn blink.gif unsure.gif
Annki
Trevlig hemsida! Bilderna är talande och texten är både lätt att läsa och vacker. Grattis!
*Felix matte*
CITAT (Annki @ 09-02-2005, 23:02)
Trevlig hemsida! Bilderna är talande och texten är både lätt att läsa och vacker. Grattis!

Aha! det visar att jag inte tillhör "det normala seendets gäng" sad.gif
Kanske krävs det bara ett nytt besök hos Optikern för att kunna läsa texten utan besvär biggrin.gif
Caprice
Trevlig och lättnavigerat...! wub.gif

Skulle vilja se en helhetsbild av ditt stenparti på sommaren, fotat precis som din vinterbild mao...

Caprice
Anki på Öland
Jättefint!! Men jag skulle vilja ha en rullningslist på knappmenyn. Jag ser bara ner till "Vyer & omnejd". Resten kan jag inte titta på utan att ställa om upplösningen på datorn. wacko.gif
Anki
Exotic
Kanonsnyggt & härliga bilder smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Hoppas många kommer på besök hos dig nu, har oxå din länk så snart ligger den hos mig oxå rolleyes.gif
estet
Väldigt trevlig sida! Bra upplagt och trevliga foton. Fint med info-texten under bilderna.
evelina
Jättefin hemsida! Lättläst, fina bilder, förstår att ni är lyckliga över er idyll. smile.gif
birgitek
Toppen, allt är toppen. Hemsida , hus och trädgård. Jättefina bilder, trevligt med info till varje bild.
Trevligt, och inte alls svårläst typsnitt, tycker jag.
Birgit Ek
pisanggoreng
Hej. Snyggt värre!

Det är nog inte typsnittet i sig det är fel på, utan att du envisas med att ha all text kursiverad. Det blir ganska jobbigt att läsa, och rekommenderas inte till längre stycken (utan bara som enstaka ord i text).
Kajsa
Oj vad härligt du bor, och där kan du ha mycket rosor biggrin.gif biggrin.gif
Har ingen åsikt om sidan, annat att det blir väl mera bilder med tiden, inte lätt få till en hemsida, duktigt.
mulle
Hos dig skulle jag trivas...!!!
Mulle
fruberglund
Tack för alla åsikter, bra som dåligt! Jag tar till mig allt och ler lite generat att de flesta tycker det är fint.

Ja, det kan stämma att det beror på att teckensnittet är kursivt men jag tyckte det var finare så smile.gif Men som sagt så är sidan ständigt under uppbyggnad och nästa vinter när jag kanske har tid igen (nu är det ju snart trädgårdsdags smile.gif ) så ska jag nog försöka lära mig lite mer om grafik och layout och då kanske det blir ett annat teckensnitt. Men nu får det vara som det är för det har tagit nog mycket tid att göra sidan ändå så jag har inte lust att ändra teckensnitten nu tongue.gif tongue.gif

Kajsa - ja många rosor ska det bli!!! smile.gif

Anki - jag vet inte hur man gör en rullist. Sidan är gjord för den vanligaste upplösningen (1024*768) och skärmstorleken (17-tum) men jag inser självklart att alla inte har det, samtidigt så kan man ju inte göra så alla blir 100%-igt nöjda smile.gif Ska undersöka saken närmare och åtgärda det så fort jag vet hur man gör (om nån vet så säg gärna till, jag kör med dreamweaver 4)

Caprice - helhetsbild på stenpartiet kommer i sommar smile.gif

Om ni är i närheten av Gränna så är ni hjärtligt välkomna på "studiebesök" om ni vill smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon