Full version: Kalla
Ewa smålänska höglandet
Jag har tidigare köpt både kobrakalla och andra kalla, placerats både i rabatt och kruka, men misslyckas jämt

hur gör ni? vill gärna ha kalla för jag gillar verkligen blomman

/Ewa zon 4-5
Kajsa

Den här Kallan har jag haft i kruka i många år, det är en sumpväxt gillar mycket vatten, förra sommaren trivdes den och blev stor. Har krukan i lite skydd av höga perenner från varmaste solen. Låter rotstockarna vara kvar i krukan över vintern, ställer den svalt i garaget i okt. och vattnar inget på vintern. Tar fram den i april, då planterar jag om den, ta i lite torvmull.
Ewa smålänska höglandet
Himla mysig

jag trodde att mina har dött för att det har kommit för mycket regn i krukan wub.gif och för blött o kallt i rabatten

jag får göra ett nytt försök

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
Den vanliga Arisema,Arisaema triphyllum -zebra kalla trivs bra hos mej , i väldränerad rabatt
Ewa smålänska höglandet
Usch usch usch laugh.gif laugh.gif laugh.gif vad jag blir avundsjuk
jag har nog pysslat för mycket med mina och varit alldeles för omtänksam,
kan trösta mig med att mamma inte klarade sina kobrakall-or? heller och hon har fantastiskt gröna fingrar

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon