Jag har tidigare köpt både kobrakalla och andra kalla, placerats både i rabatt och kruka, men misslyckas jämt
hur gör ni? vill gärna ha kalla för jag gillar verkligen blomman
/Ewa zon 4-5
Kajsa
10-02-2005, 14:43
Den här Kallan har jag haft i kruka i många år, det är en sumpväxt gillar mycket vatten, förra sommaren trivdes den och blev stor. Har krukan i lite skydd av höga perenner från varmaste solen. Låter rotstockarna vara kvar i krukan över vintern, ställer den svalt i garaget i okt. och vattnar inget på vintern. Tar fram den i april, då planterar jag om den, ta i lite torvmull.
Ewa smålänska höglandet
10-02-2005, 15:24
Himla mysig
jag trodde att mina har dött för att det har kommit för mycket regn i krukan och för blött o kallt i rabatten
jag får göra ett nytt försök
/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
10-02-2005, 15:54
Den vanliga Arisema,Arisaema triphyllum -zebra kalla trivs bra hos mej , i väldränerad rabatt
Ewa smålänska höglandet
10-02-2005, 16:04
Usch usch usch vad jag blir avundsjuk jag har nog pysslat för mycket med mina och varit alldeles för omtänksam, kan trösta mig med att mamma inte klarade sina kobrakall-or? heller och hon har fantastiskt gröna fingrar
/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.