|
MoniqueÖ
10-02-2005, 13:55
Varför då?
Det är ju det som är så bra med Småprat! Att man kan få tycka till och skapa nya inlägg även om någon kan tycka att dom är knäppa, ointressanta, helt idiotiska.
Om man inte gillar ett inlägg behöver man väl inte kommentera det med att tycka att det är "knäppt"!? Eller? Vars å ens åsikt ska man kunna framföra men kom med nåt bättre själv än att avfärda nåt som du tycker e knäppt!
En del inlägg självdör, speciellt dem som ingen kommenterar.
"Det skrivna ordet lever längre än det sagda"...
/Monique
Det skriver jag under på!! Mvh Fenja
Caprice
10-02-2005, 15:17
Håller med, särskilt nu när det här nya avdelningen finns... ! Fram för "Varför är kastruller runda..?" "Är det högertrafik om man backar bilen..?" ... Det gör forumet levande..! Caprice
evelina
10-02-2005, 15:26
Håller fullständigt med det var väl därför det blev två avdelningar.
Att det nu finns en ny tråd för annat än trädgårdsprat säger väl allt! Nu är det ju definitivt fritt fram - jag bara inte begriper att någon kan ha något emot det!!! Lika lite förstår jag att man inte accepterar att bli emotsagd om man lägger fram en kontroversiell åsikt. Om någon inte håller med eller kritiserar åsikten betyder det inte att det är fråga om ett påhopp eller om mobbning, det handlar ju bara om att tycka till om något. Forum = en plats för debatt och diskussion. Bara namnet indikerar ju att vi förväntas ventilera olika frågor ur olika synvinklar! Därför tycker jag att det är helt OK om någon vrålar till att ett inlägg är knäppt. Någon annan får väl försvara det sedan om han eller hon tycker att det behövs... Eller? Framför allt ska man inte ta åt sig för något som sägs här. Problemet med oss nordbor är att vi är så måna om vad vi säger och hur vi säger det. På kontinenten förs eldiga dikussioner med yviga gester som i våra öron låter och ser ut som gräl men som är ren och skär glädje över att ha någon att diskutera med. Där väljer folk till och med att försvara något som de själva inte tror på - bara för att få till stånd en bra diskussion! Jag har sedan jag blev medlem i somras lärt mig att älska det här forumet och då inte bara för allt trädgårdskunnande. Varje gång jag loggar in är det med stor nyfikenhet som jag kollar vad ni andra nu har hittat på för knäppt och roligt att skriva om...!!!! Att dämpa ner inläggen får mig att tänka på Sovjet! Kramar alla frispråkiga! Mulle
Jag håller inte med dig Mulle, jag tycker att det är rätt skönt när debatten håller sig ovanför nivån "polskriksdag". Sedan förvånar det mig att Hannele som är en av de som klagat allra mest över alla "idiotiska trådar" på småprat ens besvärar sig med att gå in hit och säga något nu när det finns trädgårdssmåpratsavdelning...
När man är här ofta så lär man känna, i varje fall känna till, de olika medlemmar som är här och att vissa har lättare att ta åt sig och bli ledsna. Jag kan inte se en enda anledning att inte ta hänsyn till det.
Javisst är ett Forum = en plats för debatt och diskussion. Men jag hoppas att vi slipper italienska manéer här hur sovjetiskt det än må låta i dina öron....
Mvh Fenja
Titta - genast olika åsikter. Jag tycker ju att det är bara roligt! Men jag är nog temperamentsmässigt mera lagd åt det italienska... Mulle
Sulawesii
10-02-2005, 17:16
Ja, här lär vi ju verkligen känna varandra och det är härligt! Visst skulle jag besöka odla även om inte denna avdelning fanns, men det skulle inte alls bli lika ofta och absolut inte lika kul.
Hannele
10-02-2005, 18:36
CITAT (MoniqueÖ @ 10-02-2005, 13:55) Vars å ens åsikt ska man kunna framföra Exakt!
Javisst Hannele!! Men hur tror du det skulle bli här om alla skrev knäppskalle i alla trådar man kanske tycker det om?!! Jättetrevligt va? Mvh Fenja
lilla mamma
10-02-2005, 18:45
Inte bråka!! Hannele är en mästare på att finna en ilsken punkt hos oss alla, mig inkluderat. Inget illa menat, Hannele för det måste till en människokännare för att finna något hos alla.
CITAT (Fenja @ 10-02-2005, 18:40) Javisst Hannele!! Men hur tror du det skulle bli här om alla skrev knäppskalle i alla trådar man kanske tycker det om?!! Jättetrevligt va? Mvh Fenja Lugn och fin.
Fialotta
10-02-2005, 21:11
Härligt...nu finns det svängrum
Håller med MoniqueÖ. Håller med Fenja. Håller med Renate. Håller med Caprice. Håller med Evelina. Håller med Mulle (absolut). Håleler med Sulawesii. Håller med Hannele. Håller med Lilla Mamma. Håller med Berith. Hur gick det här till???? Är jag nån sån där typ som vänder kappan efter vinden? Eller är jag bara lättpåverkad? Hur som helst, det tycker jag också!!
Håller med Maudan också!!!
Fialotta
10-02-2005, 21:16
CITAT (amaira @ 10-02-2005, 21:13) Håller med Maudan också!!!
Hannele
10-02-2005, 22:06
CITAT (Fenja @ 10-02-2005, 18:40) Javisst Hannele!! Men hur tror du det skulle bli här om alla skrev knäppskalle i alla trådar Ingen aning, för det har jag inte skrivit nån gång.
Airamya
10-02-2005, 22:20
Håller med amaira. För övrigt så tycker jag om er allihopa
*Felix matte*
10-02-2005, 22:34
Men snälla... Vem ville ha en särskild tråd för Trädgårdsprat Varför då inte låta Småprat få fortsätta som tidigare...Så tycker bevisligen också webbansvariga och då borde frågan vara färdigdiskuterad...Eller hur? Att kalla ett inlägg "knäpp" är enl. mitt tycke lika elakt som att kalla den som skrev detsamma. Kanske inte var menat som elakt men... Vi är alla (här på forum) vuxna människor och ska inte ge varandra "hugg"... Fred på jorden tror jag att vi alla svarar om vi får fråga vad vi önskar mest av allt. Varför då inte börja med Fred på denna site Alla kan inte tycka lika...Tack o lov för det.  och Tack för ordet!
Caprice
10-02-2005, 22:48
Såna här trådar är oroväckande lika Jerry Springer´s show...Caprice
zaaritha
11-02-2005, 01:15
Jaha--här har hänt grejer--ser jag! Jag skrev själv ett inslag om just detta, för ett tag se´n, men då reagerade ingen! Bra--att det hänt nu!!
Sulawesii
11-02-2005, 17:39
Blomstertanten
11-02-2005, 20:20
CITAT (Felix matte @ 10-02-2005, 22:34) Vi är alla (här på forum) vuxna människor och ska inte ge varandra "hugg"... Fred på jorden tror jag att vi alla svarar om vi får fråga vad vi önskar mest av allt. Varför då inte börja med Fred på denna site Alla kan inte tycka lika...Tack o lov för det.  och Tack för ordet! Håller med fullkomligt ! Bättre att ge varandra många hugs
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|