Full version: Paprika
Tessa
Ska jag ta av plasetn efter första grott eller jag ska låta det va kvar på?
TeliaNet
av med plasten.
kerstin z5-6
Lufta , men låt några till gro -om du vill ha fler? .. innan du avlägsnar den helst o hållet .För det var bara En som grott sa du ? smile.gif
Tessa
Okidoki smile.gif

Föresten telia, du some haj på det där med ljus,

Jag har inge lysrörsgrejer, vad kna va bra att använda istället (när ekonomin e lite krasslig)
bordet där jag har mina fröer är där inte så mkt ljus vid. sad.gif
Tessa
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-02-2005, 21:28)
Lufta , men låt några till gro -om du vill ha fler? .. innan du avlägsnar den helst o hållet .För det var bara En som grott sa du ? smile.gif

jo, men ja ska nog va lycklig att en grott, katterna gillar inte dom överfyllda fönsterhyllorna, så den krukan åkte i golvet i förrgår
TeliaNet
CITAT (Tessa @ 10-02-2005, 21:29)
Okidoki smile.gif

Föresten telia, du some haj på det där med ljus,

Jag har inge lysrörsgrejer, vad kna va bra att använda istället (när ekonomin e lite krasslig)
bordet där jag har mina fröer är där inte så mkt ljus vid. sad.gif

begagnad lysrörsarmatur.
lysrör kostar ca 50 kr.
ta av plasten när du belyser växten, de gillar inte att stå i syre.
Tessa
går en lysrörsarmatur fån www.kjell.com bra? där fanns olika watt eller nåt, vilke ska man använda?
TeliaNet
personligen tycker jag att kjell är lite dyrt på vissa grejor, tex ccd-rör + felkopplad reaktor för 160 kr.

jag kan köpa ccd-rör + rättkopplad bättre reaktor för 49 kr.

jag har en 1x36w armatur över som du kan få köpa.
den på kjell är inte kopplad med sladd och saknar troligen kompensering
boelz4
Annars kan du ta en skrivbordslampa med en lågenergilampa i stället för vanlig glödlampa. Om du bara har någon enstaka kruka att belysa!
Tessa
Nu har det poppat upp en liten till smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon