izabelleask
Hjälp mig!
Va ska jag göra den bara tappar blad och några grenar har blivit bruna så jag har fått klippa väck dom, va ska jag göra. Har satt dit en lågenergilampa med 6 watt ovanför plantan men den har tappar ännu mer blad nu är dt nog bara fyra blad kvar på den?
KURT
Solljus behöver den, sedan är det bättre om den kan stå svalare på vintern. Blir växter dåliga så har man ofta vattnat alltför mycket.
TeliaNet
gör så här.
ställ den svalt och ljust i ca 1 månad, sen göder du den och ställer den lite varmare och fortfarande riktigt ljus.

tills nästa vinter: den måste stå i ca 10-12*C och riktigt ljust, gärna med lysrör.
Ingrid på Västkusten
Ujuj - den ser int ebra ut alls. Ha rmkt av grenarna svartnat nu?

Prova att göda lite försiktigt och se om Du kan få igång nytillväxt annars kan det vara ganska så kört - citrus tål knappt att komma in i våra varma och torra rum efter ha drivits fram i varma länder. Det är en annen sak om man sår kärnor än när man köper en planta i butiken...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon