Full version: Clematis
pimpim
Jag r en av de lyckliga som fick fr frn alpiner i Halmstad. Jag har stt Clematis viorna och Clematis addisonii. r det ngot srskilt man ska tnka p, ska de st ute eller inne?

Hlsar Pia
Fenja
Sk hr p forumet p clematis, det har diskuterats ofta, s hittar du skert svar p hur man brukar gra.
Mvh
Fenja
-asno-
S hr har bernt sjlv skrivit i AoT srdslista

Frsdda Clematis integrifolia och fusca?
Frsta ret blir arterna sllan mer n dm-hga. vi skolar uppkomlingarna i 7x7x8 cm-krukor.
Andra vren fr de flytta ver i 9x9xx10 cm-krukor. D tillstter vi ocks 6-mnaders lntidsverkande gdning.
Tredje vren fr de nd djupare krukor, och d brukar ocks den frsta ngot trevande blomningen komma.

Det var inte riktigt samma sort, men vad jag kan frst av srdslistan behver de flesta sorter gro ute, och dom som inte behver gr nd att gra s med.

/sa
kerstin z5-6
ja bgge behver en kylperiod , kallbnk sen fr min del , om de inte ker direkt p vxtplats ... vi har sntcket det har inte Bernt
CLmanchurica har grott hr + 20 tog 11 dar :)DEN verkar i alla fall vargroende ..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon