Full version: Förkyld
Inga från Närke
Hej
Idag bröt min förkylning ut ordentligt. Har varit hängig hela veckan och käkat alvedon m.m. för att kunna ta mig till jobbet men idag orkade jag inte. Skulle behöva denna just nu men ingen har konstruerat till mig.

Typiskt, jag som inte går ut och roar mig mer än kanske 1 gång vart annat år, skulle ut med min dotter i morgon på en restaurang och lyssna på Hubbas som sjunger Elvislåtar, men som det ser ut nu får jag lyssna på Melodifestivalen istället från TV.
Eva i Skåne
HAHA, vilken jä...a sak att ha på huvudet. laugh.gif

Stackars dig som är sjuk Inga.
Krya på dig kram wub.gif
Sulawesii
Kör inte så mycket med förkylningar. Migrän är mer min grej tongue.gif .
Krya på dig!
adrian
Vi har en väldigt bra sak mot snorig näsa, det är en nässug...

Funkar hur bra som helst...

Man bara suger ut allt snor via en plastslang... biggrin.gif

(Tag med den i nödfall) laugh.gif
Milex
CITAT (adrian @ 11-02-2005, 17:57)

Ha Ha biggrin.gif biggrin.gif

Jag är oxå förkyld. Jag visade bilden för familjen. Det fanns dock ingen som frivilligt ställde upp på att vara i andra änden av slangen smile.gif
Eva i Skåne
Urk nä blink.gif laugh.gif
Copycat
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Dottern sprang nästan och spydde tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 11-02-2005, 17:45)
Hej
Idag bröt min förkylning ut ordentligt. Har varit hängig hela veckan och käkat alvedon m.m. för att kunna ta mig till jobbet men idag orkade jag inte. Skulle behöva denna just nu men ingen har konstruerat till mig.

Typiskt, jag som inte går ut och roar mig mer än kanske 1 gång vart annat år, skulle ut med min dotter i morgon på en restaurang och lyssna på Hubbas som sjunger Elvislåtar, men som det ser ut nu får jag lyssna på Melodifestivalen istället från TV.

Stackars dig...har du testat att ta en stor dos vitlökstabletter.
Jag tar så fort jag känner symptom, 6 st Kwai tabl och det stoppar oftast upp det jobbigaste.
Annars...prova att tugga i dig ett par klyftor vitlök...skivade på knäckebröd så kanske du inte behöver missa krogkvällen. För att slippa lukta alltför mycket efteråt så kan du äta en banan och tugga i dig lite färsk persilja...det tar bort lukten.
Håller tummar och tår för att du ska kunna ha en kul kväll tillsammans med dottern. wub.gif
*Felix matte*
CITAT (adrian @ 11-02-2005, 17:57)

Funkar hur bra som helst...

Man bara suger ut allt snor via en plastslang... biggrin.gif

Nämen så Uäääcck!!!!
en sån här köpte dottern när Emelie var snorig...redan den varianten tyckte jag var nog äcklig. Jag bara undrar...hur sjutton klarade vi "gamlingar" av våra barns förkylningar och snoriga näsor utan dessa "snorsugar" rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif
Inga från Närke
Tack alla ni för er sympati.

Nej Felix matte jag har inte provat vitlökskur men det är nog redan för sent eftersom det redan har brutit ut och jag har ingen hemma.
Har tagit lite varm alkoholfri glögg som vi hade kvar och det värmde skönt, ska nu gå och lägga mig får vi se hur det är i morgon.
Min dotter har lovat att köpa en CD till mig utifall jag inte kan gå och vi har hittat en standin för mig.
renate
Stackars Inga inte är det kul att vara förkylt, men att den kommer när du ska ut med din dotter gör saken ännu värre.Jag har inga tips att komma med,bara önskan att du är bättre i morgon.
Själv är jag inte förkylt.

Snorsug var rätt äckligt. laugh.gif
fruberglund
Den där rullen skulle vara perfekt till mig smile.gif smile.gif

Jag vet precis hur det är nämligen. Sen vi kom hem från Australien har jag varit ständigt förkyld med lite bättre perioder emellan. Har alltså varit förkyld, ont i halsen m.m. 2 ½ månad i sträck, inte roligt alls. Nu är jag förkyld igen sad.gif

Var till läkaren men han hittade inga fel så det är väl bara att leva med det antar jag, kroppen bryter ner det till slut sa han. Jag fick i alla fall nässpray med kortison som var avsvällande så vi får väl se om det blir bättre.

Krya på dig-kramar till dig!
Inga från Närke
Det blev ingen pubkväll för mig, jag orkade inte. Men däremot fick jag en signerad CD som min dotter köpte, den får jag ikväll.
Ni kan kolla på denna sida och lyssna lite om ni vill vad jag missade
http://hubbas.homeip.net/
Tyvärr missar jag barnbarnets kalas idag hon fyllde 14 år igår men presenten har hon fått i fredags som tur är. En egen bankbok med lite pengar på och påfyllning till mobilen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon