Full version: Förolyckad amaryllis
Bobbin
Här kommer en nybörjare på Odla-forumet, även om jag smugit runt och läst inlägg ett tag. Men nu har jag ett problem som kanske någon kunde hjälpa mig med. Har en amaryllis som för ett tag sedan bestämde sig för att bekanta sig med golvet, och det gick inget bra. Både blomstängeln med fyra underbara vita klockor och alla bladen bröts av så att jag fick klippa av dom. Nu för den en tynade tillvaro i köksfönstret, och jag undrar finns det något hopp för den att överleva? Om det finns, hur ska jag i så fall sköta den? Hoppas på tips.
*Felix matte*
Jag vattnar och sköter mina nio lökar som övriga krukväxter... ger gödsel BioBact en gång/vecka och hoppas att de ska överleva och ge blom framöver biggrin.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Gör som Felix matte säger. Har du dessutom möjlighet att ställa den utomhus över sommaren, gärna lite skuggigt, så blir den jätteglad!
Mvh
Fenja
Bobbin
OK, jag försöker att ignorera att den ser väldigt ledsen ut, och ger den samma behandling som mina andra två, och håller tummarna för att det lyckas smile.gif. Jag var så glad att jag lyckades få tre lökar med vit amaryllis att blomma med sammalagt elva klockor på fem stänglar (dom sista fyra blommar just nu), därför var det extra retligt att en for i golvet, även om det var mitt eget fel som inte stöttat tillräckligt. Tack för era svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon