Diana
Hejsan hopsan!
Jag kommer snart att flytta från Stockholm till Grillby/Enköping och undrar vart i detta områden mankan finna byggvaruhus eller liknande ? Någon här som vet ?
Caprice
Rekommenderar Byggmax, de är oftast billigast...

Finns inte något varuhus precis vid dej, kan det närmaste vara Täby...?

Brukar löna sig även om man får köra någon / några mil extra..!

Caprice
Diana
ohmy.gif Inget Bygmax i närheten. Trist men Täby är nog det närmaste som du säger. Tack för det.
Caprice
Tror det kan löna sig om ni ska köpa ganska mkt...

Vi hyrde flytttbuss och åkte ett rejält lass...
Bla köpte vi ny ytterdörr, med karm, för 2995:-..!
(snygg, med isolerad glasruta)

Samma dörr kostar 6000:- hos Bauhaus...
Visst, då var det 1000:- rabatt hos Byggmax, men ändå...

Virke och isolering har de riktigt bra priser på... Och isoleringen har väldigt bra isoleringsvärde...!

Caprice
Diana
ohmy.gif Detta låter lovande. Vi skall nog ta och åka och titta när vi får tid. Tack för det.
MoniqueÖ
Tjipp! Vad kul att flytta till Grillby!

Har spenderat många, långa somrar i trakten och umgås fortfarande med folk där!

Hittade lite på Gula sidorna som kanske du kan ha nytta av! Woody bl a i Västerås å Uppsala.

Gula sidorna i Enköping

Lycka till!
/Q
Diana
biggrin.gif Japp! vi kan knapt vänta! vi vill flytta NU! Första lasset gå Lördag den 2:a April. Woody hade jag totalt glömt rolleyes.gif Tack för att du påminde mig och tack för länken. Visserligen tänkte jag på det med men när man ej bor i området och ej vet vilka butiker är bra eller bättre än andra så vill man ju fråga folket som använder dom. Men jag skall kolla in dessa.

Har hört från min killes hårfrisör att Grillby har bra midsommarfester biggrin.gif Så det låter trevligt!
MoniqueÖ
Sen har du ju Fånöö (gammal stavning) slott! Dom brukade iaf ha bra midsommarfester oxå!

Bokskogen vid Fånöö är tydligen Europas nordligaste! Axel Oxenstierna planterade den nångång för lääääänge sen.

Grönsö slott har fantastiska odlingar, besök dem gärna! Tror att dom har försäljning där oxå!

/Q
Diana
Vart ihelafriden ligger Fånöö då ifrån Grillby sett? unsure.gif
MoniqueÖ
Sydost ut. Om du följer skyltar mot Hacksta & Löt (ej mot Veckholm) ca 8 km kommer du till Eneby där finns skyltat med en västersväng in på Fånö-vägen. Framme vid Fånö gård kan man säkert parkera och gå fram till bokskogen, eller kanske t o m att dom har fixat p-platser där! Den är en upplevelse. Perfekt för picnic.

Sen finns det ett badställe vid Fånö oxå men kvalitén vet jag inte hur den är numera, vi gick på simskola där för en 40 år sen...så en del kan ha hänt! blink.gif

/Q
Malvia
Hej Diana. Grattis till nya huset. Vi håller alltid på med att rusta något i vårt hus. De sista åren har vi köpt mycket hos Bålsta Byggvaror. De har det mesta, hyfsade priser och servicetrevlig personal.
Du svänger av 1:a avfarten från STLM in i Bålsta och du kommer nästan omg. till industriområdet Draget och där finns dem. Plus en hel del annat t.ex. handelsträdgård.
Diana
Malvia! Tack för svaret. Jag har för mig att jag sett en skylt som det står Draget på och tyckte det var ett lustigt namn på ett ställe, så jag vet ungefär vart det är. Tacl åter igen. Vi har börjat packa datarummet idag och det börjar nästan at eka här nu smile.gif Handelsträdgården MÅSTE man ju bara testa biggrin.gif
Diana
Jag skall lägga denna beskrivning till mina favoriter så vi kan åka och titta. Skall även kolla in badstranden för man vet ju aldrig rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Om jag minns rätt från min skolgång i bålsta så var draget ett ställe där man drog båtar på för mycket mycket länge sedan(vikingatid?) sådär med stockar som man rullade båtarna på, därav namnet Draget. Bortom draget fortsätter mälaren så de tog upp båtarna ungefär där kalmarsand är och sedan drog de båtarna över draget och sedan kunde de sätta ner båtarna igen i mälaren ungefär vid sjöända.

Om du med badet menar kalmarsand så vete sjutton om det är så trevligt, möjligtvis i början av badsäsongen sedan är det fåglarnas strand det brukar vara fullt med vitkindad gås, kanadagäss mm. +såklart fågelskit. Kommunen har inte fått tillstånd på sistone att skjuta av dem.
Diana
Man lär så lenge man lever! Tack för informationen om Draget. Sedan så är det trist med stranden. Det är flera ställen i stockholm som har samma problem mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon