Kathy
http://www.ecofoot.org/
Christer i Falköping
Rätt intressant! Men den haltar ju rätt rejält som andra sådana undersökningar. Fick t.ex inte bort det där med motorcykeln, jag har ju ingen. Att jag sedan inte använder buss eller tåg, beror ju på att det inte finns i min närhet. Men en tankeställare ger det ju.
Christer. (det behövdes 4,7 jordar om alla levde som jag biggrin.gif )
Kathy
CITAT (Christer i Falköping @ 12-02-2005, 07:43)
Rätt intressant! Men den haltar ju rätt rejält som andra sådana undersökningar. Fick t.ex inte bort det där med motorcykeln, jag har ju ingen. Att jag sedan inte använder buss eller tåg, beror ju på att det inte finns i min närhet. Men en tankeställare ger det ju.
Christer. (det behövdes 4,7 jordar om alla levde som jag biggrin.gif )

Ja, man får ta "undersökningen" för vad den är.....
Jag tyckte i alla fall, precis som du, att man får en tankeställare dock.
( det behövdes 4,5 jordar om alla levde som jag )
Jejja
Om alla levde som mig skulle vi "bara" behöva 2,2 planeter...
En tankeställare?? Nä, inte direkt, inget av det kan jag göra något åt, så här är livet!
humla
4,4 sad.gif
anna_rispan
Hmm udda frågor eller kanske inte. Slutresultatet blev tillslut: om alla levde som mig så behövs 2.6 planeter.

Bara så att vi har konstaterat att vi fortfarande kan göra mycket för att spara på naturens resurser.
kiki
1,8 planeter om jorden befolkades av bara såna som jag. Fattade inte riktigt och fick bara dåligt samvete. sad.gif
gammelnalle
CITAT (Christer i Falköping @ 12-02-2005, 07:43)
Fick t.ex inte bort det där med motorcykeln, jag har ju ingen. Att jag sedan inte använder buss eller tåg, beror ju på att det inte finns i min närhet. Men en tankeställare ger det ju.

det var ju bara att välja 0 km

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.7 PLANETS.

sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif jag skäms.....
och det är väl meningen... tror jag..
MoniqueÖ
Aj då...och det behövs 6,8 st! Men då räknade jag med att jag åkte kommunalt ca 15 mil/dag. Å det gör jag ju inte eftersom jag kör ca 15 mil/dag med en dröse passagerare...Hmmmm, men jag lovar att bättra mig!

/Q smile.gif
Smed
Jag förstår inte hur de räknar. Jag tror mig vara ganska genomsnittlig vad gäller frågorna där och för mig krävdes "bara" 2 planeter, mitt footprint var 3,6. Och jag åker aldrig buss.....
Ina
"Storsyndare" här - 7,4 jordklot....
Ralf
5,7 jordklot.
Betty
5,5 jordklot... huh.gif
Brandklipparen
Jag fick 1,2
Ganska bra i alla fall
JonasQ
Hmmm, jag fick tyvärr 8,4 jordar... Men till mitt försvar så finns ingen lokaltrafik jag kan använda mig av här och är tyvärr ensampendlare. Kanske det borde finnas någon glesbygdskoeficient i den där kalkylen som gör att vi lantisar inte känner oss så skyldiga smile.gif
Ina
CITAT (JonasQ @ 12-02-2005, 13:27)
Kanske det borde finnas någon glesbygdskoeficient i den där kalkylen som gör att vi lantisar inte känner oss så skyldiga smile.gif

Den saknade jag med...
jendah
3,6 jordar...

Även här är dålig lokaltrafik... även om det fanns bättre möjligheter skulle jag inte offra över två timmar extra (vilket det skulle bli...) varje dag på det.
Men vi samåker iaf, maken och jag, och har en liten bil... unsure.gif
Kattgräs
Ärligt talat tyckte jag att frågorna mest var flytta-ut-på-landet-och-odla-dina-morötter-själv-romantik. tongue.gif

Så vi som bor i en kommun med många invånare, åker kollektivt (för att det är för långt att gå) och inte är veganer, får många jordklotspoäng...
renate
4,1 planeter,fattar inte riktigt,cyklar och går.
gammelnalle
Man förstår bättre om man går in och läser FAQn.. många av mina funderingar fick jag iallafall svar på...

SEN är det en annan sak om jag TROR på det och en ännu större sak om jag VILL ändra på mitt livsmönster.....

wacko.gif blink.gif wink.gif
Blomstertanten
Det gick ju inte att slippa en del av frågorna !
Jag har ingen bil och gör definitivt inte av med nått bränsle !
Och åker inte bil med någon annan regelbundet och inte åker jag buss särskilt regelbundet heller.

Det gjorde ju hela testet missvisande !
*Felix matte*
Inte så jättehaj på det engelska språket men gjorde så gott jag förmådde... äter närodlat och producerat...kör bil sällan och åker aldrig buss mm. mm. men svaret blev 5,7 ohmy.gif

det är väl inge bra...eller? men...jag fortsätter nog leva som jag gör idag..trivs ju sååå förbaskat bra med det tongue.gif biggrin.gif
ninnisky
7,4 jordar och kan tyvärr inte ändra på det så mycket. Måste ha bilen och dessutom flyga en del långa sträckor.

Men tänkvärt är det verkligen! huh.gif huh.gif huh.gif
yla
2,8
men försöker tänka på va jag gör men ibland går de ju inte
när man bor i glesbygd tillexempel
o inte har man ju en häst stående i garaget heller
rolleyes.gif
Fenja
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.1 PLANETS.
Mvh
Fenja
cic
Och för mig blev det 3.2.. Fast jag inte har bil eller körtkort. Min sambo har dock bil och det är klart att vi åker tillsammans när vi hälsar på någon! Och ibland får jag skjuts, så jag ville vara "ärlig".
Annars cyklar jag (åker buss när det är för kallt eller halt) och jag äter aldrig kött. Köper KRAV, ekologiskt och rättvisemärkt så långt som det går.

Men men, tanken med testet är ju att man ska vara medveten om hur vi lever och förvalta jorden.
kryddan
Jaha, 7,6 jordar sad.gif fast jag tycker att jag försöker vara miljömedveten...
Kör bara bil när jag "måste" åker annars kollektivt - men det blir ju en del när man har 5 mil till jobbet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon