TeliaNet
har råkat ta bort en partition på ett usb-minne och kan nu inte läsa filerna.
söker ett sånt där program som kan ta fram dessa
wolkenkrabber
man ska alltid kunna backa / återställa datorn till ett vist datum så, ja det borde gå att rädda, jag ska kolla lite på min dator o se om jag hittar det igen

hittat,

Start>alla program>tillbehör>systemverkyg>systemåterställning

hoppas det hjälper, annars vet jag inte wink.gif
Sommartorparn
Är du säker på att partitionen är borta, så det inte bara är genvägen du har raderat. Om du prövar att återskapa partitionen, tror du inte att filerna finns kvar då? Bara en idé....

Annars brukar google sökning ge svar på de flesta av mina datafrågor.

Om du gör systemåterställning, stäng av virusprogrammet. Har varit med om att det går sönder annars.
TeliaNet
den satt i vid inst av XP igår och nu när jag har flera diskar så trodde jag att det var en partition på den lilla disken.
JonasQ
HEj!

Har använt ett s.k unerase -program någon gång som jag tror var gratis. Det borde återställa materialet och eventuellt partitionen. Åtminstone borde du få filerna tillbaka å sen kunna formatera om minnet.

Återkommer om jag hittar programmet jag använde
TeliaNet
hittade ett sånt program som funkade dåligt.
jag fick bara till baka några filer.
Fenja
Enligt min sambo, som är nätverkstekniker, så går det inte att återställa parttioner man raderat från en usb-minne...
Men jag har för mig att Ralf sagt att han är bra på datorer så du kanske kan pm:a och fråga honom för säkerhetsskull. rolleyes.gif
Mvh
Fenja
TeliaNet
det är alltså ett recover-program som jag söker.
det måste finnas fler än ralf som vet nåt.
Fenja
Jag gissar att en nätverkstekniker vet något i och för sig... usb-minnet är inget magnetiskt, fysiskt minne på det sättet och går inte att återställa tyvärr, säger han....
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Frågade min expert (svärsonen) och han svarar...tror de e kört sad.gif
Virgo
Har man tagit bort en partition, tja så är den borta, tyvärr, får man väl lägga till.
Man får ju frågan om man är säker på om partitionen ska tas bort.
Så det är kört om man tryckt lite för snabbt på ja.
Det finns ju företag som kan ta fram data på t.ex sönderbrända diskar, men då får man hosta upp några tusen.
På en hårddisk finns ju all data kvar, men man kommer inte åt det eftersom partitioneringen är borttagen och därmed bootsektorn , åtkomst till filalokeringstabellen mm. mm.

Ett vanligt minne (som USB minne) är som i min "alzheimer light" hjärna likadant. Är det borta , så är det borta. sad.gif unsure.gif
Smed
Usch, detta råkar jag utför allför ofta i mitt jobb. Men de allra flesta gångerna har det berott på att i vissa USB-minnen så ligger det vid leveransen ett krypteringsprogram med vilket man kan lösenordsskydda en viss del (en partition). När någon raderar detta program så ser det också ut som den partitionen har försvunnit, men lägger man tillbaka programmet i minnet så fungerar allt igen. Nu vet jag ju inte om det är detta du råkat ut för.

/Smed
TeliaNet
har som tur är fått tillbaka min databas och lite bilder.
musiken gick åt skogen.
LillaTiger
det finns ju ett program som heter EasyRecovery Professional. Det förutsätter att du inte har laggt in någon ny info på minnet. Då blir ju det gamla överskrivet.
Virgo
Vad var det för USB minne?
JonasQ
När jag återskapat hårdskivor har det oxå varit viktigt att man skriver datan man återställer till någon annan plats än den man räddar den från, annars skriver man typ över sig själv. Antar att det fungerar lite liknande med USB minnen.
TeliaNet
det är en billionton 64MB.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon