Full version: Vet ni vad jag har?
humla

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Har den ute i matkällaren, så får gå ut dit och titta på den! Den har två blommor just nu, och fler på väg! Har läst att den kan vara svår att lyckas med så man blir ju lite stolt. (Fast ni kanske har en med massor med blommor i... låt mig vara lite stolt rolleyes.gif )
Sollan
Så vacker! Men vad är det....?
humla
Kamelia... smile.gif
LisaPalm
I matkällarn? Är det inte mörkt där?
Kajsa
Nej, var jättestolt biggrin.gif Jag har aldrig ens funderat på en Kamelia, med ett hus i ett plan, där alla rum är för varma. Så njut.
humla
biggrin.gif

Nä det är inte mörkt där. "matkällare" är kanske fel ord... det är ett uppvärmt rum i förrådet med en frys i, och diverse pelargoner, fuschior och änglatrumpeter... och kamelian, och frösådder såsmånginom. Använder extrabelysning...

Vi hade fåglar där förut, så det finns även ett fönster.
kerstin z5-6
Lyllos smile.gif Min har bara knopp , men skjuter nua blad so den verkar ha vaknat den med >:) Hoppas min är lika rosa o fin som din !
boelz4
Vill haa!!!
Var får man tag på dem?
Tror den skulle trivas hos mig.
kristerh
Grattis, lite avis blir man wub.gif
krister
pejori
jättegrattis till din vackra blomma laugh.gif laugh.gif
kan heller inte ha den, då jag inte har ett kallrum laugh.gif
så avis är jag smile.gif smile.gif
Airamya
Gudomligt vacker! Du har all anledning att vara stolt!
adrian
Hos mig börjar snart en S.Flava att blomma...smile.gif

Caprice
Humla, den är himla vacker...! wub.gif

Antagligen precis det klimat den vill ha i det rummet..

Stämmer färgen med den på fotot..?

Caprice
Thomas Wahlqvist
Hej!
Jag har träffat en växtsamlare i stora mått, han hjälpte mig att frakta några rariteter från andra sidan Sverige.
Han har en Camelia utomhus året runt, den har varit täckt med nåt tält de första åren men denna vinter fick den inget tält.
Den står på Öland vid en kalkstensmur.
Han har inhandlat den i England, eller om det var azorerna.
Man är ju rätt intresserad av att ta en stickling.
humla
wub.gif Kul att så många tycker den är fin rolleyes.gif

caprice; Färgen stämmer ungefär. Kanske är något rödare i tonen i verkligheten.

Thomas; Jag har läst om den Kamelian för länge sedan i lokaltidningen Ölandsbladet, eftersom jag bor på samma ö rolleyes.gif. Skulle vara kul att titta på den. Kanske vore något att testa? Fast jag tvivlar på att jag har lika gröna fingrar... Är stolt över den jag har wub.gif.

Köpte denna på Petab (Är det vid Helsingborg det ligger? Minns inte riktigt) tidigt förra våren. Då visste vi inget om färg eller enkel/dubbel, och så blev det precis en sådan vi ville ha! wub.gif Ibland har man turen med sig... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon