Full version: FENJA!
pejori
kan du inte hålla din snö uppe hos dej? laugh.gif laugh.gif
det är snöstorm här nu laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
jendah
Uff ja... plötsligt vräker det ner! wacko.gif

Men pejori - bara för att det snöar hos dig behöver du väl inte skicka det vidare till oss "nästan-grannar"?? biggrin.gif laugh.gif
Ina
Pejjan - skäll inte på Fenja, det är jag som har skickat snön vidare ner till er... wink.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
renate
Snöstormen har kommit hit.Så var det med våren,det är vinter.Lagom till sportlovet,mina barnbarn kommer i morgon.Hui;det snöar på tvären,tur att jag varit och handlat med cykeln.Lite snö är ja roligt men vi får väl ser hur mycket vi får och hur länge den vara.Sedan får våren kommer. rolleyes.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif jaha ina var det du?
skäms på dej biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

jag hoppas inte det ligger kvar så länge smile.gif smile.gif
tur att jag också handlat färdigt för idag.... wub.gif wub.gif
Ina
Hehe... skäms inte ett dugg... tongue.gif ... jag ska ut och åka bil sen så jag tänkte att jag skulle slippa lite av snön... biggrin.gif
Ralf
Ina om du inte är snäll så kanske vi åkallar Sydkrafts förbannelse över dig o din by.
Ina
*krälar i stoftet* wink.gif
pejori
CITAT (jendah @ 12-02-2005, 15:45)
Uff ja... plötsligt vräker det ner! wacko.gif

Men pejori - bara för att det snöar hos dig behöver du väl inte skicka det vidare till oss "nästan-grannar"?? biggrin.gif laugh.gif

flåt!!!! ska genast ta tillbaka den laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
jendah
CITAT (pejori @ 12-02-2005, 16:23)
flåt!!!! ska genast ta tillbaka den laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

ingen fara... du kan låta den fortsätta, vi ska sitta framför brasan och ha det bra resten av helgen nu... biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif

(bara vi slipper vara utan el och vatten en hel vecka den här gången... sad.gif )
pisanggoreng
Brrr... ända ner till Skåne har ni skickat den... sad.gif
pejori
CITAT (jendah @ 12-02-2005, 16:30)
(bara vi slipper vara utan el och vatten en hel vecka den här gången... sad.gif )

* håller tummarna* wub.gif wub.gif
Smekajsa
Bra, behåll den där nere, TACK !!!!!!

Ååhh Pejjan, brukar inte sånt här skitväder komma
västerifrån hihihihi

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
jo det gör ju det... wub.gif wub.gif wub.gif
så det är på väg till dej nu ...kajsa rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
håll i hatten när du går ut... smile.gif
Milex
Ni bor på fel ställe biggrin.gif
Ingen snö, ingen blåst perfekt väder här laugh.gif
jendah
CITAT (pejori @ 12-02-2005, 16:36)
CITAT (jendah @ 12-02-2005, 16:30)

* håller tummarna* wub.gif wub.gif

tack wub.gif wub.gif wub.gif
Fenja
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif
Jag har fått en egen tråd igen!!!!
Hoppas att den får vara kvar den här gången! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
Jepp!
Här i Hjotrakten har vi inget snöoväder, tack o lov!
pejori
CITAT (Fenja @ 12-02-2005, 19:21)
biggrin.gif  :lol:  :P  :P  
Jag har fått en egen tråd igen!!!!
Hoppas att den får vara kvar den här gången!  :wub:  :wub:  :wub:
Mvh
Fenja

japp.. nu har du en egen igen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men här snöar fortfarande och är hemskt halt unsure.gif unsure.gif
Anki på Öland
Snöar och blåser av bara attan på Öland också nu. Datorn stänger av sig gång på gång........ inte roligt alls. ohmy.gif
Anki
zaaritha
NU! har det faktiskt kommit lite pudersnö, här också!!
renate
Här har kommit en hel del snö allaredan och det ska fortsätta hela natten.Blåser gör det med från andra håll denna gången och inte lika mycket men det räcker.Det är minusgrader nu -1,3°Strömmen har jag kvar,nja bor ja i samhället här brukar inte strömmen går i första taget.På tv sade dom att en del abbonenter är utan ström igen,usch vad trist. huh.gif
Fenja
Här har det vräkt ner nästan 10 cm snö som drivs runt av vinden och bildar vallar. Körde just hem från min kompis i snöyran och 100 meter från tomten DÖR bilskrället... Provar starta en massa gånger - vill inte...
Ut och fara runt och hämta sambo och son, prova putta, men det gick inte att få något grepp för fötterna i nysnön.... Provar starta ännu flera gånger - vill inte nu heller...
Hämta grannen och hans bil för att dra hem liket sista metrarna och DÅ startar f...nskapet och går igen som om inget har hänt?!?!?! wacko.gif
Men, men hemma igen och uppvärmd i spiselvrån!
Mvh
Fenja
zaaritha
Ja du--tacka vet jag VÅR!
zaaritha
Nu, snöar det rejält här också!
Eva St
Nu har snön kommit till Skaraborg också. Har precis varit ute och kört bil hem från jobbet - skööönt att vara hemma i stugvärmen igen.
Hoppas bara ingen behöver drabbas av dessa långa elavbrott igen här har vi ju klarat oss ganska bra i vinter men det finns ju många som haft det tufft utan el i vinter
zaaritha
Skaraborg, här också!!
zaaritha
Nu är det storm här också!!
Fenja
Hur har alla det i snöstormen idag? Här har det kommit drygt 2 dm snö och blåser "småj..lar" ute. Snön faller ymnigt igen och det är jättemysigt!! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
jendah
Massor av snö... 2-3 dm. Och det fortsätter...
Men tack och lov inget strömavbrott (peppar, peppar...)
Mysigt så länge man är inne smile.gif

Konstig vinter i år... rolleyes.gif
Anki på Öland
Här blåser det fortfarande men vi fick inte mycket snö och det ligger bara lite äckligt blött slabb kvar.
Anki
lisselbo
Här i Uppsala har det snöat och blåst hela dan
fruberglund
Här i småland är det full snöstorm nu! Min stackars Rhododendron står och kämpar i vinden smile.gif Vi har mellan 2 och 3 dm snö som virvlar runt för fullt.

Tur att man slipper gå ut smile.gif Får väl se om man kan ta sig till jobbet imorgon (det är en av "förbannelserna" om man bor på landet i backigt landskap) smile.gif
evelina
Här utanför Sthlm har det blåst och snöat sedan i morse. Bilen syns knappt.
Fast min hund tycker det är kanonkul.

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!" sägs det. Men jag vill ha värme sol och vår!! smile.gif Och lätta kläder!! biggrin.gif
pejori
här i göteborg har det precis slutat snöa smile.gif
men det blåser kraftigt,så snön ligger i halvmeterhöga vallar unsure.gif unsure.gif
men annars har det kommit två-tre dm. bara rolleyes.gif rolleyes.gif
amaira
CITAT (Fenja @ 13-02-2005, 13:00)
Hur har alla det i snöstormen idag? Här har det kommit drygt 2 dm snö och blåser "småj..lar" ute. Snön faller ymnigt igen och det är jättemysigt!!  :wub:  :wub:  :wub:
Mvh
Fenja

Ljuvligt wub.gif !!

Nån större "storm" har det inte varit, men det har blåst en del, och snö har det kommit ca 3 dm.

Har varit ute och gått ett par timmar, i det så fantastiskt vackra vädret.
Nästan alla färger går i vitt, svart och olika nyanser av grått, en del grönsvartgrått (barrskogen t.ex.), en del beige (vassen t.ex.), och en liten smula brunt.

Det är en värld med en märklig färgskala, att promenera omkring i, med mer nyanser än vidd i skalan.

Det som framträder istället, är naturens mönster och former.
Ungtallarnas spretiga grenar kontrasterar mot gammeltallarnas molnformationer.
Ekarnas skrovliga grå stammar med djupa veck, kontrasterar mot asparnas släta ljusgrågröna och raka stammar.

Träderns grenar är svarta undertill och vita ovanpå, och visar sig tydligare än någonsin i den trolska omgivningen. Varje trädslag med sin egen form, knotighet och struktur.
Ekarna fascinerar mig nog mest, de är så vördnadsfulla och vackert formade där de reser sig i oftast ensamt majestät.

Ni som inte gärna vill gå ut ... Ni missar nåt wub.gif wub.gif!

Våren kommer nog, tids nog. Den ska i alla fall inte vara här nu, då blir det bara fel i naturen. Och känns inte våren som allra mest i hjärterötterna, om man först har fått insupa lite vinter?
yla
igår snöade det på tvären o idag är det vitt o vackert o jättevallar
i skåne nordvästra
elen förvann ett halv dygn hos grannarna
men har försvann bara telefonen ett tag

allt e helt oki i skåne nu alltså
o inte har jag vartute ett dugg för jag ligger i feber
38,5
men nu tror jag att jag känner mej lite bättre kanske rolleyes.gif
Bjäbban
Åh! Du bor i Skåne! Det gör jag också! biggrin.gif
Blomstertanten
Det har snöat över mej också !!! wacko.gif
sleep.gif det kunde väl ha nöjt sig med att komma ner på andra sidan Hjälmaren ? tongue.gif

ViILL HA VÅR NUUU !!!
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 13-02-2005, 17:52)
igår snöade det på tvären o idag är det vitt o vackert o jättevallar
i skåne nordvästra
elen förvann ett halv dygn hos grannarna
men har försvann bara telefonen ett tag

allt e helt oki i skåne nu alltså
o inte har jag vartute ett dugg för jag ligger i feber
38,5
men nu tror jag att jag känner mej lite bättre kanske rolleyes.gif

Skickar Krya på dig kramar i massor och hoppas att det inte är influensan som hittat dig. wub.gif
Fenja
I dag snöar det i omgångar men blåsten har avtagit väsentligt! Några kallgrader, grått och trist... och värre ska det bli...
Men en viss länk här på småprat piggar upp så det räcker, missa inte att kolla hela sidan tongue.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif !!!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 14-02-2005, 16:35)
I dag snöar det i omgångar men blåsten har avtagit väsentligt! Några kallgrader, grått och trist... och värre ska det bli...
Men en viss länk här på småprat piggar upp så det räcker, missa inte att kolla hela sidan  :P  :D  :lol:  :lol:  :P !!!
Mvh
Fenja

FENJA SKÄRP DIG !!!!
*morrar*
tongue.gif

Snön fortsätter att falla . Allting är vitt, vitt, vitt !
yla
CITAT (Felix matte @ 13-02-2005, 20:35)
Skickar Krya på dig kramar i massor och hoppas att det inte är influensan som hittat dig. wub.gif

tack snälla jag tror banne mej att dom hjälpte bra
för idag mår jag mycket bättre
inte bra me som sagt mycket bättre

o snön fortsätter falla ode e vackert ute
rolleyes.gif
Inga från Närke
Till en sjukling på bättringsvägen från en annan sjukling som även är på bättringsvägen.
Krya på dig Oldwolfie.
Här är det just nu -1,9 grader och uppehåll på snöandet men det har kommit en hel del under gårdagen. Tur att man slipper strömlöst m.m.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon