Full version: Nu är han här!
Kathy
....vår lille kisse kom till oss vid lunchtid idag.
Han har anpassat sig förvånansvärt bra....
Här är en liten bild på vår Elliott........

http://www.bendro.se/uploads/Lottisen/tn/tn_Laban.jpg
Airamya
Jisses, så söt! wub.gif
evelina
Grattis såååååå söt!!! wub.gif
birgitek
ÅÅÅÅHHHHH, så söt. Jag älskar katter, har en kolsvart norsk skogkatt själv.
Han heter O J Simson = O(d)Juret Simson = stor, svart och vacker
Birgit Ek
Caprice
Oj, så söt.. wub.gif

Väldigt lik en av mina gullisar... Zaza..

Caprice
pejori
den är bedårande söt smile.gif smile.gif smile.gif
förstår att man faller för en kattunge(har tre själv) när man ser dessa urgulliga små pälsbollar wub.gif wub.gif
VILL HA!!!! ohmy.gif
zaaritha
Hade jag inte redan nio katter, skulle jag "kattnappa" sötnosen!!!!
Exotic
Åå vad härlig med en ny vän i familjen smile.gif wub.gif
Är det en birma ?

Lycka till med din söta 4-benta . .
Vå klubb har kattutställnig denna helgen och i dag ble Best In Show...
Just en BIRMA mega snygg wub.gif wub.gif
Kathy
Tack för alla snälla kommentarer. wub.gif wub.gif wub.gif

Ja, han är en Helig Birma, brunmaskad.

Bilden gör dock inte rättvisa åt honom....den är lite liten, tyvärr.
Fenja
Mera bilder vill vi se på Elliot, Scrollan!! Så himla rart litet djur du skaffat dig, birmabäbbar är ljuvliga. wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
Jag skulle vilja ha en ocicat!!!!
Kathy
CITAT (zaaritha @ 12-02-2005, 21:20)
Jag skulle vilja ha en ocicat!!!!

Ja, de är verkligen fina. wub.gif
zaaritha
Ja--de har så vacker teckning!
Som en ozelot, som ju namnet härstammar från!
Fenja
Det som är intressant med Ocin är också temperamentet som lär ska vara ganska hundlikt. Katterna ska till och med gå att dressera i någon mån! De blir också riktigt stora.
Men när det gäller teckningen kolla också på bengalen som är framkorsad från leopard (tror jag det var). Den har ett helt annat temperament, typ: Fullt ös - medvetslös. De är också gudomligt vackra.
Här är en länk till min favoritbengal: Helios! Jag hoppas att Nutten inte misstycker, säg till i så fall ska jag genast ta bort länken.
Mvh
Fenja
zaaritha
Ja du; även vanliga "bondkatter" går att "dressera"!!
Har två som apporterar papperstussar, en som hämtar en stickad liten boll m kattmynta i o lägger den i min hand!
adrian
Jag såg en gång en länk till ett ställe i USA som sålde konstiga katter, dessa var släkt med eller rena öken katter, de såg väldigt roliga ut då man inte har sett någon ha en sån här ras tidigare...

Jag minns ej länken men ni skulle se deras "katter"... biggrin.gif

Jag var ju tvungen att sälja min älsklingskatt GRETZKY pga svår allergi, och kvinnan som köpte honom var Birma uppfödare någonstans uppåt i sverige...

Är det någon som kan ha en aning om VEM hon är?

Tyvärr så har jag ingen adress till henne kvar, och jag skulle vilja veta om Gretzky lever idag...sad.gif
Fenja
Adrian, gå in på SVERAKs hemsida och titta på Birmauppfödarna där så kanske du kan känna igen henne.
Lycka till!
Fenja
Kathy
Nu har jag skapat mig ett fotoalbum (Scrollans album) där jag lagt in några fler bilder på Elliot.

Är osäker på om jag ska lägga in nån länk, eller hur jag ska göra? blink.gif
Gåsis
Det är så skönt att få vara stolt matte. Den här är inte lika söt som din, kanske något överviktig, men snygg ändå om matte får säga wub.gif laugh.gif laugh.gif

Nutten
CITAT (adrian @ 13-02-2005, 08:10)
Jag såg en gång en länk till ett ställe i USA som sålde konstiga katter, dessa var släkt med eller rena öken katter, de såg väldigt roliga ut då man inte har sett någon ha en sån här ras tidigare...

Jag minns ej länken men ni skulle se deras "katter"... biggrin.gif

Jag var ju tvungen att sälja min älsklingskatt GRETZKY pga svår allergi, och kvinnan som köpte honom var Birma uppfödare någonstans uppåt i sverige...

Tyvärr så har jag ingen adress till henne kvar, och jag skulle vilja veta om Gretzky lever idag...sad.gif

Du tänker inte på Savannah, kattrasen som är korsad med den vilda Servalen?

Så här ser servalen ut:

Scrollan, du borde hänga på kattforumet om du inte redan gör det! laugh.gif
kattforumet
Vi ääääälskar bilder där, å din lille plutt skulle bli så beundrad som han förtjänar sleep.gif
Kathy
Nutten!

Tack för tipset...är dock redan medlem där...men det var ett tag sen som jag var på den sidan.
Ska ta mig en sväng ikväll och kika lite igen... rolleyes.gif
Kathy
Gåsis!

Alla katter är lika fina. wub.gif wub.gif
Fin bild, föresten. wub.gif
Berith
CITAT (Scrollan @ 28-02-2005, 19:21)
Nu har jag skapat mig ett fotoalbum (Scrollans album) där jag lagt in några fler bilder på Elliot.

Gå in i din profilinformation och skriv in användarnamnet för ditt album så kommer kameraikonen fram! smile.gif
kristerh
Jag vill oxså se wub.gif den första länken kommer jag inte in på, uppdatera genast din profilinfo rolleyes.gif vill se din birmabebis!!
som du vet har jag oxså en brunmaskad birma, du kan de henne i mitt album.
krister
kristerh
CITAT (adrian @ 13-02-2005, 08:10)

Du kan ju efterlysa henne på birma.se
krister
Kathy
CITAT (Berith @ 01-03-2005, 08:01)
CITAT (Scrollan @ 28-02-2005, 19:21)

Gå in i din profilinformation och skriv in användarnamnet för ditt album så kommer kameraikonen fram! smile.gif

Åh, TACK för hjälpen! wub.gif wub.gif wub.gif
Nu ska det funka....hoppas jag. blink.gif
Kathy
CITAT (kristerh @ 01-03-2005, 09:20)
Jag vill oxså se wub.gif den första länken kommer jag inte in på, uppdatera genast din profilinfo rolleyes.gif vill se din birmabebis!!
som du vet har jag oxså en brunmaskad birma, du kan de henne i mitt album.
krister

Greta är verkligen jättefin! wub.gif
kristerh
Han är ju för gullig wub.gif tror jag ska skaffa mig en till i vår wink.gif
man blir ju såå sugen efter dina bilder.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon