|
Caprice
13-02-2005, 10:10
Nog har man hört om det mesta som hittats i flaskor och burkar... Men det här tar väl priset...?? Och vem är ägaren...? Bobby Hewitt...?? KetchupfyndCaprice
Wööääckkk  . Tur det inte var jag som fann det där... Wäähhh. Huuvvva. CITAT Det kan röra sig om brott mot livsmedelslagen eller framkallande av fara för annan, säger vakthavande befäl till Aftonbladet. Jaha ... "brott mot "livsmedelslagen" ... Så om jag skär av vissa kroppsdelar och stoppar i någon annans mat så begår jag ett brott. Den stackaren som blev av med ähhum, "dennadära", var det inget brott kanske ... ??? Jag börjar ju förstås fundera på "historien bakom"!?? Det har ju hänt förut, men då var det en under åratal förtryckt och misshandlad kvinna som skar av den. (utan att stoppa in den i nån ketchupflaska efteråt  ) (Och då var det ju inte utan att man (läs "jag) tyckte det kändes rättvist...) Kommer också att tänka på maffian ... Jaja, det var lite "första spontana tankar" som dök upp. Har ju ingen aning om vad som egentligen hänt. Huvva *ryser*. Wääääähhh.
fruberglund
13-02-2005, 11:45
Om man läser artikeln riktigt noga så är de ju inte säkra på att det är en penis  Det kanske bara är en skrynklig bratwurst Men om det är en penis.....blaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuäääääääääääää! Stackars sate som blivit av med den i så fall!!!
CITAT (fruberglund @ 13-02-2005, 11:45) Det kanske blev en skrynklig bratwurst  ? Det kanske blir "skrynkliga bratwurstar" av såna dära om de får ligga i ketchup för länge  ?
*Felix matte*
13-02-2005, 19:47
Fy så äckligt...jag kan inte läsa såna artiklar...rädd att mista aptiten helt Idag räckte det med att se rubriken...
Undrar vems det var.... Mvh Fenja
Stackaren...
jasså var den där den hamnade! Det är säkert en hoptorkad tomat
kristerh
14-02-2005, 11:18
Det kan man kalla "hot dog" man kan hitta det mesta i mat och förpackningar, ett litet axplock av vad jag hittat: För några år sedan när komsum hade sin san remobagare, så hittade jag en TÅNAGEL i brödet, hade börjat tugga o kände nåt hårt o segt i munnen spottade ut det och vad hittar jag, jo en grov tånagel, det kan knappast ha varit någon annan nagel än en tånagel av grov/tjockleken att döma... ringe dem o frågade vad de höll på med i bageriet, men de trodde mig inte så jag fick skicka in den, sedan kom det en liten check med 100:- som kompensation. Annars har man ju hittat både skruvar o muttrar samt andra små metallbitar, och det är alltid i bröd man hittar sakerna krister
Ketchup för Adrians brutala blommor???? Mulle
CITAT (kristerh @ 14-02-2005, 11:18) Det kan man kalla "hot dog" :D :lol: man kan hitta det mesta i mat och förpackningar, ett litet axplock av vad jag hittat: För några år sedan när komsum hade sin san remobagare, så hittade jag en TÅNAGEL i brödet, hade börjat tugga o kände nåt hårt o segt i munnen spottade ut det och vad hittar jag, jo en grov tånagel, det kan knappast ha varit någon annan nagel än en tånagel av grov/tjockleken att döma... ringe dem o frågade vad de höll på med i bageriet, men de trodde mig inte så jag fick skicka in den, sedan kom det en liten check med 100:- som kompensation. Annars har man ju hittat både skruvar o muttrar samt andra små metallbitar, och det är alltid i bröd man hittar sakerna ;) krister Du det var ju bra betalt för en tånagel...??? har du kvar adressen till dem????
CITAT (mulle @ 14-02-2005, 12:04) Ketchup för Adrians brutala blommor???? Mulle Usch o fy på dig mulle... Mina växter vill bara käka upp kvinnor
CITAT (adrian @ 15-02-2005, 10:35) Du det var ju bra betalt för en tånagel...??? Det kanske var hittelön? Undras vad de kan få för den där de fann i ketcupflaskan...
CITAT (amaira @ 15-02-2005, 10:54) CITAT (adrian @ 15-02-2005, 10:35) Du det var ju bra betalt för en tånagel...??? Det kanske var hittelön? Undras vad de kan få för den där de fann i ketcupflaskan... Bor du på en ö?
kristerh
15-02-2005, 11:08
CITAT (adrian @ 15-02-2005, 10:35) Du det var ju bra betalt för en tånagel...??? har du kvar adressen till dem????  Jag tror att Den Glade Bagarn har haft så roligt att de har upphört Bra betalt, hoppas att det är ett skämt... hade det varit min egen nagel så hade det väl det, men någon svettig bagares nagel  huvva!, får trösta mig med att den varit i ugnen... krister
CITAT (adrian @ 15-02-2005, 10:56) CITAT (amaira @ 15-02-2005, 10:54) CITAT (adrian @ 15-02-2005, 10:35) Du det var ju bra betalt för en tånagel...??? Det kanske var hittelön? Undras vad de kan få för den där de fann i ketcupflaskan... Bor du på en ö? ?? *tänker febrilt* Nä, jag fattar inte...  Sorry. Det ska vara "flaskpost" då, men det blir lite långsökt, blir det inte? Annars, joo, jag bor på en ö, på en stor Mälar-ö. Den är några mil både hit och dit, och har en himla massa folk boendes på sig, flera tusen faktiskt, så det är inte någon öde ö precis. Och inte någon man vandrar över hur som helst  . Men en ö är det, en av många i Mälaren. Till och med stora delar av Stockhom ligger på Mälaröar.
kristerh
16-02-2005, 12:33
Det föremål som en familj i Regnsjö mellan Bollnäs och Söderhamn upptäckte i en ketchupflaska i lördags var ingen penis.
Enligt Statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) kan det i stället röra sig om någon typ av svamp, skriver Ljusnan i Bollnäs.
Föremålet, den eventuella sopp som först troddes vara en snopp, fanns i en ketchupflaska av märket Godegården, tillverkad i Turkiet. Definitivt svar från SKL om vad föremålet är väntas längre fram
krister
Blomstertanten
16-02-2005, 15:19
Hur sjutton har en sopp hamnat i en ketchupflaska ? Snoppen kom jag på några alternativ för hur den hamnade där  Men när det gäller en sopp så har jag ingen idé alls !
kristerh
16-02-2005, 15:56
CITAT (Blomstertanten @ 16-02-2005, 15:19) Snoppen kom jag på några alternativ för hur den hamnade där  Kan du inte förklara din snoppteori krister
Om du öppnar en ketchupflaska: Se opp! För där kan du finna en snopp. Eller kanske bara en sopp  . *diktar sorglöst glatt* Tror ni inte det var en sån här svamp? Det vetenskapliga namnet betyder oblyg manslem. Återigen en tråd där den spännande fortsättningen följer. Missa inte nästa avsnitt!!! (och så syns den gula texten om man markerar den, om någon ännu inte vet om det)
Blomstertanten
16-02-2005, 16:52
CITAT (amaira @ 16-02-2005, 16:49) Om du öppnar en ketchupflaska: Se opp! För där kan du finna en snopp. Eller kanske bara en sopp  . *diktar sorglöst glatt* Tror ni inte det var en sån här svamp? Det vetenskapliga namnet betyder oblyg manslem. En sån måste det vara !!!
Snoppen var bara en sopp. Kolla aftonbladet.  Men äckligt i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|