Såg i någons (kommer inte ihåg vems) album, kort på P. Paton´s Unique. Var kan jag få tag i den? Och även andra doftpelargoner. Dr. Westerlund har jag redan. mvh Marie
Tack för länken, men jag tycker det är lite jobbigt när det är från utlandet. Kikade lite på pelargonsällskapets sida, fick då se att en som jag känner är kontaktperson där. Ska kontakta henne tänkte jag.
Åsa, mälardalen zon 2
13-02-2005, 16:27
Undrar om P. Paton´s Unique kan vara samma som den pelargonen som Wexthuset kallar för Pathone Unique i sin postorderkatalog.
Här är beskrivningen Wexthuset har: Cyklamenrosa blommor med tydlig vit mitt. Djupt flikiga mörkgröna blad med doft av aprikos.
Annras har du ju alltid: Rockdala Fröer till en doftpelargonmix hade, åtminstone i fjol: Rara Växter Ber du riktigt snällt så kanske jag kan ha ett gäng doftissticklingar också... Mvh Fenja
lisselbo
13-02-2005, 21:06
Hittade bilden på doftpelargonen i Ewa småländska höglandets album. Lånar den av henne, hoppas det inte gör något.
Ja du Fenja, du ska bara veta vad snällt jag kan be
Wexthuset utanför Sthlm har 58 sorter av Doftpelargoner. Har själv beställt härifrån i vår, dom har bra priser. WEXTHUSET
lisselbo
14-02-2005, 00:06
Wexthuset verkar bra, tackar för den länken. mvh Marie
Ewa smålänska höglandet
14-02-2005, 09:02
jag har köpt den hos Wexthuset
/Ewa zon 4-5
Anki på Öland
14-02-2005, 10:13
Hej Jag har nog en Pathons Unique över när vädret blir lite bättre för att skicka pellisar. Har börjat väcka dom nu och jag är ganska säker på att jag hade 2 stycken som såg pigga och friska ut. Anki
lisselbo
14-02-2005, 10:36
Hej Anki! Tackar för det. Vi kan ju höras via pm angående adress. mvh Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.