Full version: Begonia
kopernikus
http://www.plantoftheweek.org/image/begoniaa.jpg

Nån som vet var man kan få tag i sticklingar från den här?? unsure.gif
Helen i Piteå Zon 5
Pröva att sätta in en annons på odlas egen köp-sälg-och bytsida, du kan ju även annonsera på AoT köpsida också. Lycka till! / Helen
Sulawesii
Tycker att det ser ut som en Begonia x bismarckii. Ifall att du nu behöver ett namn om du sätter in en annons.
kopernikus
Vad bra! Tack! Ska sätta ut en annons!
stennie
Hej!

Mitt hjärta hoppade nästan dubbelt när jag såg bilden..
sådär vill jag minnas att blommorna på min begonia såg ut när den blommade...
Skrev precis ett inlägg där jag undrade vad det var för begonia jag hade!

Mvh Stennie
Sommartorparn
Jag tror jag har en sån eller åtminstone en liknande.

Min har dock inte blommat med en lika tät klase utan blomsterklasen har varit betydligt glesare. Och så ser bladen ut att vara smalare på min. Men det beror kanske på skötseln att den inte är lika frodig? Men däremot är bladens fläckar större och vackrare om jag får säga det själv. smile.gif

Tyvärr har jag just beskurit och kastat skotten. Men hör av er om ni vill ha skott vid ett senare tillfälle.
160kvm stort hus
Jag har oxå en sån.. Inte speciellt svårt att få sticklingar. Men jag misshandlade mina så dom överlevde inte.. *suckar*

Ang blommor så verkar det ha med solljuset att göra. Ju mer sol desto mer och tätare blommor... Typ.

Fast min är nog lite mera ljusrosa.

Ëtt tag funderade jag på att kasta den eftersom den är väldigt lång och ranglig. Men nu när solljuset kommit tillbaka så har den börjat knoppa en massa och får väl vara kvar...
Mvh G
CarMa
Kopernikus, när vädret blivit lite varmare kan jag skicka dej en stickling.
Min begonia ränner i väg på höjden och behöver tämjas lite...
/Carina
kopernikus
Åh! Vad skoj!
Det vore jättesnällt, har inte lyckats fått tag i ngn nämligen! rolleyes.gif
sophie
Hejsan
Skulle även kunna vara Begonia Lucerna.Bästa sättet är att kunna höra med någon begonialista på nätet el något ställe där man säljer begonior..mvh as
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon