Skulle kunna skriva en bok om försäkringskassan.
Jag fick gå sjukskriven i 4 år innan jag fick rehab. Hade ingen arbetsgivare bakom mig var ju egen företagare och då är det F-kassan som ska ha hand om den saken. Var tvungen att lägga ner mitt företag efter ett år avbrottsförsäkringarna täcker bara ett år.
Fick gå ett helt år på rehab. med vad allt det innebär.
Smärtutredning, smärtskola ,psykundersökning, sjukgymnastik, musikterapi, läkemedelstester och andra konstigheter jag spenderade 250 dagar på ett år på smärtklinik.
Tillslut gjorde dom en arbetsutredning och fick att jag hade absolut ingen arbetsfunktion överhuvud taget.
Sedan fick jag sjukersättning.
Det jag tycker är så märkligt är att en läkare uppe i Östersund (bor i Sthlm)
bedömer om jag skall få pension eller inte, en läkare som man aldrig har träffat, han läser bara läkarintygen och bedömer.
Vad har jag lärt mig, jo jag är helt frisk i huvudet det har jag ju papper på.
Läkemedelstestet oj oj morfin inge kul ketamin ännu värre det var som en nära döden upplevelse.
Dessutom fick jag deklarera mitt företag och F-skatta under alla dessa år fast jag lagt ner företaget.
Så man är inte mycket värd efter att ha arbetat i 30 år.
Det enda jag var glad över var att jag hade en bra sjuk och olyckfallsförsäkring.
Så ni alla som inte har en privat sådan försäkring skaffa er det för man måste vara helt frisk för att få en sån.
Och glöm inte bort barnen det var det första jag gjorde när dom föddes. En son var med om en svår mopedolycka när han var 16 år och forfarande vid 30 års-ålder opereras han och får ersättning.
Oj detta blev långt