Ewa smålänska höglandet
är det någon som övervintrar dessa?
med vilket resultat?

/Ewa zon 4-5
pimpinell
Hej !

i fjol sådde jag Törnrosas kjortel och plantan övervintrade inomhus i ett söderfönster. Jag klippte ner den rätt så mycket och den verkar må bra.
Har fått många nya skott med ljusgröna blad. Som experiment övervintrade jag även en planta i kallväxthuset där det finns en frostvakt. När jag tittade till den sist såg den ut att vara vid liv.

Hälsningar
Christine
Ewa smålänska höglandet
Tack!
det låter bra, jag har sått frö nu och funderade på hur den klarar sig i växthuset med frostvakt
jag tycker att det skall bli roligt att kunna övervintra i växthuset nu när jag har ett som jag har gjort frostfritt

/Ewa zon 4-5
Eva St
Har aldrig övervintrat Stor Vaxblomma utan tagit fröer varje höst och satt nytt på våren
Ewa smålänska höglandet
CITAT (Eva St @ 16-02-2005, 20:44)
Har aldrig övervintrat Stor Vaxblomma utan tagit fröer varje höst och satt nytt på våren

På den engelska fröpåsen stod det att man kunde ta in den i september eller oktober innan frosten kommer och övervintra den inomhus
jag får testa

/Ewa zon 4-5
kiki
Klart dom sa, har du varit i ett engelskt hus på vintern? Det är ungefär som i ditt växthus med frostvakt. laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
Så då kanske de klarar sig i växthuset istället, jag testar väl både ock för det är några frön som har grott så jag borde nog få några plantor smile.gif

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon