LillaTiger
Nu har jag blivit med bebisar, två söta undulatungar. wub.gif
Men vilka krukväxter tål de egentligen och vilka tål de inte? jag behöver rensa ut lite bland mina krukväxter, så att fåglarna inte tar skada av dem.
Jennythemenace
Hibiskusar ska vara helt okay men kanske är bästa att fråga någon fågelmänniska. Och sen kan jag tänka mig citron träd och liknade. Vet inte mycket om undulater men min kompis hade en papegoja som käkade upp alla blommor som fanns så det kanske är bra att inte låta dom sitta på dyra omtyckta plantor.
Christer i Falköping
Jag har haft undulater som dog när de åt pelargoner.
Christer.
LillaTiger
Då är det bara att göra sig av med pellisarna då. =) Vill ju att pippisarna ska ha det bra.

Ampellilja vet jag att de klarar och citronen verkar de tycka om. Det är nog tur att de inte äter på allt de ser.

Hur är det med hoyor, är de giftiga montro?
wolkenkrabber
hoyor tål dom itne heller har jag för mig, ska kolla lite i en bok jag har

hittade inget annat speciellt i den, kolla med djuraffären
Evin
Mina undulater har aldrig tuggat på växterna, men en av dem fick för sig att sitta i blomkrukorna och slänga ut jorden ur dem....
Jag ska lägga upp bilder på henne i full action...

/E
Lady Hamilton
wub.gif LYCKO DIG!

Jag vill också ha undulat! sad.gif Men jag får inte för övriga familjen för vi har katter.
Det hjälper inte att talat om att jag själv hade över 30st ( undulat uppfödning ) samtidigt med katter när jag var yngre o det gick bra.
Evin
Nu har jag lagt ut bilder på min knäppa undulat

/E
*Felix matte*
Våra undulater åt aldrig på någon av krukväxterna...är det inte så att djur inkl. fåglar inte äter av sånt som är giftigt för dem...så trodde jag det var. unsure.gif smile.gif

söt pippi du har...Evin smile.gif
LillaTiger
Det beror nog lite på hur nyfikna pippisarna är skulle jag tro. tongue.gif

När jag var liten hade vi en undulat som älskade att bada, vilket inte alltid var så bra då han även försökte sig på diskvattnet. wacko.gif
Jag har satt in mina fåglar på hemsidan om nån vill kika. rolleyes.gif

De är hemskt förtjusta i sallat och just nu klättrar de runt och äter upp alla knoppar i det lilla trädet vi tagit in och ställt på skrivbordet. Vi har hängt upp lite leksaker och sallat i trädet. Det är mycket roligt att pyssla med. =)

Springa runt på golvet är ju också ganska kul ibland. Plocka med papper och sånt som ligger där.

Jag hittade en sida på nätet där flasklilja, yucca och dracaena ska vara ofarliga. Så det är ju bra att det finns några som de kan tugga på om de vill, utan att bli sjuka.
*Felix matte*
Fina pippin...en Fjant har vi också haft (alltså en i samma färger) tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Evin
Jättefina bilder på din hemsida Tigern wub.gif
Har ni köpt dem från djuraffär eller uppfödare?
De verkade bli tama väldigt snabbt.

Eva
LillaTiger
Vi köpte dem från ett par i Borås som hade handmatat dem eftersom de hade blivit urputtade ur holken.
Det är riktigt kul när de inte är rädda för en och vill vara med. wub.gif
Nu är de ungefär 10 veckor gammla och är hur nyfikna som hellst. rolleyes.gif
Evin
Mysigt smile.gif Jag tänkte väl att de inte hade suttit i djuraffärer.
Själv har jag köpt min Sammy från en fågelodlare. Hon hade aldrig lämnat sitt bo när jag köpte henne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon