Full version: Natalplommon
Dan i Nacka
Är det någon som har Natalplommon (Carissa macrocarpa) och lyckats få frukt på denna?
Min är nu ett par år gammal och blommar fint varje år men några nya frukter har jag inte sett till. (den bar goda frukter vid köpet)
Jag har försökt handpollinera den men funderar nu på om den behöver korspollineras? Wiebulls har plantor nu igen har jag sett men jag betalar ogärna för ytterligare en planta om det inte behövs. (kostar 150:-/st)

Tacksam för tips

Vänliga hälsningar

Dan
Jennythemenace
Mina små bäbisar har inte ens fått blommor ännu tongue.gif Växer dom fort?
Dan i Nacka
Ganska fort tycker jag nog. Jag har beskurit min flera gånger. På varmare breddgrader används de till att skapa häckar.
En häck av Natalplommon lär nog vara ganska med sitt mörkgröna, blanka bladverk, frukter i olika mognadsstadier och doftande blommor.
Fast jag skulle ju vara ganska nöjd med "bara" några frukter.
Hans, Södra Roslagen
Gammal tråd, men jag skriver i alla fall. Hittade den här fantastika växten so häck på GC. Viste inte vad det var, men tog hem en frukt och satte några frön. Efter 5 veckor började de spira, och efter yttligare 4 veckor är det fortfarande bara 2 hjärtblad på varje växt. Tänkte ha dem i vinterträdgården, 50 grader på sommaren och ca 5 på vintern. Tror vi att det kan funka? Eller är det ett dödfött projekt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon