Full version: Jonas Gardell
humla
Är det någon som varit och sett föreställningen?

Har själv skaffat biljett, i Kalmar nästa Torsdag! Ska bli jättespännande!! biggrin.gif

Missade föreställningen "Livet", men var och såg den innan, kommer just nu inte på vad den hette. Var några år sen nu, men kommer ihåg att jag tyckte det var superkul. Fick t.om. autograf laugh.gif .

Älskar hans växlingar mellan allvar och humor... och hans sätt att driva med svenska folket rolleyes.gif , det stämmer ju så bra... laugh.gif

Är jättenyfiken på vad ni har för erfarenhet.
Boxer
Åååhhh! *avundsjuk*

Jag har aldrig sett honom live, men läst flera av hans underbara böcker.

"En komikers uppväxt", "Ett ufo gör entré" och "Vill gå hem", kan jag läsa om och om och om igen....
Kathy
Jag har sett hans shower "En pall, en mikrofon och Jonas Gardell" på Konserthuset för en massa år sen. På den tiden var han inte riktigt rumsren, men ack så underhållande!!

Efter det så blev jag Gardell-frälst. wub.gif
Har plöjt igenom alla hans böcker och sett både "En finstämd kväll med Jonas Gardell" samt "Livet".
Bäst var nog ändå "En finstämd kväll...."

Det som jag tycker allra bäst opm hos honom är ( precis som du, Humla beskriver ) hans växlingar mellan skratt och allvar.
Smekajsa
Jag såg den i söndags !!!!!!!

En kanonföreställning " as always " smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif wub.gif

Du kommer att kunna njuta av varenda sekund.
Kathy
Usch...nu blev jag avis..... unsure.gif wub.gif unsure.gif wub.gif
cic
Har sett alla. sleep.gif

Älskar hur han får publiken att växla mellan tårarna-rinner-skratt och allvar.

Du kommer älska den!
Snöflinga
Har tyvärr ej sett hans föreställningar men läst hans böcker som jag också tycker om .... För längesen tyckte jag han var pest, lite småäcklig ...
Sedan såg jag honom på "Så skall det låta" där han sjöng "Trubbel" av Olle
Adolfsson, det var oförglömligt, så roligt och så bra laugh.gif
Saknar hans partner Mark på radion, han hade ett program för något år sedan som också bara var så bra, kommer ej ihåg vad det hette, men det missade jag aldrig, är det fler som minns det ?
Jejja
Jag såg Väckelsemöte i fredags!!! Jag säger bara en sak = UNDERBART!!!!

wub.gif wub.gif wub.gif

Jag hade så ont i kroppen efteråt, mina kinder värkte av allt skrattande. Jag såg Livet när den gick här också och den var lika fantastisk den med!
Du kommer att få en superkväll!
Betty
Instämmer! Du kommer att få en kanonkväll! biggrin.gif
humla
Vad kul att så många sett den, och tycker den är så bra!! Ser ännu mer fram emot kvällen!!!!!
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 16-02-2005, 22:28)
Har tyvärr ej sett hans föreställningar men läst hans böcker som jag också tycker om .... För längesen tyckte jag han var pest, lite småäcklig ...
Sedan såg jag honom på "Så skall det låta" där han sjöng "Trubbel" av Olle
Adolfsson, det var oförglömligt, så roligt och så bra laugh.gif
Saknar hans partner Mark på radion, han hade ett program för något år sedan som också bara var så bra, kommer ej ihåg vad det hette, men det missade jag aldrig, är det fler som minns det ?

Ja...hette inte det "Morgon med Mark"?

Jag minns ett av programmen...Mark pratade med en liten kille på telefonen. (direktsänt i radion) Och den lille grabben berättade att han precis hade blivit storebror till en syster och han var så glad över detta.

Sen frågade Mark vad han ville bli när han blev stor.
Grabben svarade då: "Jag vill så gärna bli pappa". laugh.gif wub.gif
Kan lova att Mark hade svårt att hålla tillbakas skrattet...men fann sig och svarade: "Ja, då kan jag tala om att du i alla fall är på rätt väg".

Jag tyckte den var söt. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon