uno
Hej på er.
I går kom vi hem efter 11 dygn på Masesgården.
En gemytlig anläggning i en gammal varsamt restaurerad bondgård.
Vegetariska lyxrätter. Intressanta föredrag. Bra övningar såväl fysisk som mentalstärkande. Jättetrevlig personal som bidrog till en rofylld, aktiverande
semester. Vi ville inte åka hem, stortrivdes och var verkligen utvilade och stärkta till kropp och själ. Under vistelsen började vi med stavgång. Jag har tyckt detta vara tramsigt men vet nu att det är ett bra motionsätt.
Matmenyerna kommer vi nog att, så långt möjligt är, fortsätta med även på hemmaplan. Vi mådde väldigt bra av vegitarisk mat. Kul var även några utflykter som vi gjorde runt Siljan. Hanverkstäder besöktes och en del smide och keramik inhandlades.
Jag rekommenderar varm en vistelse på Masesgården.
Airamya
Ah, underbart! Jag har varit där på besök (pga min nyfikenhet) men aldrig vistats där. Mycket vackert är det... Avis är jag wink.gif
amaira
Låter underbart wub.gif wub.gif .
råse-marie
Åh va mysigt wub.gif
Vi brukar hyra stuga uppe vid siljansnäs stugby och gå och äta på Leonardos ( oxå något SPA ) så jag har åkt förbi masesgården och det ser väldigt fint ut . smile.gif
uno
CITAT (råse-marie @ 18-02-2005, 09:26)
Åh va mysigt wub.gif
Vi brukar hyra stuga uppe vid siljansnäs stugby och gå och äta på Leonardos ( oxå något SPA ) så jag har åkt förbi masesgården och det ser väldigt fint ut . smile.gif

Har Du i Siljansnäs besök keramiken Krukor i Mo? Om inte gör det.
råse-marie
Hm ..nä vi brukar mest vara ute och promenera i byn och skogen och elda lite i brasan när man kommer in och fryser mmmmmmysigt wub.gif ....

men nästa gång får jag väl gå in och titta där .....bara det inte blir dyrt wink.gif
ninnisky
CITAT (uno @ 18-02-2005, 12:31)
Vi brukar hyra  stuga  uppe vid  siljansnäs stugby   åkt förbi  masesgården  och det ser väldigt fint ut .

Råse-Marie, vi bodde alltid i Norrskogsstugan (de äldsta husen), när barnen var små för sådär 20-25 år sedan wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif Killarna lärde sig åka slalom i Björkberget ...
Buffils Annas våfflor med sylt efter en hel dag ute i spåret och backen, mums!

Masesgården kanske blir till sommaren! Är lite nyfiken på det stället sedan Unos rapport!! Keramikern likaså!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon