Full version: Planterings bricka
Lady Hamilton
wub.gif Måste bara få rekommendera en sådan innehållandes

*Bricka med rejäla kanter
*Jordsåll
*Jordskopa
*Hyllplan

Vad mycket smidigare det gick att så i "sållad"jord INGA KLUMPAR mm
Det var en fröjd att arbeta med så "mjuk o fin Jord"

Och vad mycket "skräp" det finns i köpejord, det kastade jag bort
men kan tänka mig o låta det "slinka med" när jag typ planterar stora växter.
Men till frösådd var det underbart att slippa i från
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

(För de som blev nyfikna kan jag tala om att jag köpte den på Willab)
kerstin z5-6
Jup jättebra -nu får du bygga min såvagn -så är du komplett utrustad smile.gif
160kvm stort hus
Nja, jag tyckte inte att den var bra. Verkar lite väl mycket, "tjäna så mycket pengar som möjligt på odlings intresserade".

Billigare om man typ köper en Kattlåda?? ( eller annan fyrkantig ) och ett såll som man hade på dagis. Och voila! Samma saker fast för typ en tia.

Men det är ju vad JAG tycker.'

Mvh G
kristerh
Ja visst är den bra, inget spill, fast det går lika bra med vilken plastback som helst bara den är stor nog, jag har dessutom skaffat en plast back/låda med lock som jag förvarar min färdigblandade jord i, brukar blanda ut jorden med andra saker som tex perlukit, lite grus om det behövs.
krister
160kvm stort hus
Det har jag oxå. Min jord står i en hundmatstunna ( från royal om det har betydelse ) på balkongen. Får plats en och en halv säck.. Ungefär. Superbra!!
Gratis var den oxå.. *ler*

Helst skulle jag nog vilja ha en mindre diskbänk med rinnande vatten och två hoar så man kan tvätta fingrarna i den ena och vattna blommor i den andra. Och slabba hur mycket man vill eftersom man inte är innomhus. Och självklart korkar avloppet aldrig igen.. biggrin.gif
Och så består handdtaget av en liten dusch så du kan duscha växterna.

Men eftersom jag själv oxå gärna vill få plats på balkongen så.. Tyvärr.

Men men, drömma kan man ju alltid göra.

Mvh G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon