Full version: Blåvingeklerodendron
Helen vid Ljungan
Min mamma har gett mig det hedersamma uppdraget att hitta en Blåvingeklerodendron. Hon har läst om den i Uppsala Nya Tidning och efter det så måste hon bara ha en sådan. Jag har slagit upp den i ett lexikon och det latinska namnet är clerodendrum ugandense. Har även gjort några sökningar på nätet men utan att hitta någon som säljer denna växt. Jag tror att det är en krukväxt här på våra breddgrader iallafall. Kan någon hjälpa mig att hitta en stickling så att mamma blir glad. biggrin.gif
lilla mamma
Min dog i vintras, men hittar du flera, köper jag gärna en av dig
Jag kan efterlysa en på min sticklingslista om du vill.
Helen vid Ljungan
Ja tack, gör gärna det. Var fick du tag på den som dog?
lilla mamma
På Blomsterlandet i Karlstad.
Det var halva priset, men jag övervattnade den tyvärr
fiffigafrun
En Blåvinge köpte jag till min moster i somras och jag så att de hade den i en vanlig Interflora blomsteraffär i stan i helgen så svår att få tag kan den nog inte vara...
Helen vid Ljungan
Tack så mycket, jag trodde att det var komplicerat att få tag i en blåvinge. Ska genast ila ut och köpa en och överaska lilla mamma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon