Full version: Telianet
fruberglund
Skickade min man att köpa lysrör idag och sa att han skulle köpa det du tipsat om (TL-D-840) men han hittade inget Philips just där han var.

Fast jag hade sagt att han skulle köpa just det som du säger är bäst så köpte han ändå ett annat och nu undrar jag om det duger smile.gif

Det är ett annat märke men samma sort 840 med vitt ljus.

Det heter Sylvania luxline plus och på kartongen står det: F36W/840 Cool White Deluxe 1200 mm 26mm diameter. Står även Code 0001510 och 3350 Lumen men det är väl bara artikelnr kanske.

Är detta ett likvärdigt lysrör bara att det är av ett annat märke eller är det helt fel sort?

Tacksam för svar så fort som möjligt eftersom jag MÅSTE sätta upp lysrör snarast...mina småttingar börjar bli lite väl gängliga smile.gif
pisanggoreng
Det blir nog bra! smile.gif

Så länge man inte lockas ner i ljusfundamentalismens träsk, är de flesta lampor som lyser rätt okej... tongue.gif

(Fast snart kommer det mer utförliga svar, med tillhörande diagram och siffror...)

(Jag tog mig förresten friheten att svara här... huh.gif )
TeliaNet
de följer samma typ som philips och osrams 840-serie.
denna har något snabb frekvens av rött vilket resulterar i att det blir orange och träffar inte på klorofyllet.

byt tillbaka och fråga om de kan ta hem TL-D 840 eller om dom har osram fluora77.
eller något rör som det står 965 på.
TeliaNet
tittade vidare på SLE och såg att deras luline 835 är bra mycket bättre än 840.
har dem 835 så byt till den!
notera skillnden var den högra stapeln hamnar, den ska vara så långt åt höger som möjligt.
sylv.840

syl. 835
fruberglund
CITAT (pisanggoreng @ 18-02-2005, 05:50)
Det blir nog bra! smile.gif

Så länge man inte lockas ner i ljusfundamentalismens träsk, är de flesta lampor som lyser rätt okej... tongue.gif

(Fast snart kommer det mer utförliga svar, med tillhörande diagram och siffror...)

(Jag tog mig förresten friheten att svara här... huh.gif )

Du är självklart också välkommen att svara men jag riktade mig till Telianet för att han nog är lite av en expert på ämnet (det verkar så i alla fall)

Men alla svar är välkomna smile.gif

Ska kolla på det då Telianet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon