Full version: Har köpt ny micro
lisselbo
Har köpt en ny micro. Den har grill, crisp och ångkokare.
Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Tips mottages tacksamt.
Det är en Whirpool JT 356.
mvh Marie
Sylvia
Nää... verkar vara någon supurhypervärstingmodell !! ohmy.gif Skulle man våga pröva alls alla konstigheter?? unsure.gif
Hannele
CITAT (lisselbo @ 19-02-2005, 00:11)
Har köpt en ny micro. Den har grill, crisp och ångkokare.

Vi hade nästan allt i vår gamla; kunde värma glöggen till exakt 48° med en termometer,
programmera till att starta middagen efter jobbet och allt.
Grillen använde vi några gånger, men det mesta användes inte.
Så när denna dog efter tolv år, köpte vi den billigaste mikron, som klarar av att poppa popcorn. tongue.gif
Kattgräs
Vi har en gammal Whirlpool med grill och crisp.

Den har blivit allt mer användbar! Crisp-pannan går att använda till djupfrysta pommes frites, grill + micro använder vi för att göra potatisgratäng t.ex.

Till vår micro följde det med en receptbok, och det borde det väl gjort till er också?
lisselbo
Jovisst, följde det med en del recept. Men jag tänkte att någon kanske har ytterligare tips.
mvh Marie
lisselbo
CITAT (Sylvia @ 19-02-2005, 10:40)
Nää... verkar vara någon supurhypervärstingmodell !! ohmy.gif Skulle man våga pröva alls alla konstigheter?? unsure.gif

Lär nog stå med instruktionsboken i handen en hel del första tiden tongue.gif
~Marie~
cic
Wow.. ohmy.gif

Jag har ingen micro. Inga planer på att köpa nån heller. Tror jag. Varför ska man ha en micro? Kan någon ge mig några bra argument? unsure.gif rolleyes.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 19-02-2005, 17:45)
Wow..  :o

Jag har ingen micro. Inga planer på att köpa nån heller. Tror jag. Varför ska man ha en micro? Kan någon ge mig några bra argument?  :unsure:  :rolleyes:  :)

Jag har flera bra skäl till att ha micro... köpte vår första i januari 1985 på inrådan av Dietist ...hade barn med födoämnesallergier...den micron har sedan följts av två nyare...nuvarande är en julklapp från -03

Jag fick laga minst två...ofta tre rätter till varje mål och då valde jag att ta helgerna till storkok, fryste i portionsförpackningar... Dietisten övertygade mig om att mat tinad och uppvärmd i micro behöll mer vitaminer än dito värmd i kastrull på spisen.

Numera då vi är barnfria, används micron också till att tina/värma mat ...blir oftast några portioner över hur man än försöker att "bara laga för två" tongue.gif biggrin.gif
lotta_
Tycker att det är suveränt att värma mat i mikron samt att tina mat om jag glömt ta fram den ur frysen tidigare. Den enda mat jag lagar i mikron är bakad potatis men det kan ju bero på att min inte har några finesser, den är nästan 14 år gammal.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon