kristerh
idag åker jag till rockdala o shoppar fuchsia sticklingar wub.gif
brukar frakta dem i en sån där påse som man har kylvaror i till stranden,
fungerar alldeles utmärkt wink.gif det brukar väl bli sådar 20-25 st...
krister
amaira
Åh vad härligt!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Ska åka lite längre fram, så jag inte behöver ha sticklingarna inne i värmen så lång period innan det är "utedags".

Tänkte ta med svärmor på en utflykt till Rockdala. Det är sååå himla mysigt där! Gå och mysa över alla härliga fuchsia och pelargon-sorter, sitta vid fikabordet och ta en kaffe, njuta av luften där i växthuset. wub.gif

Ha en underbar dag!!!
Kajsa
Det var inte få heller, ja du slipper den dyra frakten, och paketen är special för dom ska hålla. Har beställt 10 av Rockdala, i år har jag letat sorter från 1800- talet, ska se om dom kan vara lättare att övervintra. En del av mina äldre som varit med ett tag har varit gamla sorter, något du märkt???
På trädgårdsmässan brukar jag alltid landa hos Rockdala. biggrin.gif Så kul
Lady Hamilton
CITAT (kristerh @ 19-02-2005, 09:44)
idag åker jag till rockdala o shoppar fuchsia sticklingar wub.gif
brukar frakta dem i en sån där påse som man har kylvaror i till stranden,
fungerar alldeles utmärkt wink.gif det brukar väl bli sådar 20-25 st...
krister

tongue.gif Och nu KRÄVER vi andra att du redovisar hur besöket gick!

Min kompis var ner förra veckan o handlade men då var mycket "slut för tillfället" sad.gif

Hoppas på en ny chans den 9/4 på trädgårdsmässan smile.gif

(Vi har ju bara sisodär 52 mil enkel väg)
amaira
Rockdals hemsida känner väl de flesta till redan, men jag skriver den här i alla fall:

http://www.rockdala.com/
Eva i Skåne
Såklart vill vi höra vilka fynd du gjorde Krister biggrin.gif

Sen är jag nyfiken på hur mycket deras fuchsiasticklingar kostar när man köper dem på plats. Jag tycker dom är för dyra att skicka efter.

Jag tipsar er i skåne att handla nu i lilla fiskaregatans blomsterbutik i Lund. Förra veckan köpte jag fina fuchsior där för 10:- styck. Det fanns nog ett par hundra sorter att välja på.
Importerade från Danmark, men det gör inte mig något. Även om jag kanske pratar med mina blommor så svarar de ändå inte, så det blir inga språkproblem biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Eva i Skåne @ 20-02-2005, 22:34)
Sen är jag nyfiken på hur mycket deras fuchsiasticklingar kostar när man köper dem på plats. Jag tycker dom är för dyra att skicka efter.

De kostar 19:- st
kristerh
CITAT (Hamilton @ 21-02-2005, 08:27)
CITAT (Eva i Skåne @ 20-02-2005, 22:34)

De kostar 19:- st

Förutom årets nykomlingar som kastar 26:- (tror jag det var)
det blev bara 11 st i år wink.gif wink.gif unsure.gif
nu kommer jag inte i håg vad de hette, planterade om dem hemma i går,
är någon intresserad kan jag rapportera men det blev även några av årets nykomlingar. + att jag köpte 1 pelargon vid namn " Dragons Breath" en starkt röd sak, om jag inte minns fel så hade den flikiga nästan självlysande blommor wink.gif
Jag räknar med att de flesta av mina fuchsior som jag har under huset har överlevt så då har jag säkert ett 50 tal att plantera om i vår wink.gif wub.gif
Jag passa de även på att köpa perlikulit (heter det så) det är utmärkt att blanda ut jorden med när man planterar fuchsior. en jättepåse kostade 20:- det var verkligen billigt.
Och så hade de så söta katter som gick omkring i växthuset, speciellt en lite burrig grå katt som bara tiggde om att bli klappad. wub.gif
krister
rutis
Åh jag vill också åka dit å handla, men som vanligt sätter köket krokben för alla sådana utflykter! Det verkar trist att det är slut när man kommer dit... Undrar om man ska satsa på att handla av dem på mässan? Fast jag har ju inte så lång väg dit så jag kan ju chansa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon