Hej!
Om ni inte visste det så säljer Plantagen lite olika passiflorasticklingar nu! Jag kunde bara inte motstå dem, så 4 olika kom jag hem med! Men jag vet inte hur jag ska sköta dem! (Har haft ihjäl ett par i mina dar!!) Jag har planterat om dem i större krukor och frågan är nu om jag ska ställa den i ett fönster -vilket håll?- i rumstemperatur eller om jag ska ställa dem på min inglasade veranda (15 grader + tillskottsljus). Tacksam för hjälp!
kerstin z5-6
19-02-2005, 13:46
verandan är väl lysande -ljust o svalt blir jättebra ! De kommer växa dig ur huset .. som mina verkar ha tänkt göra

Ge dem en rejäl ställning att klättra i så ska du se de blir lätt tre meter på ett år
dragonbeauty
19-02-2005, 17:03
Vill dom ha trångt om fötterna eller normalt? Eftersom dom växer så otroligt så vet man ju inte hur stor kruka man ska ha! Jag har små o dom verkar ju trivas... eller??
zaaritha
19-02-2005, 21:48
Har ej tillgång till Plantagen, tyvärr!
Finns det nå´nstans på nätet man kan köpa skott eller småplantor??
kerstin z5-6
19-02-2005, 22:02
Ju större du vill att den ska bli desto större kruka .. man får öka succecivt i pyttekrukor /blomkrukor -blommar de sparsammare
Tack för hjälpen! Då ska vi se hur länge jag lyckas hålla liv i dem!
lisselbo
21-02-2005, 11:22
Vilka sorter köpte du?
Jag var på Plantagen i Uppsala i Fredags, missade att dom hade Passiflorasticklingar. I och för sig så kanske "mitt" Plantagen inte hade några, tittade inte så jättenoga.
mvh Marie
brittmarie
24-02-2005, 21:08
Hej lisselbo!
Var på Plantagen i Uppsala i dag och de hade flera olika passiflorasticklingar, men även en del andra växter.
Skulle egentligen bara ha såjord, men som vanligt blev det en hel del annat. Köpte bl.a passiflorasticklingarna Empress Eugenie, Constance Elliott samt Aurantia.
lisselbo
27-02-2005, 10:10
Såg annonsbladet som kom med morgontidningen. Ska försöka ta mig till Plantagen i snöyran. Om vi hittar bilen, har köpt en ny och den är vit

.
~Marie~
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.