netaave
Jag köpte på kul jordnötsfrö, det står på påsen att man ska sätta dom i en kruka i vanlig krukväxtjord, nu undrar jag om nån har erfarenhet av att ha dom ute.
Eva St
Vill också veta
zaaritha
Nej, ute har jag inte försökt!
Inne som krukväxt är det en trevlig växt!
Eva St
HUR SER DEN UT DÅ??????
zaaritha
Sök på google--mitt standardsvar!
Eva St
Att jag aldrig lär mig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lady Hamilton
unsure.gif Ja du Eva............Någon större erfarenhet har jag inte..............

Men ett eget "projekt" på gång

Fick hem frö påsen 1/3 mad.gif Det mesta var MOS! Jag skrev hit o fick rådet att så iallafall o se hur det gick sådde 3/2 .................................
Jo efter ett tag började allting att MÖGLA.................
nån dag senare 11/2 kom det det något "stort,kraftigt" på 2 av 8 ställen...........
Men vilken växtkraft NERÅT! Har fått skola om de 2 som kommit 16/2 ................
Just nu verkar de må bra o växer så sakteliga smile.gif
KURT
Jortnöten vill ha det varmt, så man kan inte ha den ute mer än om det är riktigt varmt på sommaren. Sedan bör den växa i en ganska stor kruka när den blir större, efter att den blommat så skall ju blomman böja sig ner så att jordnöten skall bildas under jorden. Det måste alltså finnas utrymme för blomstjälken att böja ner sig.

http://www.enchantedlearning.com/subjects/...anutplant.shtml
Emmaibäcka
Har ingen aning, men satte 5 "nötter" i lördags... får se om de blir något av det smile.gif
netaave
CITAT (KURT @ 21-02-2005, 07:55)
Jortnöten vill ha det varmt, så man kan inte ha den ute mer än om det är riktigt varmt på sommaren. Sedan bör den växa i en ganska stor kruka när den blir större, efter att den blommat så skall ju blomman böja sig ner så att jordnöten skall bildas under jorden. Det måste alltså finnas utrymme för blomstjälken att böja ner sig.

http://www.enchantedlearning.com/subjects/...anutplant.shtml

Tack den sidan var mycket informativ och bilden mycket lättfattlig. rolleyes.gif
L8 B.
Jag har satt några år - mest för att de är fina platorna - lite som klöver wub.gif Har fått några enstaka nötter - men kompisen som "glömde" bort sin planta och ställde den på gräsmattan fick rätt mycket :-)
momme
Hej.
Jag har just i dag blivit medlem och min nyfikenhet fick mig att gå genom de olika tråden av forum speciellt ämnet krukväxter.
Jag såg då ämnet om jordnöt och blev mycket intresserad.
Vart kan man få frö henne?
Tycker det skall bli roligt att prova på.
Ha en bra dag
momme
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon