nina L
Känner ni till några riktigt bra engelska trädgårdstidningar/ trädgårdsmagasin?
Är sugen på att renumerera på nån.
Fredi
Ett tips är att du knallar in på en affär som säljer utländska tidningar och ser vilken tidning som passar dig. Det finns en uppsjö av bra engelska trädgårdstidningar.

Dagstidningen The Telegraph har dessutom en mycket bra trädgårdsbilaga (fast endast på våren/sommaren, tror jag).
nina L
Tack, men det har jag redan gjort. Jag undrar bara om någon av er här på odla läser engelska magasin och vilka ni tycker är bra.
Christina i Taxinge~
Jag prenumererar på The English Garden sen ett halvår tillbaka.
Den har vackra bilder och en hel del läsvärt, men självklart är det anpassat till engelska förhållanden smile.gif

Det lustiga är att den är en exakt kopia av AoT - fast på engelska!
Eller tvärtom.... tongue.gif

Tror inte jag ska förnya prenumerationen - känns för mig lite onödigt eftersom jag knappt hinner läsa den, men det var ju kul att prova iaf.

Här kan du prenumerera på den om du vill prova:

The English Garden
Susanna
Det är ganska vanligt i tidningsbranschen att en tidning ges ut i flera länder. Så gör man till exempel inom Bonnierkoncernen. Redaktionen sitter i stockholm och gör den svenska versionen, sedan behöver man bara översätta den så kan den ges ut i flera länder. På så vis ökar man kundkretsen men håller nere kostnaderna.

(har jobbat på Bonnierföretagen tidigare!)
Sylvia
Jag har pren. på olika engelska tidningar, men BBC Gardener's World är nog bäst, i allafall om man ska läsa också och inte bara ha bildporr. Men visst har den fina bilder, riktig glassiga!!

Easy Gardener (lillasyster till föregående) är inte lika bra men visst kan man läsa den också...

The Gardener får man på köpet om man är medlem hos EHS, som jag är. En mycket läsvärd tidning med lite mer vetenskapliga artiklar än populärtidninagrna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon