Full version: Aaarrrrgggghhhhh...
fruberglund
Varför säljer inte de som säljer växter lysrör också? Blir galen snart wacko.gif

Hittar varken Philips 840 eller Osram 77. Men jag hittade Osram 840 på Silvan.

De jag har hittat är bara med varmt ljus och som jag förstått det ska det vara kallt???

Vet inte vart jag mer ska leta...måste jag verkligen åka ända till Nässjö Telianet biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fredi
Du har möjligtvis inte en Bauhaus i närheten?

Där säljer de Floura77 till bra priser.
TeliaNet
jag har ärende till jönköping för att köpa 800V reaktor, men inte behöver du åka till nässjö för i jkpg finns allt och lite till.

kolla på: Jönköpings El-Affär och ljusglimten eller vad det nu heter där på solåsen.
de flesta tar hem från SELGA mfl.
kerstin z5-6
Att de som säljer växter inte säljer lysrör är brara bra .. så fort det heter nåt med växt .. är det automatiskt 100 gånger dyrare sad.gif
TeliaNet
så sant, så sant.
och säljer de nåt som är billigt så är det skräp.
(syftar bl.a på rockdalas armatur)
fruberglund
CITAT (TeliaNet @ 20-02-2005, 18:01)
jag har ärende till jönköping för att köpa 800V reaktor, men inte behöver du åka till nässjö för i jkpg finns allt och lite till.

kolla på: Jönköpings El-Affär och ljusglimten eller vad det nu heter där på solåsen.
de flesta tar hem från SELGA mfl.

Ljusglimten hade ju bara Sylvania eller vad det hette, ska kolla imorgon om de hade 835 istället för 840 så får det duga sålänge...nu MÅSTE mina stackars plantor få ljus smile.gif

Till nästa gång jag behöver mer lyse ska jag kolla på Jönköpings El-affär smile.gif

Tack!
josohl
Måste man ha särskilda växtlysrör då? Jag har hört att det går lika bra med vanliga lysrör, något som jag själv kört med i 3 år och det funkar fint tycker jag.
kerstin z5-6
Se tråd Elkostnad -växer plantorna har du rätt rör ! laugh.gif
Lene i Fredrikstad (Norge)
Dette problemet har vi i NOrge også , går fra el-butikk til lampebutikker og de bare ser dumt på meg: "Spesielle 58 watts lysrør for planter???- nei det har vi ikke, finnes det da?"
Men idag - for en halv time siden - var jeg i en spesialbutikk for lamper, de slo opp i en liste og fant lysrør for planter, de kunne bestille for meg, så nå har jeg bestilt :D .
kristerh
CITAT (TeliaNet @ 20-02-2005, 18:55)
så sant, så sant.
och säljer de nåt som är billigt så är det skräp.
(syftar bl.a på rockdalas armatur)

och vad är det för fel på den då? wink.gif har en sådan petite 125 1090:- billigt?! tycker att den fungerar grejt, man riktigt ser hur plantorna myser under den, det är betydligt bättre effekt än med lysrörsrampen jag oxså har.
krister
jost
Biltema har visst lysrör som passar i växthus står det.
TeliaNet
CITAT
Biltema har visst lysrör som passar i växthus står det.
kolla min signatur länk så förstår du hur bra de är på en skala frår 1-100.

CITAT
och vad är det för fel på den då?  har en sådan petite 125 1090:- billigt?! tycker att den fungerar grejt, man riktigt ser hur plantorna myser under den, det är betydligt bättre effekt än med lysrörsrampen jag oxså har.

en kvicksilverlampa har halva ljusutbytet mot ett lysrör.
PUR på 0,3 laugh.gif laugh.gif , skulle aldrig köpa nåt under 0,6.
TLD 840 har 0,83.
kristerh
CITAT (TeliaNet @ 23-02-2005, 17:11)
CITAT
och vad är det för fel på den då?  har en sådan petite 125 1090:- billigt?! tycker att den fungerar grejt, man riktigt ser hur plantorna myser under den, det är betydligt bättre effekt än med lysrörsrampen jag oxså har.

en kvicksilverlampa har halva ljusutbytet mot ett lysrör.
PUR på 0,3 laugh.gif laugh.gif , skulle aldrig köpa nåt under 0,6.
TLD 840 har 0,83.

I rockdalas växthus har de inget annat än deras egen belysning som de säljer, det verkar fungera bra för dem och för mig, dessutom är den rätt liten o behändig.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon