|
ninnisky
20-02-2005, 18:29
Gillar de flesta djur (inte spindlar) men tycker ibland att det handlar väl mycket om alla era hundar och katter här på odla! Håller någon med mig eller är jag illa ute? Skulle egentligen velat ha en hund, men allergin förbjuder mig och är ibland smått avundsjuk på er djurägare, vilket dock inte betyder att jag så ofta vill läsa om dom
CITAT (ninnisky @ 20-02-2005, 18:29) Gillar de flesta djur (inte spindlar) men tycker ibland att det handlar väl mycket om alla era hundar och katter här på odla! Håller någon med mig eller är jag illa ute? Skulle egentligen velat ha en hund, men allergin förbjuder mig och är ibland smått avundsjuk på er djurägare, vilket dock inte betyder att jag så ofta vill läsa om dom  Jag förstår dej, men hundfolk är ju lite trångsynta i den frågan. Vi kan prata hund i det oändliga.... Ska fösöka att lämna det ämnet nu. Å andra sidan finns det ju många trådar som inte handlar om djur, om inte så kan du ju starta en ny, jag hänger på, om jag kan nåt i ämnet vill säga
Ja, det är alldeles för mycket hundar här på odla.  Nää... är not lite intresserad av djur själv också, men det är svårt att säga att man är allt för stor djurvän så länge som man faktiskt äter dem! Tänk vad lätt det skulle vara om man inte behövde äta. Har själv inga djur alls. Skall kanske skaffa katt någon gång inom de närmaste åren. Har lite dålig erfarnhet av hundar (de bits!  ). Ärligt talat finns det nog hundar som är riktigt trevliga också, men hundar är ofta lite väl stora, samt kräver för mycket omsorg, för min smak.
gammelnalle
20-02-2005, 19:12
Inte behöver man ha husdjur för att florera här int-
Men själv tycker jag inte att det är för mycket hund/Katt/orm/spindlar/grisar/(och Gud förbjude) Nallar här,,,,,
det är bara att hoppa över de inlägg som är ointressanta... precis som jag inte läser ALLT i tidningen.... "Vofför har de en sportbilaga... det är väl inget att ha".....
TÄNK om jag skulle hävda att det är för mycket "Krukväxter" här... (jag gillar INTE dem) ... SÅ är det givetvis inte.... jag bara hoppar över dessa områden och koncentrerar mig på TOMATER och CITATER
Tack för att "odla" finns
björn
ninnisky
20-02-2005, 19:28
CITAT (gammelnalle @ 20-02-2005, 19:12) Tack för att "odla" finns björn JAA, Det var ju det jag egentligen sa, fast lite omvänt
*solis*
20-02-2005, 19:44
Vi är ju alla olika med massor av intressen så för min del får folk skriva om vad de vill och tycka vad de vill.
Olikheterna människor emellan gör livet värt att leva och kan berika ens liv i oändligt.
Jag verkligen älskar djur av alla slag och läser mer än gärna om djuren här på forumet och läser mer än gärna om människor och deras liv och tankar.
Ninnisky - erkänn att det är allt LITE kul att din vilja att ventilera din motvilja mot husdjurstrådar resulterade i en ganska lång just sådan. Jag gillar min kisseklant och mitt marsvin. Och andras hundar. Kan ju vara så att folk som gillar växter och odling gillar levande saker och liv överlag. Purrrrhaps...
Eva i Skåne
20-02-2005, 20:12
Jag har inga husdjur och har inget längtan efter något heller. Jag hoppar gärna över trådar där det redan i rubriken handlar om djur, men var och en ska skriva och läsa vad den vill och läser jag inte djurtrådarna missar jag säkert en del annat som halkar in där fast det handlar om något helt annat. Jag tycker att kattfolket verkar vinna över hundmänniskorna här på forumet, fler i antal alltså. Kanske något för en omröstning för att kolla hur det förhåller sig??? För min del tycker jag det är alldeles för mycket kattbilder i "Dagens bild"  . Jag tittar gärna på bilder av växter och natur, men jag har ju själv lagt in en bild av katter där, nämligen lussekatter Annars vore kanske dagens djurbild något att starta som ny tråd för alla djurfantaster.
ninnisky
20-02-2005, 20:18
CITAT (ninnisky @ 20-02-2005, 18:29) Gillar de flesta djur (inte spindlar) men tycker ibland att det handlar väl mycket om alla era hundar och katter Inte sa jag väl att jag ogillar djur.... långt därifrån. Läs för 17 vad jag skrev. Är inte heller stolt över att tråden fick en viss längd . Gillar dessutom att det skrivs lite av varje. Resume: jag gillar odla.nu Före min allergi har det funnits både marsvin och fåglar i huset, så det så. ------ Och jag brukar hoppa över trådar om det blir FÖR djuriskt
Right.
Vore det inte enklare att bara hoppa över de trådar man inte gillar i stället för att starta ytterligare en tråd om det?!! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 20-02-2005, 20:28) Vore det inte enklare att bara hoppa över de trådar man inte gillar i stället för att starta ytterligare en tråd om det?!! Mvh Fenja Så sant som det var sagt... Du Fenja.. Jag hoppas att du inte äter efter midnatt SAMT att du håller dej borta från vatten..
CITAT (Fenja @ 20-02-2005, 20:28) Vore det inte enklare att bara hoppa över de trådar man inte gillar i stället för att starta ytterligare en tråd om det?!! Mvh Fenja Jupp.
*solis*
20-02-2005, 20:39
CITAT (Fenja @ 20-02-2005, 20:28) Vore det inte enklare att bara hoppa över de trådar man inte gillar i stället för att starta ytterligare en tråd om det?!! Mvh Fenja Mycket kloka ord!
CITAT (cic @ 20-02-2005, 20:31) Du Fenja.. Jag hoppas att du inte äter efter midnatt SAMT att du håller dej borta från vatten..   So far, so good! Mvh Fenja
ninnisky
20-02-2005, 21:06
Vilka ämnen ska man hålla sig till när det gäller småprat - om inte småprat som ligger en om hjärtat! Vad gäller för regel för att öppna en tråd??? Sorry, om jag "trampat" någon på tårna och tagit upp ett gammalt ämne! Därmed är djurtemat avslutat för min del denna gång SÅ bra, säger väl några!
*solis*
20-02-2005, 21:15
CITAT (ninnisky @ 20-02-2005, 21:06) Vilka ämnen ska man hålla sig till när det gäller småprat - om inte småprat som ligger en om hjärtat! Vad gäller för regel för att öppna en tråd??? Sorry, om jag "trampat" någon på tårna och tagit upp ett gammalt ämne! Därmed är djurtemat avslutat för min del denna gång SÅ bra, säger väl några! Fortsätt att skriva om allt mellan himmel och jord! Och du:ingen kan trampa på någons tå om den andre tillåter detta.
Jag är en forumist utan djur och utan avsikt att skaffa något heller. Ibland läser jag djurtrådarna, ibland inte men tycker oftast att det är kul att titta på bilderna. Jag läser det som jag känner för just idag, i morgon kanske det är något annat. Skönt med valfrihet och kul att alla får plats med sina intressen.
Inga från Närke
20-02-2005, 22:12
CITAT (lotta_ @ 20-02-2005, 21:23) Jag är en forumist utan djur och utan avsikt att skaffa något heller. Ibland läser jag djurtrådarna, ibland inte men tycker oftast att det är kul att titta på bilderna. Jag läser det som jag känner för just idag, i morgon kanske det är något annat. Skönt med valfrihet och kul att alla får plats med sina intressen. Instämmer med lotta. Jag har inte heller några djur just för tillfället (om inte husspindlarna räknas) och jag tycker det är SÅ roligt att se alla era bilder. Har haft katt och undulater tidigare. Men det som är jobbigt, är när ni lägger bilderna i inläggen istället för att lägga adressen till bilden istället. Det blir lite jobbigt att bläddra, tänk på de som inte vill se alla djurbilderna eller vad det nu kan vara, tänk på de som inte har ADSL, Bredband m.m. skulle gå lite fortare för alla att logga in, bläddra m.m. Vi har ju ett förträffligt album att lägga bilderna i och lägg adressen i inlägget, vill ni absolut ha bild i inlägget lägg bara in en och berätta att det finns flera i albumet. Citerar ni ta bort bilden, den har vi ju sett en gång och det räcker tycker jag. Vill man se den flera gånger kan man ju gå till bilden igen. Jag tackar er alla i förväg. Men sedan är ju denna nya Småprat till för att prata om allt mellan himmer och jord så är man inte intresserad av det så har man ju de andra avdelningarna. Just denna avdelning är ju allmänbildande tramsig och rolig.
CITAT (ninnisky @ 20-02-2005, 18:29) Om du vill ha en hund så kanske en nakenhund, då? Nää... men det finns faktisk vissa hundar som allergiker ska tåla, t.ex veteterrier. Testa att umgås med en sådan i någon kennel som föder upp sådana!
CITAT (solis @ 20-02-2005, 19:44) Vi är ju alla olika med massor av intressen så för min del får folk skriva om vad de vill och tycka vad de vill.
Olikheterna människor emellan gör livet värt att leva och kan berika ens liv i oändligt.
Jag verkligen älskar djur av alla slag och läser mer än gärna om djuren här på forumet och läser mer än gärna om människor och deras liv och tankar. Så känner och tycker jag också  . Dessutom - nu har Odla fått en egen avdelning att hålla till i, där vi "får" prata om precis vad vi vill; dryfta våra tankar och tycken i de flesta sammanhang. JAG tycker det är underbart!! Nej, jag har inga husdjur längre (men rätt som det är sitter jag väl fast igen  ). Inte heller läser jag alla inlägg, oavsett djur eller inte. Däremot tycker jag det är ROLIGT att det FINNS något att VÄLJA mellan. Föredrar ett levande forum med inlägg, än ett dött dito med tre trådar. (Även om det skulle vara trådar som passar alla - fast skulle det ens BLI tre trådar kvar då...) Dessutom - ibland blir jag lite extra nyfiken på någon. Då händer det att jag går in i inlägg som jag annars inte skulle ha läst, för att liksom "lära känna" denna person från andra sidor. En underbar möjlighet  ! Jag tycker också om Odla  . Och jag tycker om mångformigheten. Och banne mig om jag inte också tycker om de diskussioner som blir emellanåt. En del är glad i blommor, en del är glad i katter, och en del är glad i diskussioner  . Förslaget att ha en tråd med "Dagens husdjursbild" tycker jag var utmärkt!! Där skulle jag vara en ivrig besökare  . Jag röstar för "husdjursbild" - inte hund- eller kattbild, för här finns ju också hästar och grisar och kor och lite annat, t.ex. de brutala och glupska ... nä visst nä, de var växter  . Gillar den här tråden också!!! Dessutom  . Javisstja *glömde* : Gomorron mina vänner !
Jag har inga husdjur och vet inte om jag kommer att skaffa några heller, siktar mera på att skaffa ungar så småningom. Men jag gillar alla roliga och mysiga bilder med katter så Amaira, bra initiativ med den nya husdjurstråden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|