BjursBerit
Jag har idag skottat fram några sådder som stått under snön i 6 veckor. biggrin.gif biggrin.gif

Nu står dom för avtining i våran källare, vågar inte ta in dom i värmen än. rolleyes.gif
kerstin z5-6
laugh.gif Känner igen det där , 6 v måste ju räcka .. undrar om det är 6 v sen ..?
Lycka till med dem -vad är det ?
BjursBerit
Jag har faktiskt skrivit upp i år när jag sätter ut dom, ifjol skrev jag aldrig upp ,trodde att jag skull minnas..pyttsan inte det.Så iår har jag försökt att vara ordentlig.

wacko.gif

Hmmm.. sådderna är bl.a trolldruva,Anemone ranucloides,Astrantia "variegerad" (eget frö),Tricytris latifolia,Tricytris macropoda,Soldanella alpina, Smilacina racemosa,Trollius "Alabaster",Veratum album och flertal Pulsatillasorter. biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
Just Alabaster" tillhör de jag testar Ga 3 på, en del av fröna.. :)Än inget resultat att meddela -de övriga är ju snyggisar alla o nog borde 6 v räcka ..smile.gif
BjursBerit
Om inte " Albaster" gror kan man utsätta den för Ga 3 då eller måste man göra det då man sår dom?? wink.gif
Helen i Piteå Zon 5
Ulla-Britt fick ju massor plantor av "Alabaster" har du frågat hur hon gjorde? Jag har satt mina frön ute men jag väntar till våren med att få veta hur det går, klarar inte av fler innesådder nu biggrin.gif / Helen
kerstin z5-6
ja det går säkert .. vattna ner det över fröna i rätt stor mängd då ..
fiffigafrun
Ja ha ha, precis så tänker man ju. Har det inte gått si o så många veckor nu. Kul att se om de gror nåt. Har gjort lite både och. Har några i växthuset under snö o några (de jag är mest nyfiken på) inom hus, nån kvar i kylskåpet.

Bergsvallmo Hensol violet o stormatt, visst ska de gro rätt kallt va? Ej 15-20 grader eller spelar det ingen roll bara det kylts tillräckligt?
kerstin z5-6
Stormhatt ja -för begvallmo räcker kylskåpstemp
Jejja
Jag hade den där nyfikna känslan igår, när jag satt och tittade på sådderna som står i kylskåpet. Jag började fundera på om det inte borde hända nåt än, de hade ju legat där i säkert två veckor... När jag kollade mina anteckningar visade det sig att de bara hade legat 6 dagar... Jag får nog vänta ett tag till... blink.gif
BjursBerit
CITAT (Jejja @ 21-02-2005, 23:47)
Jag hade den där nyfikna känslan igår, när jag satt och tittade på sådderna som står i kylskåpet. Jag började fundera på om det inte borde hända nåt än, de hade ju legat där i säkert två veckor... När jag kollade mina anteckningar visade det sig att de bara hade legat 6 dagar... Jag får nog vänta ett tag till...  :blink:

Japp...det var nog det som hände mig ifjol..jag tyckte att det gått såååå lång tid sen jag satt dom ...tänk att tiden kan gå såå sakta då man väntar på att några frön ska titta upp . biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon