*solis*
Så är det idag har jag sovit länge länge men N U är jag vaken och hur pigg och glad som helst biggrin.gif

Vovvarna är rastade flera gånger men tiden emmellan har sängen ropat och ropat så jag har varit bara tvungen att dyka in i sängens ljuva värme biggrin.gif (lydig som jag är hi hi hi )

Hur har ni andra haft det idag?
kristerh
Vad skönt att bara kunna hoppa in o ut ut sängen efter behag biggrin.gif
för mig är det som vanligt på vardagarna, upp 06.00, frukost o dusch, sedan åka kommunalt o hoppas man kommer i tid till jobbet pga tågförseningar, (åka pendeltåg i stockholm är rena mardrömmen, man vet aldrig när man kommer fram), oftast kommer man sent.
krister
pejori
bara fint här också laugh.gif laugh.gif
hade sovmorgon till halv nio då hundarna ville gå ut första gången wub.gif wub.gif
sen har jag pysslat med det jag gör varje dag, nämligen städat för och efter djuren. ohmy.gif ohmy.gif (fåglarna skräpar ner) gjorde rent i alla burarna.
sedan dammade och damsög, och tvättade och bonade golven när jag ändå höll på.
slängde in en maskin tvätt när jag sprang förbi maskinen.
sedan tog jag paus och stickade på min nya tröja lite tills tvätten är klar rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
hjälp vad mycket det blev!!!!
har jag gjort allt det? unsure.gif unsure.gif
NU BLEV JAG TRÖTT JU wink.gif wink.gif
kristerh
CITAT (pejori @ 21-02-2005, 15:53)
bara fint här också laugh.gif laugh.gif
hade sovmorgon till halv nio då hundarna ville gå ut första gången wub.gif wub.gif
sen har jag pysslat med det jag gör varje dag, nämligen städat för och efter djuren. ohmy.gif ohmy.gif (fåglarna skräpar ner) gjorde rent i alla burarna.
sedan dammade och damsög, och tvättade och bonade golven när jag ändå höll på.
slängde in en maskin tvätt när jag sprang förbi maskinen.
sedan tog jag paus och stickade på min nya tröja lite tills tvätten är klar rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
hjälp vad mycket det blev!!!!
har jag gjort allt det? unsure.gif unsure.gif
NU BLEV JAG TRÖTT JU wink.gif wink.gif

Se upp så du inte blir utbränd... biggrin.gif
lova att ta det lugnare i morgon.
krister
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif i morgon får det bli en vilodag....
det ser jag det laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Rossi
Jag är störtförkyld och har varit hemma från jobb. Jag har bara legat i soffan i mina slappebyxor och fleecetröja och läst en deckare hela dagen, suttit och surfat, slötittat på skidor på TV, sått de sista Clivia-fröerna etc.

Jag har bara ätit lite müsli, knäckebröd och godis .... och druckit baljor med te.

Snart kommer min man hem med 8 nya pocketböcker (deckare) som jag har beställt över nätet.
renate
Vad duktig du är Pejori,jag gick upp 8:15,släppte ut hunden i trädgården,tvättade en maskin tvätt,surfade lite.Och först och främst,oroar mig för Fritz,han är sjuk.Sedan var jag iväg och handlat,köpte köttärs och stekte det.Försöker får i Fritz lite vätska som jag kokte efter Fenjas recept.Damsugningen hann jag inte med det tar jag i morgon,nu ska jag ut med hunden för andra gången.
fruberglund
Ja, vissa har det bra tongue.gif

Själv får jag gå upp den härliga tiden 4.30....zzzzzzzzzzzzzz...börjar jobba kl. 6.00

Fast å andra sidan får jag sova så länge jag vill nästa vecka.

Jobbar nämligen 2-skift och nästa vecka är det kvällsvecka och då börjar jag inte förrän kl. 14.00 istället smile.gif

Fast varannan vecka får jag släääääääääääpa mig upp!!!
*solis*
CITAT (fruberglund @ 21-02-2005, 18:20)
Ja, vissa har det bra tongue.gif

Själv får jag gå upp den härliga tiden 4.30....zzzzzzzzzzzzzz...börjar jobba kl. 6.00

Jobbar nämligen 2-skift och nästa vecka är det kvällsvecka och då börjar jag inte förrän kl. 14.00 istället smile.gif

Hade du vandrat i mina skor under 60 år så hade du säkerligen tyckt :skönt att du tillåts har det bra idag biggrin.gif
lotta_
Jag längtar tills jag blir tant!! Då ska jag också ha det så skönt som du haft det idag solis. tongue.gif smile.gif tongue.gif
*solis*
CITAT (lotta_ @ 21-02-2005, 18:36)
Jag längtar tills jag blir tant!! Då ska jag också ha det så skönt som du haft det idag solis. tongue.gif smile.gif tongue.gif

Jag önskar att tanten hade börjat leva inom mig mycket tidigare....
men bättre sent än aldrig biggrin.gif
fruberglund
CITAT (solis @ 21-02-2005, 18:35)
Ja, vissa har det bra  :P

Hade du vandrat i mina skor under 60 år så hade du säkerligen tyckt :skönt att du tillåts har det bra idag biggrin.gif

Absolut är man värd det när man jobbat ett helt liv smile.gif

Menade inget ont med det...men det är samtidigt jobbigt att veta att man måste gå upp så tidigt i minst 35 år till wink.gif Skulle mycket hellre ligga och dra mig jag också biggrin.gif
*solis*
CITAT (fruberglund @ 21-02-2005, 20:32)
CITAT (solis @ 21-02-2005, 18:35)
Ja, vissa har det bra  tongue.gif

Absolut är man värd det när man jobbat ett helt liv smile.gif

Menade inget ont med det...men det är samtidigt jobbigt att veta att man måste gå upp så tidigt i minst 35 år till wink.gif Skulle mycket hellre ligga och dra mig jag också biggrin.gif

jag tog inte illa vid! eller förresten kanske lite i alla fall eftersom jag behövde förklara mig själv wacko.gif

Jag önskar av hela mitt härta att du en dag slipper sådan arbetstider som du har nu(om du själv vill d.v.s)

Det fanns en tid då jag var tvungen att gå upp 4:30 och komma hem vid 18:00. Det var fruktansvärt och så som jag led går nog inte att beskriva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon