fruberglund
Sådde 250 frön av Isop men det är bara det här som kommit upp.

Har nu satt lysrör och tagit av plasten för det känns inte som att det blir något mer. Har jag misslyckats totalt eller brukar det inte bli mer?

Har haft ca 15 grader som det stod men blir det inte varmare nu med lysrören på?

Är det helt kört eller finns det något sätt jag kan få upp fler plantor med eller får jag helt enkelt nöja mig med de här och lära mig av mitt misstag (vad det nu kan vara)?

Hur ofta ska jag spraya med vattenflaska nu när jag tagit av plasten? Rummet ligger mellan15 och 20 grader nu.
TeliaNet
bättre du ställer dem ljust än svalt, bäst är både ljust och svalt.
kerstin z5-6
De där plantorna kommer att fylla lådorna när de blir stora tongue.gif de ser ut sådär och antagligen kommer fler att gro nu när det ÄNTLIGEN blir ljus -för det ser de ut att lida brist på ! ohmy.gif
tempökning med 2 grader har ingen betydelse -förhoppningsvis blir detsvalare nattetid precis som i naturen
Lånar en av Helens frösåddsbilder -gissar att detta är över 100 plantor ..
TeliaNet
det var fina frösådder.
fruberglund
Härlig bild, såg fint ut. Är det så stora de ska vara när man skolar om dem?
Helen i Piteå Zon 5
Jo, det är dags att skola om dom där Mertensiorna, jag har börjat, men som Kerstin säger, det är massor, till slut inser man begränsnigen och jag vet att jag kan inte ta reda på alla plantor pga. har så många sorter och alla ska ju skolas om. Du kommer nog också fruberglund. att få dina lådor fulla, det gror lite eftersom bara. / Helen
fruberglund
Får hoppas det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon