|
*solis*
21-02-2005, 19:00
Tro mig eller inte men jag har igår rengjort mitt hem med reiki healing energi Och saken är den att det L Y C K A D E S: nu vibredar mitt hem av välmående,sjukdoms enerier försvann och till och med luften känns lättare att andas i Jag var på väg in i en djup depression efter influensan men kunde återvända till livet och glädjen med Reiki-healing energin!!! Dessutom gick jag runt med rökelse och sa högt för mig själv goda saker
Eleanor
21-02-2005, 19:09
Det här med att rensa huset från dålig energi har intresserat mig länge. Även Reiki healing.Hur bar du dig åt? Hade du någon till hjälp eller klarade du det på egen hand? Jag deltar just nu i en Feng shui-kurs, & skulle gärna gå några steg längre! Tell me more!!!
Säg mig Solis, Bor du långt från norrbotten??
*solis*
21-02-2005, 19:20
Jag fick en så kallad initiering(?) i Reiki Healing våren 2001. Jag ger då och då healing till mina döttrar och till ex. försvinner deras huvudvärk då!
Men jag var tvungen att lova att aldrig berätta om för någon hur man gör när jag fått certificatet.
Jag till och med ger mina blommor healing och det är så underbart att känna blommans pulserande väsen mellan mina egna händer;jag blir då djupt berörd.
Dessutom får man healing själv när man ger det till andra!
Det är helt enkelt underbart att känna hur energierna förändras i hemmet!
Energi rengöringen gör jag själv eller egentligen inte, det vill säga, jag används som en kanal av en högre kraft.
Jag bor i Sörmland-Strängnäs.
*Felix matte*
21-02-2005, 19:23
Så bra att du blev friskare och piggare av det men jag tror inte en sekund på sånt. förresten...visste du att röken från rökelsepinnar är många gånger giftigare än cigarettrök... har läst varning för länge sedan.
Jag lade händerna på mina barns huvud o sade att jag healde dem... Sonen frågade om jag var dum på riktigt o dottern att jag smutsade ner hennes hår...
CITAT (Ralf @ 21-02-2005, 19:25) Jag lade händerna på mina barns huvud o sade att jag healde dem... Sonen frågade om jag var dum på riktigt o dottern att jag smutsade ner hennes hår...
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:23) förresten...visste du att röken från rökelsepinnar är många gånger giftigare än cigarettrök... har läst varning för länge sedan. Det där ska jag visa mina fjortis som höll på att sätta eld på sitt (mitt 100 år gamla) skrivbord härom dagen med såna rökelsepinnar.
*solis*
21-02-2005, 19:29
Det lustiga är att jag inte själv heller tro på sådant här men ändå tycks det funka Men jag skulle aldrig någonsin ge healing till andra än mina barn och dessutom jag skulle aldrig ta emot pengar om jag någonsin fick för mig att göra det.
CITAT (Ralf @ 21-02-2005, 19:25) Jag lade händerna på mina barns huvud o sade att jag healde dem... Sonen frågade om jag var dum på riktigt o dottern att jag smutsade ner hennes hår...
*solis*
21-02-2005, 19:31
inte viste jag att rökelse är farliga
*Felix matte*
21-02-2005, 19:58
CITAT (Agger @ 21-02-2005, 19:26) CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:23) förresten...visste du att röken från rökelsepinnar är många gånger giftigare än cigarettrök... har läst varning för länge sedan.
Det där ska jag visa mina fjortis som höll på att sätta eld på sitt (mitt 100 år gamla) skrivbord härom dagen med såna rökelsepinnar. Ska försöka leta fram artikeln...kanske inte idag men... Det kom fram vid en undersökning som gjordes i några tempel eller vad de nu hette...iaf där det brände rökelse...resultatet av mätningarna var skrämmande. Mina döttrar tände också ljuvligt doftande rökelsepinnar (bara ibland) men aldrig efter vi läste varningen.
Sommartorparn
21-02-2005, 20:02
CITAT (solis @ 21-02-2005, 19:00) Tro mig eller inte men jag har igår rengjort mitt hem med reiki healing energi  Kan man skippa dammsugningen om man gör så?
*solis*
21-02-2005, 20:08
CITAT (Sommartorparn @ 21-02-2005, 20:02) CITAT (solis @ 21-02-2005, 19:00) Tro mig eller inte men jag har igår rengjort mitt hem med reiki healing energi  Kan man skippa dammsugningen om man gör så?  Hi hi; visst måste jag damsuga,fastän det vore ju härligt att slippa
CITAT (solis @ 21-02-2005, 19:20) Jag fick en så kallad initiering(?) i Reiki Healing våren 2001.
Men jag var tvungen att lova att aldrig berätta om för någon hur man gör när jag fått certificatet.
Dessutom får man healing själv när man ger det till andra! Initiering...det låter nästan som nån sorts sekt som skall hålla sina hemligheter hemliga.... Om detta nu är en så positiv grej som jag tror att det är så borde det väl spridas till den stora massan.. tyvärr tror jag att det är en och annan som vill tjäna pengar på folks sökande och att hålla kurser i sånt som reiki är en väg... Men när du säger att reiki healar en själv när man healar andra så har jag fått uppfattningen att det är tvärt emot....att man kan dra på sig det elände man befriar andra från istället... Inte för att jag är särskilt insatt men jag har blivit reikad och "ontet" försvann faktiskt... Men lite skeptisk är jag till att man efter ett par veckors kurs ger sig till att röra runt i energiflödena...men är det inget farligt med det så tycker jag ännu mera "att det skall spridas till den stora massan"... Jag gillar inte hysch-hysch sammmanslutningar...
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:58) CITAT (Agger @ 21-02-2005, 19:26) CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:23) förresten...visste du att röken från rökelsepinnar är många gånger giftigare än cigarettrök... har läst varning för länge sedan.
Det där ska jag visa mina fjortis som höll på att sätta eld på sitt (mitt 100 år gamla) skrivbord härom dagen med såna rökelsepinnar. Ska försöka leta fram artikeln...kanske inte idag men... Det kom fram vid en undersökning som gjordes i några tempel eller vad de nu hette...iaf där det brände rökelse...resultatet av mätningarna var skrämmande. Mina döttrar tände också ljuvligt doftande rökelsepinnar (bara ibland) men aldrig efter vi läste varningen. Jag har för mig att min son hade rökelsepinnar en gång på 80 talet,det stank i hela huset och jag fick huvudvärk.Vi slängde dom sedan.
Borde väl vara med rökelser som med det mesta annat... Använder man det vid enstaka tillfällen är det knappast någon fara  ...fast jag har nog inte tänt rökelse sen tonåren tror jag... men inte för att det skulle vara farligt iofs...
*Felix matte*
21-02-2005, 20:14
CITAT (renate @ 21-02-2005, 20:12) Jag har för mig att min son hade rökelsepinnar en gång på 80 talet,det stank i hela huset och jag fick huvudvärk.Vi slängde dom sedan. Jag blev också sjuk av dem trots att de luktade gott...både huvudvärk och rethosta.
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:23) Så bra att du blev friskare och piggare av det men jag tror inte en sekund på sånt. förresten...visste du att röken från rökelsepinnar är många gånger giftigare än cigarettrök... har läst varning för länge sedan. *nickar djupt instämmande* Mvh Fenja
*solis*
21-02-2005, 20:24
CITAT (Tesa @ 21-02-2005, 20:10) CITAT (solis @ 21-02-2005, 19:20) Jag fick en så kallad initiering(?) i Reiki Healing våren 2001.
Dessutom får man healing själv när man ger det till andra! Initiering...det låter nästan som nån sorts sekt som skall hålla sina hemligheter hemliga.... Om detta nu är en så positiv grej som jag tror att det är så borde det väl spridas till den stora massan.. tyvärr tror jag att det är en och annan som vill tjäna pengar på folks sökande och att hålla kurser i sånt som reiki är en väg... Men när du säger att reiki healar en själv när man healar andra så har jag fått uppfattningen att det är tvärt emot....att man kan dra på sig det elände man befriar andra från istället... Inte för att jag är särskilt insatt men jag har blivit reikad och "ontet" försvann faktiskt... Men lite skeptisk är jag till att man efter ett par veckors kurs ger sig till att röra runt i energiflödena...men är det inget farligt med det så tycker jag ännu mera "att det skall spridas till den stora massan"... Jag gillar inte hysch-hysch sammmanslutningar... Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor Jag tror att man behöver ett skydd runt sitt väsen så att man inte får på sig andras krämpor och( sådant skydd har ju inte jag) och jag vill absolut INTE ge mina krämpor till andra!(av den anledning ger jag ingen healing till främlingar) Inom familjen går det ju bra eftersom våra energier är sammanväxta. Jag använder healing endast hemma hos mig själv till mina egna behov. Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker Jag tänker att det jag ger kommer tids nog tillbaka till mig själv så jag försöker att tänka på vad jag ger ut ifrån mig, egoist som jag kan vara då och då
CITAT Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker Och du blev lurad. Du inbillar dig bara att du mår bättre pga denna healing. Tänk vad mycket annat du kunde fått för 1200:- Healing är bluff och tyvärr är det många som låter sig luras.
*solis*
21-02-2005, 20:55
CITAT (Virgo @ 21-02-2005, 20:48) CITAT Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker Och du blev lurad. Du inbillar dig bara att du mår bättre pga denna healing. Tänk vad mycket annat du kunde fått för 1200:- Healing är bluff och tyvärr är det många som låter sig luras. Om det var lurendrejeri så blev jag mer än gärna lurad eftersom jag har fått så mycket till mig tack vare Reiki healing:det var värt varje krona!!! Men blir folk ledsna av lurendrejeri så är det hemskt Jag blev bara rikare på alla sätt och vis och du:INGEN kan lura mig om jag inte är med på det själv!!! Det var ju jag själv som sökte mig till kvinnan som tog 1200 kronor och samma kvinna är fortfarande min vän som jag uppskattar mycket mycket!!!
CITAT Jag blev bara rikare på alla sätt och vis och du:INGEN kan lura mig om jag inte är med på det själv!!!  den var bra!
Airamya
21-02-2005, 21:06
Hejsan Hoppsan... Jo, solis, det heter initiering. Du är intitierad i första gradens Reiki, eller Reiki I som det heter. Det innebär att du fått lära dig att ge healing till andra och de grundläggande Reiki-symbolerna. Nästa steg (om man vill gå vidare) är Reiki II, då man även får lära sig att ge healing på distans, bl a. Det tredje o sista steget, är Reiki III, s k Master-initiering, då man får lära sig att lära ut Reiki till andra.
Huruvida det är bluff eller inte kan man nog överlåta till var o en att själv bedöma. Jag är Reiki-healer och har arbetat med energier på många sätt i många år, för mig är det en verklighet. Men jag har inget behov av att pracka på det på andra, jag respekterar andras verklighet och hoppas att de kan respektera min.
Solis uppfattning att man faktiskt får healing när man ger healing är helt korrekt. Eftersom man är en kanal för healing-energin, man använder sig inte av sin egen energi. Råkar man 'dra på sig' andras problem när man arbetar så beror det på att man blockerar sig, börjar använda sig av sin egen energi och drar till sig av mottagarens i gengäld. Det är lätt hänt när man är ovan, men man lär sig med tiden.
Jag håller med om att det är för mycket hemlighetsmakeri runt Reikin. Den borde spridas till alla som vill, utan förbehåll, och det finns också många Reiki-healers som arbetar för detta.
Hoppas detta kastade lite ljus över frågan.
CITAT (solis @ 21-02-2005, 20:24) Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor  Tcyker läraren åtminstone borde ha lärt dig vad det heter när hon tog 1200 kr.
*solis*
21-02-2005, 21:13
CITAT (Ralf @ 21-02-2005, 21:07) CITAT (solis @ 21-02-2005, 20:24) Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor  Tcyker läraren åtminstone borde ha lärt dig vad det heter när hon tog 1200 kr. Klart att hon lärde mig vad det heter men jag glömmer så lätt saker och ting Knas tant som jag är har så mycket i skallen så att hälften vore nog och då vore det lättare att komma ihåg ord och annat Skall nog använda healing till att rensa min slalle på allt onödigt skit
Airamya
21-02-2005, 21:21
CITAT (solis @ 21-02-2005, 21:13) Skall nog använda healing till att rensa min skalle på allt onödigt skit  Det ska jag också prova  Du verkar ha en sund inställning till Reikin, solis  Vet du, jag hade en kurskamrat en gång som sade efter att hon fått sin andra initiering: "Jag har slutat vattna mina blommor nu. Jag ger dem bara Reiki." Jag tittade förbryllat på henne och undrade: "Har du slutat äta o dricka själv också?". Då var det hennes tur att se förbryllad ut innan hon insåg vad jag menade. Så kan det gå... Trevligt att möta en annan Reiki-healer här på Odla  Det hade jag inte väntat mig.
Gossen Ruda
21-02-2005, 21:31
Det finns en annan beteckning på sånt här och det är hjärntvätt. En hjärntvättad person kan aldrig erkänna att just detta har förekommit, även om det står i eldskrift på väggen framför. Människan har en fantastisk sak mellan öronen, man kan nästan skapa vad som helst med den, men samtidigt så är den väldigt lätt att lura. Tyvärr.
CITAT Jag ger dem bara Reiki." Sa hon inte Raki?
*solis*
21-02-2005, 21:37
CITAT (Airamya @ 21-02-2005, 21:21) CITAT (solis @ 21-02-2005, 21:13) Skall nog använda healing till att rensa min skalle på allt onödigt skit  Det ska jag också prova  Du verkar ha en sund inställning till Reikin, solis  Vet du, jag hade en kurskamrat en gång som sade efter att hon fått sin andra initiering: "Jag har slutat vattna mina blommor nu. Jag ger dem bara Reiki." Jag tittade förbryllat på henne och undrade: "Har du slutat äta o dricka själv också?". Då var det hennes tur att se förbryllad ut innan hon insåg vad jag menade. Så kan det gå... Trevligt att möta en annan Reiki-healer här på Odla  Det hade jag inte väntat mig. Många år innan detta med Reiki så tyckte jag själv att jag var så märkvärdig så;jag som var såååå intresserad av andliga saker,filosofi,inre utveckling,var på alla möjliga kurser etc... jag skulle jämt och ständigt lära andra att leva bättre,medans jag själv levde i en stor andlig misär Men inte såg jag det hos mig själv utan bara hos alla de andra Idag känns det som att jag håller på att tömmas på allt skit och kvar är endast tomhet och DET är smärtsamt som bara den. Det är så at vi mådde så dåligt alla här hemma men igår plötsligt kom jag ihåg att jag kunde ju rena mitt hem med Reiki och DET FUNKADE och det tycker jag är så fantastiskt, även fastän jag har sååå svårt tro på det hela! Men själva livet är ju ett underbart mirakel så varför skulle det inte funka med Reiki healing!? Jag har mött många märkliga personer inom healing världen men var och en får göra som de vill och söka vad de vill!
Snöflinga
21-02-2005, 21:39
*solis*
21-02-2005, 21:41
CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2005, 21:31) Det finns en annan beteckning på sånt här och det är hjärntvätt. En hjärntvättad person kan aldrig erkänna att just detta har förekommit, även om det står i eldskrift på väggen framför. Människan har en fantastisk sak mellan öronen, man kan nästan skapa vad som helst med den, men samtidigt så är den väldigt lätt att lura. Tyvärr. Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela Du skulle kanske själv pröva!
Gossen Ruda
21-02-2005, 22:13
CITAT Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela Det är det viktigaste. Visserligen tror jag att du lever i en skuggvärld men det är ditt val och jag tänker absolut inte försöka omvända dig. CITAT Du skulle kanske själv pröva! Nja, jag är en ganska benhård realist. Hört talas om att hälla vatten på en gås??
*Felix matte*
21-02-2005, 22:17
Jag tror inte ett dugg på reiki eller andra "myskogrejer" men för den skull driver jag inte med dem som tror på sånt.Jag respekterar dem precis som jag respekterar alla andra.
Själv har jag sedan barnsben haft sanndrömmar...alltså drömmar om händelser som kommit senare...och också återkommande drömmar under nästan sex års tid som sedan blev till verklighet...fast just den gången så tänkte jag inte på att jag ju sett hela händelsen sååå många ggr tidigare...inte förrän andra började påminna mig om vad jag berättat för dem. Allt stämde...förutom att jag sett händelsen spegelvänt...det såg vi när vi kollade byggnader mm. Tilläggas kan att anläggningen där det hela hände inte ens var påtänkt när mina drömmar startade. Alltså...det finns alltid sånt som vi människor inte riktigt kan förstå....men likväl får vi acceptera att det händer och sker.
*solis*
21-02-2005, 22:20
CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2005, 22:13) CITAT Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela Det är det viktigaste. Visserligen tror jag att du lever i en skuggvärld men det är ditt val och jag tänker absolut inte försöka omvända dig. CITAT Du skulle kanske själv pröva! Nja, jag är en ganska benhård realist. Hört talas om att hälla vatten på en gås??  Det är oändligt skönt att leva i en "skuggvärld", men annars undrar jag:vad menar du med "skuggvärld"? Och vad menar du med att vara en benhård realist?
Köpte en bok om Feng-shui på en bokrea nåt år. Den tar jag fram en gång i månaden när bostadsrättsföreningen är vänliga nog att sätta hit en container. Om jag läser ett kapitel i den boken får jag kraft att rensa ut tre Coop-kassar prylar som jag sedan slänger i containern. Utan den lilla rea-boken hade jag förmodligen vadat i prylar upp till knäna...
CITAT (Annki @ 21-02-2005, 22:21) Köpte en bok om Feng-shui på en bokrea nåt år. Den tar jag fram en gång i månaden när bostadsrättsföreningen är vänliga nog att sätta hit en container. Om jag läser ett kapitel i den boken får jag kraft att rensa ut tre Coop-kassar prylar som jag sedan slänger i containern. Utan den lilla rea-boken hade jag förmodligen vadat i prylar upp till knäna...  Då är det kanske på tiden att jag plockar fram mina Feng-shui böcker.Jag har tre st: 1 för hemmet 1för trädgården och 1för katter. Jag tyckte de är lite jobbigt att läser,men jag ska läser dom.
*solis*
21-02-2005, 22:36
CITAT (Annki @ 21-02-2005, 22:21) Köpte en bok om Feng-shui på en bokrea nåt år. Den tar jag fram en gång i månaden när bostadsrättsföreningen är vänliga nog att sätta hit en container. Om jag läser ett kapitel i den boken får jag kraft att rensa ut tre Coop-kassar prylar som jag sedan slänger i containern. Utan den lilla rea-boken hade jag förmodligen vadat i prylar upp till knäna...  Tack vare Feng-Shui har jag rensat mycket hos mig och kastat mycket och är noga med att flytta på saker och ting då och då så att energierna inte stagnera.
Appro på det här med rökelse Jag minns när jag o min sambo var i Thailand och vi gick förbi ett ställe på kvällen o jag sade att vad gott det luktar - är det rökelse? Min sambo tittar på mig med förbryllad min - men jösses älskling, det luktar ju hasch! Annlouice
*solis*
22-02-2005, 14:26
Nu har dammtussarna sagt till mig:DU MÅSTE TA FRAM DAMSUGAREN Vi vill bort ifrån detta energi fyllda hem
CITAT (solis @ 22-02-2005, 14:26) Nu har dammtussarna sagt till mig:DU MÅSTE TA FRAM DAMSUGAREN Vi vill bort ifrån detta energi fyllda hem  Exakt SÅ sa mina dammtussar åxå Då dammsuger vi i kapp då...
Sorry, men jag tror inte heller på detta. Jag är jätteglad över att många får ny energi och jag tror verkligen att ni får det men det hade ni fått oavsett vad ni hade trott på.
Jag respekterar er för era åsikter men, som sagt, det är humbug för mig.
*solis*
22-02-2005, 14:35
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 14:30) CITAT (solis @ 22-02-2005, 14:26) Nu har dammtussarna sagt till mig:DU MÅSTE TA FRAM DAMSUGAREN Vi vill bort ifrån detta energi fyllda hem  Exakt SÅ sa mina dammtussar åxå Då dammsuger vi i kapp då... Jag skall bara hålla på lite till vid datorn.... Förresten min 29 åriga vuxna son saatt när jag gjorde energi rengöringen av hemmet så for ALL trötthet på honom som var på besök, så han har bara sovit och sovit och sovit Jag tror att han faktiskt behövde vila
Gossen Ruda
22-02-2005, 21:03
Kanske lite svårt att förklara så att det inte blir några missförstånd. Att vara realist är att tro på det man ser men inget mer. Realis=verklig, saklig. En sak eller en levande varelse är bara just detta, den inte ha något mer som inte går att upptäcka eller detektera objektivt. Ingen aura eller energi. Att bara vissa personer kan upptäcka detta gör att det är frågan om en subjektiv upplevelse. Det finns inget sjätte sinne hos någon människa, ingen har nånsin lyckats bevisa detta. Däremot är vi alla olika med olika grad av sinnesförnimmelse. Framför allt fungerar hjärnan olika, hos en del helt genialiskt. Tyvärr spårar hjärnan ur ibland så man tror sig veta saker som inte finns, det är det jag kallar att leva i en skuggvärld. Man ser skuggorna av saker som inte finns.
Inga från Närke
22-02-2005, 22:33
Min sambos bror håller på med handpåläggning och helar folk. Min dotter hade värk i nacken när han var på besök här och han höll handen över där hon hade ont ca 0,5 - 1 dm ifrån. Efteråt sa hon att hon kände en värme i nacken och stelheten och värken försvann. Något ligger det nog i det men jag personligen tror bara till 50% på det, jag har sett flera han har gjort detta på och därefter var han väldigt trött själv och var tvungen att gå och vila. All hans egen energi tog slut påstod han när han överförde det till den personen han helade.
*Felix matte*
22-02-2005, 22:44
CITAT (Inga från Närke @ 22-02-2005, 22:33) Min sambos bror håller på med handpåläggning och helar folk. Min dotter hade värk i nacken när han var på besök här och han höll handen över där hon hade ont ca 0,5 - 1 dm ifrån. Efteråt sa hon att hon kände en värme i nacken och stelheten och värken försvann. Något ligger det nog i det men jag personligen tror bara till 50% på det, jag har sett flera han har gjort detta på och därefter var han väldigt trött själv och var tvungen att gå och vila. All hans egen energi tog slut påstod han när han överförde det till den personen han helade. Har du bett han försöka hjälpa dig med ditt höga blodtryck?
Mariann
23-02-2005, 08:35
CITAT (Inga från Närke @ 22-02-2005, 22:33) därefter var han väldigt trött själv och var tvungen att gå och vila. All hans egen energi tog slut påstod han när han överförde det till den personen han helade. Då har han healat med sin egen eteriska energi, dvs sin egen livsenergi. INTE BRA!
*solis*
23-02-2005, 10:44
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2005, 21:03) Kanske lite svårt att förklara så att det inte blir några missförstånd. Att vara realist är att tro på det man ser men inget mer. Realis=verklig, saklig. En sak eller en levande varelse är bara just detta, den inte ha något mer som inte går att upptäcka eller detektera objektivt. Ingen aura eller energi. Att bara vissa personer kan upptäcka detta gör att det är frågan om en subjektiv upplevelse. Det finns inget sjätte sinne hos någon människa, ingen har nånsin lyckats bevisa detta. Däremot är vi alla olika med olika grad av sinnesförnimmelse. Framför allt fungerar hjärnan olika, hos en del helt genialiskt. Tyvärr spårar hjärnan ur ibland så man tror sig veta saker som inte finns, det är det jag kallar att leva i en skuggvärld. Man ser skuggorna av saker som inte finns. Okej,nu fattar jag vad du menar, du skall ha tack för att du förklarare!
CITAT Då har han healat med sin egen eteriska energi, dvs sin egen livsenergi. INTE BRA! dvs sin egen lätta, luftiga, flyktiga (eteriska) energi? Är det den egna livsenergin? bara undrar
Airamya
23-02-2005, 13:15
Ordet eterisk betyder även översinnlig/överjordisk.  Tyvärr har vi inget bra svenskt ord för den livsenergi som här avses. I Indien kallas den 'prana', I Kina kallas den 'Qi' och i Japan kallas den 'Ki'. (bara som exempel...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|