*solis*
Så är det:jag blir hög av musiken biggrin.gif
Inte behöver jag narkotika eller alkohol för att bli hög eftersom musiken gör det samma biggrin.gif och helt utan biverkningar!

Min kropps egna endorfiner skjuter i höjden då jag lyssnar på musik som jag gillar eller musik som påverkar mina kännslor.

Samma sak händer om våren då jag ser de första vildgässen högt upp i luften eller när jag ser de duniga andungarna simmande efter sin mamma i Mälarens böljor.

Vad blir ni andra höga utav?
GoSatta
Förutom alkohol i diverse former och andra glädjande ämnen så finns det självfallet mycket som gör en hög.

Musik är ju självskrivet, eller att äntligen komma iväg på sin resa till någon plats man aldrig har varit på eller äntligen komma tilllaks till ett ställe man har saknat. Närs en orchide som har hållt på att dö i månader plötsligt skjuter ett nytt skott, när fiskarna man precis hade gett upp på parade ut sig och lekte, när man vaknar en söndag och är på väg upp för att gå till jobbet och faktist kommer på att det ÄR söndag och inte måndag. Självklart kan man fortsätta men det finns ju mycket man blir "hög" utav och oftast är det väl bara livet som gör det.
Jejja
Tja Solis, jag håller med dig, musiken funkar riktigt bra! Just nu är det Green Day och ibland lite Evanescence som gör tricket. wub.gif biggrin.gif
amaira
Jag blir hög när jag brinner.

Brinner för något jag gör, alltså. Det kan vara när jag skriver något, och får till det bra, eller när jag fotograferar, eller sammanför mina bilder och texter. Det är en sak jag brinner för.

Eller om jag håller på och lär mig någonting nytt som jag är djupt intresserad av.

Eller när jag njuter som mest i min trädgård.

Eller när jag står med näsan i en vattenpöl och studerar vattenlivet därunder, eller finner en ny blomfluga, eller försöker artbestämma en fjäril, eller finner en okänd växt, eller...

Åh, det är så mycket som jag blir hög av.

Jag kan till och med bli hög av att städa.

Som motsats, har jag sååå fruktansvärt svårt för att göra något, för att komma igång, fortsätta, genomföra, när jag inte brinner...
Eller för att byta sysselstättning eller ämne, påbörja något nytt.
Och städa ... det brinner jag inte ofta för...

Jag är gravt "vardagshandikappad".

Det här är lite ADHD-manér, något jag har ett ärftligt "skuggsyndrom" av. Vildsinta och ostyrbara signalämesflöden i hjärnan.

Och nu känner många igen sig och börjar undra... på något vis undra...

Då säger jag såhär: Så fungerar alla, det är sant, men när det går över gränsen och blir ohanterlig, fullständigt ostyrbart, inte går att "skärpa sig", och "göra ändå trots motståndet", när det ställer till problem i verkliga livet, det är då det får ett namn och blir en av flera komponenter i ett syndrom.

Framsidan älskar jag - baksidan ... håller jag på att lära mig leva med...
Ändå är jag gynnad. Min problematik är inte så uttalad som den skulle kunna vara... men visst ställer den till problem.
Den är grunden för att jag idag är "förtidspensionerad", och får "brinna ifred" huh.gif wub.gif unsure.gif .
adrian
När jag får hem nya växter... tongue.gif

Det är den bästa endorfinkicken i världen, rena rama JULAFTON!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mulle
Musik lämnar mig ganska oberörd medan total tystnad gör mig hög.
Och konst, trädgårdar, naturen med ödsliga havsstränder på första plats, resor och sex!
Mulle
Boxer
När jag på sommaren efter grillning, går iväg några meter och lägger mig under ett träd och tittar upp i trädkronan och himmelen. Musik och prat på lite avstånd.

En lyckad ritt med mjuk tölt, energisk galopp, en bra passläggning och en glad häst.

Koltrastsång till frukosten med öppen ytterdörr.

wub.gif
Kathy
Musik!! Speciellt vid spinning-pass eller areobics! wub.gif

Min älskade lilla Birmakille... wub.gif
Han väcker mig på morgonen, med framtassarna på min haka, spinnandes och med sina intensivt blåa ögon som ser rakt in i mina ögon...och så tycks han säga "heeej, det är bara jag".
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Turridning på en nordsvensk....... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon