solkatten
22-02-2005, 06:47
Jag såg i någon av trädgårdstidningarna att det finns en mynta som doftar chokladmint och att den skulle komma till handelsträdgårdarna. Men jag vill inte vänta på nåt som kanske inte sker. Är det nån som vet var man kan få tag på frön till denna mynta och även andra med ovanlig doft?
Mia, zon 3
22-02-2005, 08:18
Myntor är väldigt vanskligt att så - de är inte särskilt konstanta. Men jag är ganska säker på att sån där "After Eight-mynta" finns hos Varamons plantskola i Motala. Kolla med dem!
Dulcamara
22-02-2005, 12:29
Snälla Mia, kan du inte tala om hur man hittar Varamons Plantskola? Jag skulle också jättegärna vilja få tag på chokladmyntan, men kan inte hitta Varamons plantskola någonstans. Det närmaste jag kommit är en artikel i Corren om att de hade problem med inlösen av fastigheten. Men ingenting på Google eller GUla sidorna.
[QUOTE=Dulcamara,22-02-2005, 12:29]Snälla Mia, kan du inte tala om hur man hittar Varamons Plantskola? Jag skulle också jättegärna vilja få tag på chokladmyntan, men kan inte hitta Varamons plantskola någonstans. Det närmaste jag kommit är en artikel i Corren om att de hade problem med inlösen av fastigheten. Men ingenting på Google eller GUla sidorna.
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=yp&...=&advanced=&ax=Ligger som nummer tre i listan...
Mvh
Fenja
Jag har chokladmynta. Blev lite besviken på den, för den smakar inte så mycket choklad. Om den har överlevt vintern så kan ni få en liten bit av den. Men ni måste påminna mig för mina grå celler brukar sova
Dulcamara
23-02-2005, 11:29
Tar dig gärna på orden, Nina, jag skall påminna dig fram ivår (och jag har kanske ett eller annat att byta med om du intresserad...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.