|
kristerh
22-02-2005, 12:28
Tycker att det är kul att så många fyllt i uppgifterna i rutan medlemsinformation, det är alltid kul att se hur gamla, vilket kön, var ni bor mm man lär på sätt o vis känna er odlakompisar fast jag aldrig träffat er Tråkigt är det att alla inte fyller i uppgifterna, har oxså märkt att de få gånger det förekommer personangrepp i forumet så är det de personerna som är "anonyma" som hackar mest krister
Ja, säg det. Kan folk ha fått för sej att man inte ska uppge NÅGOT om sej själv på internet...och det blir ju lättare att hacka på andra om ingen vet vem man är... Jag är kvinna, 37 år, bor i Norrbottens pärla, Älvsbyn. Det är inget hemligt med det
Hm, det är väl upp till var och en hur mycket av sig själv man vill lämna ut. Vissa är mer extroverta än andra.
Jag tycker inte att det finns så mycket personangrepp på det här forumet. Man måste trots allt vara inloggad. Det är värre på andra forum där man kan vara helt anonym. Där kan det gå hett till!
Och varför göra det lätt för andra och berätta allt om sig själv med en gång? Vad tråkigt! Vill du lära känna mig så konversera lite med mig här på forumet så vet du snart vem jag är! Du får ju kämpa lite Krister!
kristerh
22-02-2005, 15:57
CITAT (Rossi @ 22-02-2005, 14:21) Hm, det är väl upp till var och en hur mycket av sig själv man vill lämna ut. Vissa är mer extroverta än andra.
Jag tycker inte att det finns så mycket personangrepp på det här forumet. Man måste trots allt vara inloggad. Det är värre på andra forum där man kan vara helt anonym. Där kan det gå hett till!
Och varför göra det lätt för andra och berätta allt om sig själv med en gång? Vad tråkigt! Vill du lära känna mig så konversera lite med mig här på forumet så vet du snart vem jag är! Du får ju kämpa lite Krister! Jo men, det är ju lite lättare att läsa om någon på informationsraderna, man kan ju inte ställa frågor till alla okända, typ hur gammal är du? arbete? intresserad av någon speciellsorts odling, var bor du, zon mm till varje okänd, då skulle nog odla braka ihop.  men vill du vara anonym så visst, tycker bara att det är lite tråkigt, men jag pratar gärna med dig ändå. krister
OK då. Krister, för din skull har jag nu uppdaterat min profil! Kom gärna igen om du vill veta mer! *ler*
kerstin z5-6
22-02-2005, 20:29
Konstigt , det är ju det jag tycker är intressant med nya .. inte läser jag infon ?? Dessutom VET jag att det finns personer här, med jobb som gör att de inte vill lämna ut för mkt såhär offentligt ...
Jag är en av dem som har ett jobb som gör att jag inte gärna blir alldeles för lätt igenkänd.Och jag tror inte att du heller, om du träffat mig på jobbet, skulle uppskatta det. Men jag är inte på något vis hemlig och jag försöker hålla mig till snälla inlägg.
/Åsa
Jag är väldigt o-anonym på nätet...
CITAT (adrian @ 22-02-2005, 20:51) Säger en som visade upp sig på foto i forumet för inte så länge sen
CITAT (jendah @ 22-02-2005, 21:13) CITAT (adrian @ 22-02-2005, 20:51) Jag vill helst vara ANONYM med...  :D :D :D Säger en som visade upp sig på foto i forumet för inte så länge sen  Ironiskt, för jag har ju visat vem jag är mest av alla som finns på forumet...
*Felix matte*
22-02-2005, 21:25
CITAT (adrian @ 22-02-2005, 21:23) CITAT (jendah @ 22-02-2005, 21:13) CITAT (adrian @ 22-02-2005, 20:51) Säger en som visade upp sig på foto i forumet för inte så länge sen  Ironiskt, för jag har ju visat vem jag är mest av alla som finns på forumet...  Mest av alla vet jag väl inte om man kan säga  för inte är det väl du på signaturbilden
CITAT Ironiskt, för jag har ju visat vem jag är mest av alla som finns på forumet... Visst , det tillhör ju din marknadsföring............. eller? Förresten, finns det nån som har en medlemstitel, förutom webbisarna och hon vad hon nu heter som ska moderera småprat?
Inga från Närke
22-02-2005, 21:47
CITAT (kristerh @ 22-02-2005, 12:28) Tycker att det är kul att så många fyllt i uppgifterna i rutan medlemsinformation, det är alltid kul att se hur gamla, vilket kön, var ni bor mm man lär på sätt o vis känna er odlakompisar fast jag aldrig träffat er krister Håller med dig krister. Man blir väl inte mera känd för att man talar om vilken zon man bor i och vad man har för intressen och har ett nicknamn. Som Gåsis skriver: "Jag är en av dem som har ett jobb som gör att jag inte gärna blir alldeles för lätt igenkänd" Hur kan du bli känd om du anger t.ex. Jag bor i zon 5 eller vad det nu kan vara. Intresse: Djur,Trädgård, Odla kryddor, Städa, Baka. Har en Volvo och bor i villa eller lägenhet. Läser gärna en bok om andra länder. Ja, nu hittade jag bara på en profilbeskrivning det är ingen beskrivning på Gåsis. Det jag menar är väl att man fortfarande är lite annonym för det eller?
*Felix matte*
22-02-2005, 21:51
CITAT (Virgo @ 22-02-2005, 21:27) CITAT Ironiskt, för jag har ju visat vem jag är mest av alla som finns på forumet... Visst , det tillhör ju din marknadsföring............. eller? Förresten, finns det nån som har en medlemstitel, förutom webbisarna och hon vad hon nu heter som ska moderera småprat? Hon heter Sylvia. Medlemstitel... hur menar du då? om vi har titel som t.ex flitig skribent ...eller?
kerstin z5-6
22-02-2005, 21:53
Om du tillför din bostadsort , din email osv .- så är det inte så svårt att räkna ut o vore jag någon som arbetar inom socialtjänst tex skulle jag aldrig lämna ut sådana uppgifter om mej själv på Internet ...oavsett att de som frekventerar detta forum enbart har goda intressen , o vill lära känna mej . När jag arbetade på rättspsyk hade jag tom hemlig adress .. o det var innan Internet
CITAT Hon heter Sylvia. Medlemstitel... hur menar du då? om vi har titel som t.ex flitig skribent ...eller? Så heter hon, tack! Det kanske står moderator som medlemtitel i hennes medlemsinformation. Inte vet jag vad webbisarna har med den för när den inte används.
Men jag tror, som inte bor där det finns så många andra, att det inte ändå är så svårt att känna igen. På mitt jobb är jag den enda som är med i STA, den enda som tillstår att jag bor i zon 7. Fortsätt lite till och alla här vet vem. Det stör inte mig, men jag har ett ganska utsatt jobb och håller därför en låg profil.
/Åsa
Inga från Närke
22-02-2005, 22:16
CITAT (Gåsis @ 22-02-2005, 21:57) Men jag tror, som inte bor där det finns så många andra, att det inte ändå är så svårt att känna igen. På mitt jobb är jag den enda som är med i STA, den enda som tillstår att jag bor i zon 7. Fortsätt lite till och alla här vet vem. Det stör inte mig, men jag har ett ganska utsatt jobb och håller därför en låg profil.
/Åsa Förlåt en obildad person men jag vet inte vad STA är?
måste vara Svenska TrädgårdsAmatörer
Nä, det visste inte jag heller förrän förra året Men det är trädgårdsamatörer, i mitt fall med betoning på amatör  Men jag tycker hellre än bra är ett strålande motto /Åsa
*Felix matte*
22-02-2005, 22:25
CITAT (Gåsis @ 22-02-2005, 22:19) Men jag tycker hellre än bra är ett strålande motto /Åsa Absolut! Egon Kjerrman...han sjöng hellre än bra och det kom han långt med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|