Full version: Pelargoner...
*solis*
Just det: jag riktigt längtar efter att ha nya pelargoner på min balkong wub.gif
Jag var tvungen att kasta bort de gamla eftersom de aldrig blev riktigt fina sad.gif Jag hittade dem bortslängda på en sophög i skogen en höst och det kändes så hemskt att göra likadant sad.gif
*solis*
När jag bodde i eget hus så hade jag M A S S O R av pelargoner i alla möjliga färger.
När jag flyttade till en liten lägenhet var jag tvungen att lämna pelargonerna kvar sad.gif
Familjen som köpte huset visste inget om blommor vilket orakade att alla pelargoner förfrös på våren eftersom människorna hade inte tagit in dem varje kväll när det fortfarande fanns frostnätter sad.gif
Jag blev så ledsen när jag hörde det sad.gif
Irene_L
Så synd sad.gif
Jag har sått pelargoner för första gången och det har kommit upp små plantor. Det är väldigt roligt att se hur de växer och frodas wub.gif
Kanske du ska göra det du också.
mvh
Irene
*solis*
CITAT (Irene_L @ 22-02-2005, 18:49)
Så synd sad.gif
Jag har sått pelargoner för första gången och det har kommit upp små plantor. Det är väldigt roligt att se hur de växer och frodas wub.gif
Kanske du ska göra det du också.
mvh
Irene

Är det inte för sent ?
Irene_L
Jag sådde mina i början av februari.Om du sår nu så kanske de blommar lite senare. Jag la fröna vatten ett par dygn och de hade redan börjat att gro så det gick väldigt fort för dom att komma upp ur jorden.
Jag tycker det ska bli roligt att följa utvecklingen. rolleyes.gif
mvh
Irene
Fenja
Pelargoner är en krukväxt som man i princip kan så året om, under förutsättning att man ser till att ha tillräckligt med ljus...
Mvh
Fenja
kiki
Jag sådde mina pelargoner den 15 januari, och de är nu kanske 3-4 cm cm höga småplantor där andra bladparet börjar komma nu. Fuchsior sådde jag samtidigt, men de växter så oooootroligt långsamt. Ska de det?

Extraljus från vanliga lysrör gör världens skillnad.

Jag trot inte att det är försent att så dem nu. I jorden med dem bara.
*solis*
CITAT (Fenja @ 23-02-2005, 00:37)
Pelargoner är en krukväxt som man i princip kan så året om, under förutsättning att man ser till att ha tillräckligt med ljus...
Mvh
Fenja

Vad härligt: här skall det köpas pelargonfrön och såjord biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon