Full version: Sjuk...
Agger
Nää, jag vill inte bli liggande nu igen. Låg sjuk för 2 veckor sedan.

Nu känner jag att det är på gång igen. Bihålorna svider och känner mej allmänt hängig.

Ge mej ett bra tips på hur jag ska mota Olle i grind.

Det är ju sportlov nästa vecka, tänkte åka norrut. När jag blir förkyld så är jag sjuk i minst 2 veckor. sad.gif
kristerh
När jag börjar bli förkyld brukar jag knapra på esperitox, brukar oftast hjälpa, och om man redan blivit sjuk så förkortar det sjuktiden.
krister
Airamya
Färsk ingefära, vitlök, c-vitamin, echinacea och varmt på fötterna. Allt i mängder. Det brukar få bukt med det mesta, om man är snabb nog... Jag ska nog göra den kuren själv idag... känner mig lite 'infekterad'...
Det brukar hjälpa mig i alla fall.
*Felix matte*
Snabba dig att ta Kwai vitlökstabletter...sex st/dag brukar jag ta för att "mota olle i grind"
Nässpray är ett måste för då hinner inte slemhinnorna svälla och risken för bihåleinflammation minimeras.
Ett par Alvedon gör inte heller skada...det kan du ta innan du lägger dig på kvällen.

Det var mina bästa tips biggrin.gif

Håller tummarna så du slipper bli sjuk igen wub.gif
*solis*
Min mamma sa alltid:stoppa bitar av lök inuti sockorna(alltså skivade bitar och dessa inutibomulls tyg) Och det under natten biggrin.gif
Agger
CITAT (solis @ 22-02-2005, 14:15)
Min mamma sa alltid:stoppa bitar av lök inuti sockorna(alltså skivade bitar och dessa inutibomulls tyg) Och det under natten  :D

VAD säger sambon då??? Han avskyr lökdoft wacko.gif
*solis*
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 14:19)
CITAT (solis @ 22-02-2005, 14:15)
Min mamma sa alltid:stoppa bitar av lök inuti sockorna(alltså skivade bitar och dessa inutibomulls tyg) Och det under natten  biggrin.gif

VAD säger sambon då??? Han avskyr lökdoft wacko.gif

Han får väll stoppa bomull i näsborrarna biggrin.gif tongue.gif
netaave
Låt bli att känna efter!
Agger
CITAT (netaave @ 22-02-2005, 14:37)
Låt bli att känna efter!

Jaha, går det över då?? wink.gif

För tillfället har jag tagit en treo, och nu ska jag suga damm, det kanske är dammet som har stockat sej i min näsa.
netaave
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 14:39)
CITAT (netaave @ 22-02-2005, 14:37)
Låt bli att känna efter!

Jaha, går det över då?? wink.gif

För tillfället har jag tagit en treo, och nu ska jag suga damm, det kanske är dammet som har stockat sej i min näsa.

Försöka duger!
Betty
Kom att tänka på reklamen "Vid minsta tecken på förkylning - ge honom Echinagard."
Det funkar nog lika bra på kvinnor...! rolleyes.gif tongue.gif
Anki på Öland
En het rödvinstoddy med mycket socker i!! Oslagbart!
Anki
netaave
Hett kaffe med en eller ett par msk whiskey.
Hjälper det inte blir det iaf roligare att vara sjuk. tongue.gif
Agger
CITAT (netaave @ 22-02-2005, 17:17)
Hjälper det inte blir det iaf roligare att vara sjuk. tongue.gif

Det blir ju Irish Coffee, min favvodrink!!! laugh.gif
ninnisky
CITAT (netaave @ 22-02-2005, 17:17)
Hjälper det inte blir det iaf roligare att vara sjuk.  :P

Ska pröva det om en stund - det kanske hjälper mot min envisa hosta också. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 13:57)
Det är ju sportlov nästa vecka, tänkte åka norrut. När jag blir förkyld så är jag sjuk i minst 2 veckor. sad.gif

DU tänker åka norrut!!! rolleyes.gif

För mig så bor du (och Agneta) i det nordligaste norra man kan komma biggrin.gif laugh.gif
Bortsett från nordpolen då.... unsure.gif rolleyes.gif

Hoppas det inte blir något mer av din förkylning. wub.gif
Agger
CITAT (Eva i Skåne @ 22-02-2005, 18:08)

För mig så bor du (och Agneta) i det nordligaste norra man kan komma biggrin.gif laugh.gif

Jag ska bara till Jokkmokk, men det är 15 mil norrut.
lotta_
Nää, jag vill inte bli liggande nu igen. Låg sjuk för 2 veckor sedan.

Nu känner jag att det är på gång igen. Bihålorna svider och känner mej allmänt hängig.

Ge mej ett bra tips på hur jag ska mota Olle i grind.

Ett par Alvedon, mycket vatten och massor av sömn. Jag brukar "sova mig frisk". smile.gif
stennie
Prova med en stor kopp te med honung och en rejäl skvätt rom..
Det har fungerat många gånger för mig.
Drick det en stund innan du lägger dig...sen svettas man ut allt....

Krya på dig wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 18:10)
CITAT (Eva i Skåne @ 22-02-2005, 18:08)

Jag ska bara till Jokkmokk, men det är 15 mil norrut.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fick mig ett gott skratt laugh.gif laugh.gif

får mig att minnas systerson som bodde och spelade handboll i Alingsåstrakten...det blev tal om Lycksele, om spelare där...
då säger lagkompisar...ja men dem känner du väl, ni bor ju nästan grannar.

Nästan ohmy.gif bör väl vara närmare 30 mil härifrån laugh.gif
kerstin z5-6
jag tror inte det räcker Agneta -jag tror det är mer än 40 mil ... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-02-2005, 20:38)
jag tror inte det räcker Agneta -jag tror det är mer än 40 mil ... laugh.gif

Jag tror dig Kerstin biggrin.gif ....min siffra var ren gissning tongue.gif
Agger
Det är 26 mil till Lycksele från Ä-byn.
Fenja
Kortaste vägen mellan Kiruna och Alingsås är 151,5 mil...
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 22-02-2005, 20:45)
Kortaste vägen mellan Kiruna och Alingsås är 151,5 mil...
Mvh
Fenja

Vi körde nästan i ett kör från Borås och hit för några år sedan. Ja jag körde ju inte sååå mycket, efter3,5 mil fick jag nog...att bli omkörd av bussar och långtradare när regnet öser ner och det är mörkt och jag höll 120 trots att endast 90 var tillåtet.
Startade kl.18.30 torsdag fr Borås och var hemma 18.45 fredag...inget att rekommendera...kom vi på när vi var framme rolleyes.gif
lotta_
CITAT (Felix matte @ 22-02-2005, 20:53)
Vi körde nästan i ett kör från Borås och hit för några år sedan. Ja jag körde ju inte sååå mycket, efter3,5 mil fick jag nog...att bli omkörd av bussar och långtradare när regnet öser ner och det är mörkt och jag höll 120 trots att endast 90 var tillåtet.
Startade kl.18.30 torsdag fr Borås och var hemma  18.45 fredag...inget att rekommendera...kom vi på när vi var framme rolleyes.gif

Det där är ett märkligt fenomen som händer oss varje sommar när vi semestrar i södra Sverige och i Danmark. Så fort vi vänder bilen hemåt så går den knappt att stoppa. laugh.gif När en kör så sover den/de andra och då känns plötsligt 50 mil som "nästan hemma". laugh.gif Underligt! unsure.gif
Inga från Närke
När jag började bli sjuk för 2 veckor sedan började jag morgonen med Panodil 2 st. På kvällen tog jag 2 st till och lite senare en varm kopp te med 2 msk konjak går bra med mörk rom också. Detta höll jag på med i 4 dagar sedan räckte det med 2 panodil på kvällen för att sova och sedan var det över Började torsdag och på tisdagen veckan därpå börja jag jobba igen och är fortfarande frisk.
Agger
Tyvärr, snuvan är ett faktum. Nu kan jag bara kurera så den går över fortare... F-n också mad.gif
*Felix matte*
CITAT (Agger @ 23-02-2005, 08:27)
Tyvärr, snuvan är ett faktum. Nu kan jag bara kurera så den går över fortare... F-n också mad.gif

Oleum Basileum finns på Apoteket ...Jättebra att ha några droppar på kudden, andas in ångorna när man satt några droppar i varmt vatten.

en droppe under näsan ger omedelbar lindring biggrin.gif
Betty
Gurgla med 12-årig whisky och käka vitlök! Det funkade ju alldeles utmärkt för Emelie Öhrstig, vår guldmedaljös i VM-sprinten igår. biggrin.gif

Krya på dig!
anne-li i olofstorp
Gurgla med 12-årig whisky och käka vitlök! Det funkade ju alldeles utmärkt för Emelie Öhrstig, vår guldmedaljös i VM-sprinten igår. biggrin.gif

DET är väl alkoholmissbruk - om hon inte svalde alltså!!!
A-Li
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon